IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Шефът на Skoda е поредният отстранен от управата на Volkswagen Group

Бернхард Майер напуска компанията, която оглави след идването си от Porsche

Главният изпълнителен директор на Skoda – Бернхард Майер, е поредният топ-мениджър, който напуска Volkswagen Group, съобщава Autocar. Очаква се, това да стане факт в края на месеца, като все още не е ясно, кой ще заеме мястото на 60-годишния германец.


Бернхард Майер


Майер застана начело на чешката компанията през ноември 2015 г., след като преди това работеше в Porsche. Там той постъпи още през 2001 г., като стигна до директор на германското подразделение на производителя на спортни коли.

Именно под негово ръководство Skoda постигна огромни успехи на пазара, като включи в гамата си кросоувърите Kodiaq, Karoq и Kamiq, а също така разработи и първия си електрически SUV-модел Enyaq iV, в чиято основа е новата платформа на Volkswagen Group за автомобил на ток MEB.

Причините за отстраняването на Майер от поста не се посочват, а неговият наследник ще бъде обявен в началото на август, когато ще се състои заседание на управата на компанията. Изпълнителният директор на VW Group – Херберт Дийс, коментира, че „Майер има изключителен принос за подобряване на резултатите на марката, като годините, в които той управлява Skoda, са най-успешните в 125-годишната история на компанията“.

Напускането на Майер е поредна смяна на топ-мениджър във VW Group. Само преди дни Херберт Дийс предаде управлението на марката Volkswagen на Ралф Брандщетер, но си запази позицията на изпълнителен директор на целия концерн. Очакваше е, че начело на компанията Volkswagen ще застане шефът на Porsche – Оливер Блюме, а неговото място в премиум-производителя ще заеме именно Майер.

Назначението на Брандщетер явно променя плановете. Според германски медии, Майер е отстранен под натиска на членове на Борда на директорите на VW Group, тъй като е настоявал Skoda да увеличи присъствието си на ключови за марката Volkswagen пазари, като подбива германската марка по себестойност на моделите си.

Снимка: Autocar