IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германия подпомага покупката на нови коли с 5 милиарда евро

Някои политици обаче са против в схемата да участват и автомобилите с ДВГ

Германското министерство на икономиката предложи програма в размер на 5 милиарда евро като част от по-широк пакет за стимулиране продажбите на нови коли, съобщи агенция Ройтерс, като се позовава на двама свои източници. Очаква се утре управляващите социалдемократи (ГСДП и християндемократите (ХДС) на канцлера Ангела Меркел да представят целия пакет от стимули, който може да достигне до 80 милиарда евро.


Продажби на коли в Германия


Предложението на икономическото ведомство е всеки, който си купи електрически автомобил или такъв с ДВГ, чиято цена (и на двата вида) е по-малко от 77 350 евро, като програмата изтича в края на годината, посочват източниците. Плановете предвиждат основна премия от 2500 евро на лек автомобил, която ще бъде увеличена с 500 евро за коли на ток или хибриди. Съществуващите стимулиращи програми ще бъдат увеличени с 1500 евро за електрически автомобили и със 750 евро за хибриди.

Предложението обаче все още трябва да преодолее значителни препятствия, защото някои германски политици искат субсидии да се плащат само за електрическите автомобили, защото те могат най-добре да помогнат в борбата с изменението на климата.

Лидерът на ГСДП Норберт Валтер-Борянс каза за Ройтерс, че е за подкрепа на автомобилната индустрия, но че стимулиране купуването на коли с ДВГ е грешен път. "Ако държавата субсидира (покупката на нови автомобили), това трябва да върви заедно с промяна към алтернативни двигатели. Ако има отстъпки, трябва да са за електрическите автомобили", посочи той.

Някои местни политици и бизнес групи се обявиха срещу премиите за закупуване на автомобили с аргумента, че стимулиращата програма трябва да се придържа към политиките за изменение на климата, а не да благоприятства отделна индустрия. Продажбите на нови коли в световен мащаб спаднаха, тъй като производствените линии и дилърствата бяха затворени поради коронавирусната пандемия. Проучване на бизнес климата от института Ifo този месец показа, че индексът на германския автомобилен сектор е най-ниският от края на 1991 г.

0 от 500