IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Само една марка покрива новите екостандарти в ЕС

Моделите на DS Automobiles постигнаха средно 79,9 г/км СО2

Френският производител на премиум-автомобили DS Automobiles е единствената марка, която изпълнява предписанията на ЕС за намаляване на вредните емисии СО2 през 2021 г. Всички модели, предлагани от компанията, не превишават целевия показател от 95 г/км, който става задължителен за всички производители.


DS Automobiles


Към момента гамата на DS се състои само от 3 модела за Европа – кросоувърите DS 3 Crossback и DS7 Crossback, и седана DS9. Средните показатели на вредни емисии, отделяни от техните двигатели е 79,9 г/км СО2, похвалиха се от компанията. И допълниха, че нито един друг производител на премиум-автомобили не може да достигне дори 110 г/км средно.

Новите екологични стандарти влизат в сила през 2021 г., като за всеки грам над позволеното производителите, а не отделните марки, които им принадлежат, ще плащат глоба от 95 евро на продаден автомобил. Според изследване на агенцията Auto Analyst, към момента най-далеч от този показател е германският конценрн Daimler, като съответно той ще понесе и най-голяма глоба.

Очакванията на експертите са, че 10-те най-големи производителя, продаващи автомобили в Европа, ще платят общо 11,4 млрд. евро (средно по 1,4 млрд.). От агенцията посочват, че най-близо до покриване на стандарта е Toyota Motors, но и нейните модели все още не могат да се вместят в нормата 95 г/км.

Въпреки изявлението на DS, че всички модели на марката, покриват новите екостандарти, групата PSA, в която влизат още Peugeot, Citroen, Opel и Vauxhall, е масовият производител с най-замърсяващи модели. Ако ситуацията не се промени, PSA ще плати 1,3 млрд. евро глоба.

Като най-замърсяващ масов модел в ЕС се посочва Renault Clio, докато в премиум-класа и на първо място като най-вреден за околната среда автомобил в Европа е Mercedes-AMG GT, твърди в доклада си си Auto Analyst.

Снимка: DS Automobiles

0 от 500
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    BrandMover ( преди 3 години )
    Пешо, Пешоооо.....Що се изказваш неподготвен, колкото ти плащат Sofia France ***, дето още не са ни платили фактурите, да пишеш глупости? Моето Subaru PZEV покрива 10 пъти по строги стандарти и е с 7г./км. CO2 от 10 години.Да ти покажа ли разпечатката от техническия преглед?Има 10 марки с по-добри показатели от DS...Преди да пишеш глупости, чети пич...
  • #8
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    DS - палячовци, Тойота - абсолютен технологичен лидер. Вагонетките - най-измамната и назадничава фирма в историята. Това е в общи линии.
  • #7
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    DS не е премиум! И ИМат само 3 модела! Смях в залата!
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    #8 ( преди 3 години )
    Нещо се бъркаш Рав4 прайм е от съвсем скоро и планират 20хил продажби само в САЩ за другата година а Приус прайм не знам да са го спирали някъде но за миналата година има 38хил продажби което е добре за сравнение най-продавани плъг-ин БМВ 530е има 51хил за 2019та
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    #6 ( преди 3 години )
    Хибридите също намаляват емисиите главно в града близо наполовина спрямо само на бензин а и не знаеш ли че Тойота също има зареждаеми като Приус прайм или Рав4 прайм който има 70км пробег градско за сравнение Тигуан плъг-ин има 50км
  • #4
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Проблем няма , ако тези 11 млрд се вложат в развитието на производства на батерии и други подобни.
  • #3
    14 rate up comment 1 rate down comment
    none ( преди 3 години )
    Европа си е топ континента за живеене в момента. Който е ходил в по-голямата част на останалият свят го знае това. Затягането на еконормите ще изкара от играта всички Американски/Китайски ДВГ производители. ЕС ще инвестира огромни суми за развитие на заводи за батерии и водордна инфраструктура. Не са само глобите. Европейските автопроизводители пищят кански, щото проспаха последните 15 години, и сега трябва да наваксат, но те ще успеят. Това ще отключи инвестиции в електрификация и водород.
  • #2
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Европеец ( преди 3 години )
    Той въздуха е един , няколко страни да вкарат и 10 гр лимит на емисиите , в Щатите, Азия, Африка като се карат печки всички ще го дишаме. Пълни тапаци са тези които са го приели това. Все повече си мисля, че на Европа и трябва някой като Тръмп...
  • #1
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Ала бала Европейски ( преди 3 години )
    И на децата е ясно че ДВГ = емисии, все пак за свършването на единица работа се изисква определено минимално количество енергия. Разумният КПД на ДВГ е отдавна достигнат, с такива рестрикции "неподатливи" на законите на физиката и механиката, ЕС само задушава собствената си икономика, а не мисли за хората. Защо никой не говори за старите автомобили и тоталната липса на технически контрол в източна Европа? Ще ви кажа защо, всеки се кланя на парата, тя отдавна е новият господ.