IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Половината нови коли в Норвегия вече са само на ток

Скандинавската държава е лидер и по продажба на хибридни модели

Продажбите на електромобили постепенно растат през последните месеци, като има държави, в които темповете на увеличение на продажби превишават значително останалите. Такава е Норвегия, където от началото на януари до края на юни тази година продажбите на електрически превозни средства достигна 48,2% от общия пазар, съобщава изданието CleanTechnica.


Nissan Leaf


Този показател е рекорд в световен мащаб, като скандинавската държава е и лидер по дял на продадени хибридни машини. Те достигат 69,1% от пазара, като това се дължи на мерките, взети от властите в Норвегия. Те нееднократно обявяват, че имат намерение целият автомобилен парк на страната да се състои само от електрически и хибридни модели.

Съответно, големите автомобилни производители правят всичко възможно за засилване на позициите си на местния пазар. Начело по продажби за първите 6 месеца в Норвегия е Audi e-Tron, от който са закупени 5618 бройки. Второто място е за Volkswagen e-Golf с 3717 продажби, а третото – за Hyundai Kona, чийто резултат е 2486.

На четвърта позиция по продажби в скандинавската страна се нарежда електрическият Nissan Leaf (2179), следван от кросоувъра Mitsubishi Outlander (1986), който е на първо място сред хибридните модели.

Експертите предвиждат, че до края на 2020 г. дялът на електрическите автомобили в Норвегия ще достигне 65%, а този на хибридните модели със зареждане от електропреносната мрежа – до 75%. Очакванията са, че през 2025 г. на местния пазар ще се продават само нови електрифицирани превозни средства.

Снимки: Electrec

0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Електричар ( преди 1 месец )
    Продължавате да използвате думата "електрифициран". Тя не означава това, което си мислите, че означава. "Електрифициран" предполага доработка, т.е., автомобил, който е бил без електричество някога и после му е прекарано.
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Гошо ( преди 1 месец )
    Хората са различни, съответно и автомобилите са различни. За няко й хора колата е само средство за предвижване от точка А до точка Б. За други, те дават чувството за свобода. Аз мисля, че електрическите автомобили не са решение на проблема със замърсяването. Представете си че всички коли са на ток. Откъде ще дойде всичкото това електричество? Отделно, ако не живееш в къща, където можеш да опънеш кабел и да ползваш битов ток, няма голям икономически смисъл.
  • #18
    3 rate up comment 0 rate down comment
    356 ( преди 1 месец )
    До #17 Разбирам гледната ти точка и уважавам подобно цивилизационно търсене, да съществува уреденост в общественият транспорт и да обезпечи всички нужди на гражданите.Така има доста предпоставки и световната екология да успее и общ.икономии, и лични спестявания и мн.др.Но има и други, които сме "жадни" да шофираме непрестанно и да купуваме още и още коли. За мен колите са страст и не мога да си представя и един ден без да шофирам.Работя здраво да изкарам пари и да ги изхарча вкл.за електрически.
  • #17
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    никога не бих си купил личен автомобил независимо дали електро или двг полза нулева а разходите са колкото да живееш спокойно проблема е в изключително слабо развит обществен транспорт който те принуждава да притежаваш и да разчиташ на собствено пс
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    Колегата се е разпенявил, дере си ризата: Аз ще спра електромобилната революция! И му обясняваме: няма революция тука бе брат. Това е нормален прогрес: интернет без кабел, телефон без бутони, кола без ауспух. Харесва ли ти или не, прогресът е като изгрева и залеза - не може да бъде спрян. Ще обърнеш реката да тече нагоре? Успех!
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    Каааде си бе, колега! Как изкара отпуската? Абе знаеш ли тоя месец фишовете на 20-ти ли ше ги превеждат?
  • #14
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 месец )
    Хахаха струват 20 000 другя път. 6000 евро е държавната субсидия, минимума на e-Корса е 29900 евро без екстрите, Минито за под 32 не можеш да го намериш! А тръгнеш ли да зареждаш на платените зарядни при определени обстоятелства разходите ти ще са по-високи на километър отколкото на бензин. Колелото зорлем го бутат шайка безумни политически гниди и еко-престъпниците!
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    В Норвегия хората са по-заможни и явно предпочитат да си купят ел. голф вместо конвенционален Мерцедес с класа или БМВ 3, които са на същата цена или дори по-висока.
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Джоди ( преди 1 месец )
    Не искам субсидия! Искам достъп до зарядна инфраструктура! Ден първи купувам я, ден втори чудя се къде да я заредя достъп до щепсъл! Е- Корса и Мини Е струват 20 000 в Германия, Vw eUP струва 12 000 евра там! Колелото се върти напред не назад цени ще падат още!
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 месец )
    До #9 вчера ми излезе реклама за Астра 28 000 лева - това е по-малко от половината пари за електрическа Корса. Колите никога не са били толкова евтини. Както съм в търсене на кола в момента, ако не беше, че заради еко-простотите са със смешни двигателчета направо отивах да взимам една. Електричките са безумно скъпи само зверските субсидии, които се наливат за тях спасяват пазара им!