IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi SQ7 и SQ8 смениха дизеловия V8 с бензинов

Новият мотор е по-мощен, но е с по-малък въртящ момент

Само година след като представи дизеловите SQ7 и SQ8 германският производител Audi се отказаха от тяхното предлагане и ги замени с бензинови модификации, чийто двигател е по-мощен. Така досегашният 4,0-литров дизелов V8 с 435 к.с. отстъпва място на бензинов мотор с две турбини (TFSI), който също е V8, но мощността му е 507 к.с.


Audi SQ8 TFSI


Максималният въртящ момент при новия агрегат обаче е по-нисък – 770 Нм, докато при дизела той беше 900 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч и при двата варианта - SQ7 и SQ8 (на снимката), отнема 4,1 секунди, което е с 0,7 секунди по-бързо от при досега предлаганите версии с дизелови двигатели. Максималната скорост си остава ограничена по електронен път на 250 км/ч.

За разлика от дизеловия двигател, новият бензинов мотор TSI не е част от „мека“ хибридна система с 48-волтова захранване. От Audi обаче твърдят, че той е оборудван с нови функции за повишаване на ефективността. Сред тях са система за изключване на част от цилиндрите по време на движение, както и оптимизиран обмен между турбокомпресорите и горивните камери.

Още снимки на Audi SQ8 TFSI - вижте в галерията:


Засега не се съобщават екологичните показатели на двата кросоувъра с бензинов двигател, но те едва ли ще бъдат по-добри от тези на дизеловите версии на Audi SQ7 и SQ8 (235-232 г/км CO2). Porsche Cayenne GTS, който използва вариант на същия V8, отчита между 301 и 319 г/км СО2.

От компанията твърдят, че новият V8 двигател звучи далеч по-впечатляващо, а освен това е оборудван със специални активни опори, които намаляват до минимум вибрациите в салона. Версиите SQ7 и SQ8 запазват завиващите задни колела, благодарение на които всъдеходът е по-стабилен и по-маневрен. Както и досега, двата модела са с въздушно окачване, система за задвижване на четирите колела quattro и 8-степенна автоматична скоростна кутия.

Още снимки на Audi SQ7 TFSI - вижте в галерията:

Вече са ясни и цените, като Audi SQ7 ще струва 86 000 евро, докато SQ8 очаквано е по-скъп – 91 500 евро.

Снимки: Aud

i

0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    в крайна сметка си купуваш кола която ще ти върши работа ! и е за теб ! а не като българина който си купува супер скъпа кола на лизинг която не му отгаваря на статута. след тва няма пари да плати 10 лв за чистачка на входа ! обаче кара кола за 100-200 бона и се прави на велик . такова чудо не съм виждал никъде . само в бананови държави като БГ с сбъркано мислене го има тва ...
  • #4
    2 rate up comment 7 rate down comment
    До 3 ( преди 3 години )
    Вдигането на мощността чрез чип-тунинг е временно удоволствие преди срещата ти със сервиза за ремонт на турбина. Казам го от личен опит, макар че при мен не беше толкова сериозна промяната,точно поради този факт. Колкото до ускорението/изпреварване (което е самото удоволствие), за това ти трябва повече, въртящ момент а както виждам той вече е паднал от 900 на 770Nm (не че е малък). Някой беше казал ми казал преди, че с повече въртящ момент се пречели надпревара, а с к.с се "продава" автомобил.
  • #3
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    С тея пластмаси отпред нещо...
  • #2
    6 rate up comment 12 rate down comment
    .. ( преди 3 години )
    Карам автомобил с 4 цилиндъра и 140 коня. Напълно достатъчно е да ме закара от точка А до точка Б. Имам и мощност и ускорение и т.н. Вярно, не е изтребител, но и цената му не е като за изтребител.Кому са нужни (и ЗАЩО) 400--500 коня под капака?Нима това не е чисто разхищение на ресурс?
  • #1
    4 rate up comment 14 rate down comment
    ( преди 3 години )