IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Употребявана Skoda Octavia: струва ли си?

Най-продаваната чешка кола в историята има своите проблеми, но те са предимно дреболии

Skoda Octavia е един от най-продаваните нови автомобили на българския пазар - а това означава, че имате и сравнително голям избор, ако искате да си намерите употребявана бройка с проследима сервизна история, а не "вълшебен" нов внос на 107 000 км, "качваш се и караш".
  
  
Skoda Octavia 3
В доста държави в Централна и дори Западна Европа Octavia масово се използва като такси, така че бъдете внимателни с "новия" внос. Към пребоядисвана кола, която показва признаци на износване по педалите и на други по-мъчно видими места, трябва да се подхожда критично, даже километражът да показва традиционните 130 000 км
   
  
Заслужава ли си обаче такава инвестиция, и какви проблеми можете да очаквате дори при кола с ясна история и без тежки удари? Ще се опитаме да отговорим за третата генерация на Octavia, Typ 5E, която бе представена през 2012 и заменена от четвъртата през 2020.

Третата Octavia, нарисувана от Йозеф Кабан, скъса драстично със заобления дизайн на първите две, който бе дело на Люк Донкерволке. Тя бе с 9 см по-дълга от предишната и с 8 см по-голямо междуосие. В резултат колата стана значително по-просторна отвътре, а багажникът й вече побираше 590 литра - абсолютен рекорд за класа и повече дори от някои комби версии.
  
     
Skoda Octavia 3 facelift

Фейслифтът от 2017 лесно се разпознава по разделените предни светлини


Освен това третата Octavia бе далеч по-технологична и с чувствително по-качествен интериор от предишните две. В нея Skoda започна масово да влага и т. нар. Simply Clever решения - дребни, но улесняващи живота хитрости, като вградена стъргалка за лед в капачката на резервоара, или скоба, придържаща бутилката в поставката за чаши така, че да я отворите и с една ръка.

Резултатът й в тестовете за безопасност на EuroNCAP бе един от най-високите за 2013, с получени пет звезди, 93% сигурност на пътниците отпред и 86% - на пътниците отзад. Обновената гама от двигатели и трансмисии също допринесе третата Octavia да се превърне в най-продаваната Skoda за всички времена. Какво обаче трябва да имате предвид, ако искате да й станете втори или трети собственик?
  
  
Двигатели и скоростни кутии - кои да избягвате (ГАЛЕРИЯ):


   
  
  
Други потенциални слабости на третата генерация на Skoda Octavia:

Климатикът: Нерядко при пробег от 80-100 хиляди км отказва компресорът на климатика. Ако ви се случи, експерти препоръчват да смените оригинално влагания агрегат от Sanden с по-издръжливия на Denso.


Skoda Octavia 3
 
 
Вратичката към резервоара:
Ако заключващият механизъм започне да заяжда, ще трябва да смените актуатора, който струва около 40-50 лева. Ако откаже съвсем, ще ви се наложи доста сложен демонтаж.

Страничните огледала: Ако са електрически, в тях сравнително лесно попада влага и кал, която в крайна сметка може да извади от строя електромотора.
 
 
Skoda Octavia 3

Уплътненията на предните врати са слабост при Octavia
 
 
Уплътненията на вратите:
Това е една от слабостите на третата Octavia - уплътнителите на предните врати невинаги си вършат работата достатъчно добре и в купето прониква влага.

Боята: Купето е надеждно поцинковано и ръждата не е сериозна заплаха. Но слоят боя не е от най-дебелите и лесно се поврежда. Трябва да пазите колата от одрасквания и своевременно да остранявате приноса на птичките от повърхността й.


Skoda Octavia 3

Осветителите на регистрационните номера не са добре изолирани и пропускат вода. Подмяната обаче е лесна
  
  
Осветителите на номерата:
Също както и при предишните Октавии, тези лампички са лошо херметизирани и лесно се повреждат. Подмяната на крушката (оригиналната струва към 15 лева) e лесна и можете да я направите сами.

Мултимедия: Сравнително често се случва целият сензорен екран на информационната система да откаже и да се смени още в гаранционния период. Системата е чувствителна към висока влажност.
 
   
Skoda Octavia 3
Интериорът на третата Octavia е несравнимо по-качествен от този на предишните поколения


Заключение

Третото поколение на Skoda Octavia е забележимо по-добро от първите две. Не е от най-надеждните автомобили - потвърждават го и класациите на германската TUV, където моделът обикновено е в средата на таблицата. Но повредите и дефектите най-често са дребни и евтини за коригиране, така че Octavia си остава един практичен избор и на вторичния пазар.

0 от 500
  • #19
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    VRS са с коренно различно окачване от Октавиите с по-слаби мотори. Като цяло Октавия за 50 хил. не е същата като тази за 25 хил. Колко евтино е окачването и т.н. , това е доста дискусионен въпрос....Друго е интересно обаче - как хората сипващи газ за 10 лв. в таралясниците си , най-убедително дават квалификации като "евтино"....
  • #18
    12 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    след шкода изтребителите е ред да се включат и купра- асторонавтите.Всички бивши голф тройкаджиий и е 30 шестаци. Мечтата им е разбира се А3!
  • #17
    10 rate up comment 1 rate down comment
    до 20 ( преди 3 години )
    е, че то не е рейсър, просто по-бърза кола. Ако искаш рейсър, Шкода правят едни други машини като Fabia R5 :)
  • #16
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Октавията е средно обезшумена - в смисъл, че не е по-зле от Фокус, Астра или 308. Ако я сравняваш с S-класа, да, по-шумничка е :D
  • #15
    13 rate up comment 28 rate down comment
    Твърдо нье ( преди 3 години )
    Октавията е бързораздрънкващ се коптор и ако някой я смята за стабилна здрава кола явно я сравнява с дачия. Дали си струва покупка на шкода? Едва ли, освен ако не мислите за ауди, така поне ще дадете по малко пари за същия нужник
  • #14
    33 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Aбе много лесно ги купувате и разкарвате тези коли, явно парите са като вестници при вас, тц-тц....И ти разбра, че колата е дървена и няма шумоизолация чак след като даде маса кинти за нея???
  • #13
    7 rate up comment 17 rate down comment
    пепе ( преди 3 години )
  • #12
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Горд собственик ( преди 3 години )
    Горд собственик на Рска 2.0тди 184 коня дсг мокра дкю 250 2015 година на 150хил. От който вече 40хил на стейдж 1 мотор и кутия (TVS chiprace) 240кс и 500нм.За всичкото това време редовно обслужване във Ауди Мюнхен .Равносметка за 150хил - задни парктроници грешка заменени гаранционни,ляв фар изгорял модул подменен гаранционно......
  • #11
    31 rate up comment 0 rate down comment
    #8 ( преди 3 години )
    "Десетгодишната" ти служебна явно няма как да е Октавия 3, която излиза 2013 и за която е тази статия. Ама за да го разбереш, би трябвало първо да прочетеш
  • #10
    14 rate up comment 3 rate down comment
    #1 ( преди 3 години )
    "Проблеми със съединители, окачване, накладки. Това е опита ми от 50000 километра" - гледам, че и съединителя е сменян повече от 1 път за 50000 км.... Да не е рали автомобил този Шкодак или учебен рали автомобил :):):) ? Ама хайде уточнявайте ги тез нещица , че поне малко да звучи правдоподобно