IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Citroen се връща в играта с новия C4

Крос-хечът получава и изцяло електрическа версия

Френският производител Citroen се завръща в европейския клас “Голф“ след кратко прекъсване. Предишното поколение на C4 беше свалено от производство през 2018 г., като място му зае обновеният по това време крос-хеч Citroen C4 Cactus. Сега компанията представя новото поколение на C4, което си е крос-хеч с черни предпазители на каросерията. И именно с него трябва да стартира новия фирмен стил на марката.


Citroen C4


За разлика от повечето европейския модели от този клас, новият Citroen C4 има полегат покрив със силно наклонено задно стъкло. Дължината на автомобила е 4360 мм, докато при новия при VW Golf тя е 4384 мм. Широчината и височината са съответно 1800 и 1525 мм, а междуосието – 2670 мм. Така хечбекът се вписва в съвременния клас C+. Автомобилът не е на платформата EMP2, а на версия на шасито CMP, което е в основата на модели като Peugeot 208 и 2008, Opel Corsa и Opel Mokka. А това означава безалтернативно полунезависимо окачване и задвижване само към предните колела.

Затова път конструкцията на амортисьорите Progressive Hydraulic Cushions е същата като кросоувъра Citroen C5 Aircross. Те са снабдени с допълнителни хидравлични ограничителя на хода вместо привичните гумени демпфери. Това допринася за много по-плавно движение дори при лош път.

Още снимки на модела - вижте в галерията:


Клиентите ще могат да избират между 16, 17 и 18-цолови джанти, като пътният просвет е 156 мм. Citroen C4 предлага и огромни възможности за персонализация – 31 комбинации за оформление на каросерията и 6 варианта за интериора. Багажникът е с обем 380 литра.

В салона има виртуален приборен панел, проекционен дисплей, 10-инчов тъч-скрий, мултимедийна система и миниатюрен селектор на скоростна кутия. Предните седалки са с функция за масаж, а на предни панел е вградена поставка за различни устройства Smart Pad Support. Новият C4 е първият европейски модел на компанията  с електрическо нагряване на волана и предно стъкло.


Citroen C4


В оборудването на модела влизат още двузонов климатик, панорамен покрив, камера за кръгово наблюдение, аудиосистема Arkamys, а а също така и автопилот от второ ниво Highway Driver Assist. Всъщност това е адаптивен круиз-контрол с функция за поддържане на лентата на движение с добавена система за автоматично паркиране.

На европейския пазар Citroen C4 ще се предлага с 3-цилиндрови бензинови турбомотори 1.2 PureTech с мощност 100, 130 или 155 к.с. Тяхната алтернатива е турбодизел 1.5 BlueHDi, развиващ 110 или 130 к.с. Стандартната скоростна кутия е 6-степенна механична, докато автоматът на Aisin с 8 предавки се предлага като опция само за мощните версии – бензиновата със 130 к.с. и дизеловата със 155 к.с. При бензиновия вариант със 155 к.с. тя е в стандартното оборудване.


Citroen C4

В семейството се появява и Citroen ё-C4, тъй като платформата CMP е проектирана и за електромобили. При нея предните колела се задвижват от електромотор с мощност 136 к.с. и 260 Нм. Под пода е поставена батерия с капацитет 50 кВт/ч, която позволява пробег от 350 км по цикъла WLTP. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,7 секунди, а максималната скорост е 150 км/ч.

Продажбите на новото поколение на C4 стартират през есента, като бензиновите, дизеловите и електрическия варианти ще излязат заедно на пазара.

Снимки: Citroen

0 от 500
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Конглокенция, бате. Дачия ги натиска здраво по врата в лекотоварния сегмент, където ПСА 2 десетилетия бяха царе.
  • #4
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    156 мм клиренс - не мерси
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Хммм.. ( преди 3 години )
    "...бензинови турбомотори 1.2 PureTech с мощност 100, 130 или 155 к.с. Тяхната алтернатива е турбодизел 1.5 BlueHDi, развиващ 110 или 130 к.с. Стандартната скоростна кутия е 6-степенна механична, докато автоматът на Aisin с 8 предавки се предлага като опция само за мощните версии бензиновата със 130 к.с. и дизеловата със 155 к.с." Сега последно бензиновия вариант ли е 150 к.с. или дизеловия???
  • #2
    2 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Въре е ОК, ама отвън дизайна е преигран, типично за Ситроен, пак някакви несполучливи опити за оригиналничене.
  • #1
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Бързи сте. Тази новина световните издания я публикуваха преди седмица.