IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Само една марка покрива новите екостандарти в ЕС

Моделите на DS Automobiles постигнаха средно 79,9 г/км СО2

Френският производител на премиум-автомобили DS Automobiles е единствената марка, която изпълнява предписанията на ЕС за намаляване на вредните емисии СО2 през 2021 г. Всички модели, предлагани от компанията, не превишават целевия показател от 95 г/км, който става задължителен за всички производители.


DS Automobiles


Към момента гамата на DS се състои само от 3 модела за Европа – кросоувърите DS 3 Crossback и DS7 Crossback, и седана DS9. Средните показатели на вредни емисии, отделяни от техните двигатели е 79,9 г/км СО2, похвалиха се от компанията. И допълниха, че нито един друг производител на премиум-автомобили не може да достигне дори 110 г/км средно.

Новите екологични стандарти влизат в сила през 2021 г., като за всеки грам над позволеното производителите, а не отделните марки, които им принадлежат, ще плащат глоба от 95 евро на продаден автомобил. Според изследване на агенцията Auto Analyst, към момента най-далеч от този показател е германският конценрн Daimler, като съответно той ще понесе и най-голяма глоба.

Очакванията на експертите са, че 10-те най-големи производителя, продаващи автомобили в Европа, ще платят общо 11,4 млрд. евро (средно по 1,4 млрд.). От агенцията посочват, че най-близо до покриване на стандарта е Toyota Motors, но и нейните модели все още не могат да се вместят в нормата 95 г/км.

Въпреки изявлението на DS, че всички модели на марката, покриват новите екостандарти, групата PSA, в която влизат още Peugeot, Citroen, Opel и Vauxhall, е масовият производител с най-замърсяващи модели. Ако ситуацията не се промени, PSA ще плати 1,3 млрд. евро глоба.

Като най-замърсяващ масов модел в ЕС се посочва Renault Clio, докато в премиум-класа и на първо място като най-вреден за околната среда автомобил в Европа е Mercedes-AMG GT, твърди в доклада си си Auto Analyst.

Снимка: DS Automobiles

0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    BrandMover ( преди 2 седмици )
    Пешо, Пешоооо..... Що се изказваш неподготвен, колкото ти плащат Sofia France ***, дето още не са ни платили фактурите, да пишеш глупости? Моето Subaru PZEV покрива 10 пъти по строги стандарти и е с 7г./км. CO2 от 10 години. Да ти покажа ли разпечатката от техническия преглед? Има 10 марки с по-добри показатели от DS... Преди да пишеш глупости, чети пич...
  • #11
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    DS - палячовци, Тойота - абсолютен технологичен лидер. Вагонетките - най-измамната и назадничава фирма в историята. Това е в общи линии.
  • #10
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    DS не е премиум! И ИМат само 3 модела! Смях в залата!
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    #8 ( преди 3 седмици )
    Нещо се бъркаш Рав4 прайм е от съвсем скоро и планират 20хил продажби само в САЩ за другата година а Приус прайм не знам да са го спирали някъде но за миналата година има 38хил продажби което е добре за сравнение най-продавани плъг-ин БМВ 530е има 51хил за 2019та
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Имат, но се продават толкова зле, че ги спряха на повечето пазари.
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    #6 ( преди 3 седмици )
    Хибридите също намаляват емисиите главно в града близо наполовина спрямо само на бензин а и не знаеш ли че Тойота също има зареждаеми като Приус прайм или Рав4 прайм който има 70км пробег градско за сравнение Тигуан плъг-ин има 50км
  • #6
    5 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Тойота отново е най-големият измамник. Докато другите залагат на плъгин, който наистина намалява емисиите, особено в града, Тойота пробутва 20-годишната си технология, която е икономична само на хартия. За съжаление, регулаторите продължават да си затварят очите, а WLTP продължава да е нереалистичен стандарт.
  • #5
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Сега аз лично искам чист въздух, намеренията на Европа са добри, но на фона на останалия свят, който няма никакви намерения да прави ограничения, на фона на изказванията на Тръмп, че няма глобално затопляне и че климата си бил супер, тия напъни на Европа изглеждат повече като пожелателни, отколкото ефективни мерки за справяне с глобалното затопляне.
  • #4
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Проблем няма , ако тези 11 млрд се вложат в развитието на производства на батерии и други подобни.
  • #3
    14 rate up comment 1 rate down comment
    none ( преди 3 седмици )
    Европа си е топ континента за живеене в момента. Който е ходил в по-голямата част на останалият свят го знае това. Затягането на еконормите ще изкара от играта всички Американски/Китайски ДВГ производители. ЕС ще инвестира огромни суми за развитие на заводи за батерии и водордна инфраструктура. Не са само глобите. Европейските автопроизводители пищят кански, щото проспаха последните 15 години, и сега трябва да наваксат, но те ще успеят. Това ще отключи инвестиции в електрификация и водород.