IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо автомобилите отпреди 2015 са опасни?

Тестовете показват, че повечето коли на 5-8 години не се справят с важно изпитание

На пазара на автомобили втора ръка се появяват все повече машини, произведени през втората половина на изминалото десетилетие. При премиерата си тези коли са получили високи оценки за безопасност – както по европейската, така и по американската системи. Ситуацията обаче се променя, след като щатският Застрахователен институт за безопасност на движението (IIHS) и европейската организация Euro NCAP решиха независимо един от друг да проверят колко безопасни са в наши дни най-популярните модели, произведени до 2015 г.


безопасност


За целта е използва нова методика на тестовете за здравина на конструкция, която е открила някои съществени недостатъци. Изпитанията на IIHS окончателно за утвърдени през 2015 г., като всеки автомобил, независимо от модела, се подлага на челен удар с покритие от 25% при скорост от 64 км/ч. По този начин се имитира опит за избягване на сблъсък с идващо насреща превозно средство, като в зависимост от пораженията на модела се поставя една от четирите оценки - „отличен“, „добър“, „неудовлетворително“ и „лошо“.

При европейския тим изпитания методът е напълно различен. Тестването става при скорост от 60 км/ч при удар с покритие на предната част на автомобила от 40%. Това е равносилно на сблъсък между две коли, които са на границата на разделителната линия на пътя. Тази методика е добре известна на производителите и те се съобразяват с нея при разработката на своите модели, за да може да получат отлична оценка.


безопасност


В случая експертите се ориентират не по истински катастрофи на пътя, а по изпитания , проведени в лабораторни условия. Така след 2010 г. на пазара се появяват голям брой автомобили от класове C и B, които по време на тестовете се представят отлично и получават 5 звезди. При независими изследвания обаче се появяват голям брой скрити до този момент недостатъци.

Ако сблъсъкът е с покритие не от 40, а от 25%, то ударът попада директно във фара и прониква дълбоко в тази част, като избутва настрани лонжерона (основния надлъжен носещ елемент в конструкцията), който трябва да поеме цялата енергия на удара. Той остава неповреден, а вместо това ударът попада в защитната капсула на пътническата кабина и по-точно в нейната долна част. Съответно тя се сгъва и част от каросерията попада вътре в самия салон, като наранява пасажера.

При този тест са се провалили всички 11 модела от класове A, с изключение на Chevrolet Spark. При седаните от класове B и C положението е подобно, като повечето от тях получават оценки „неудовлетворителен“ или „слаб“. Всички тествани коли са на възраст между 5 и 8 години, като нито една от тях не покрила теста с оценка „отличен“.


0 от 500
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Георги ( преди 3 седмици )
    Всички модели на Волво, дори тези от 2005-6, точно на този тест минават с отличие. Статията е леко неадекватна.
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    gsplasmaes@yahoo.ca ( преди 3 седмици )
    ZASHTOTO " DNESHNITE " NIKOI NE GI KUPUVA. BG NAROD E " NAI- BEDNIAT " V EC I NAI - BOGATITE POLITICI SASHTO SA BALGARSKITE, ZASHTOTO NAI MN-GO SA OTKRADNALI.
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Q7 е от преди ( преди 4 седмици )
    Нещо да кажете дали не си покри точките ...
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    мобиле бг ( преди 1 месец )
    защото автомобилите след 2015 са още по-опасни
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Рав4 4-та генерация също е супер, в много отношения по-добър от сегашната рав-ка дето е дървена като за Америка.
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Аурис от 2012-2018 си е супер и сега, също и първото Пежо 208, Форд Б макс, първата генерация на Ауди А1, Киа Рио от 2011-та, С3 Пикасо, последния С5 и пр. Дори Алфа МиТо са качествени като за италианки.
  • #17
    0 rate up comment 1 rate down comment
    ( преди 1 месец )
  • #16
    9 rate up comment 2 rate down comment
    ohubohu ( преди 1 месец )
    Купете си нови! 2025, по новата методика, и те няма да стават. Купувате си нови... 2030...нова методика... и така. Явно не са успели (или са успели, но са ги хванали) да сложат таймер в компютъра и 5 години, след производството, цък .... долу, тотална щета, нова... Та затова сега - "нова методика" на тестове за безопасност. Дали има нещо общо с методиката на тестовете за отделени вредни газове? Разработчика да не е същия?
  • #15
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Mustang ( преди 1 месец )
    Мустангът от снимката се произвежда след 2015. Какво общо има със заглавието?
  • #14
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Много ясно че тези тестове са пълна пародия- Фиат 500 го регистрираха с максимум звезди и скоро гледах краш-тестове по новите правила и 0 (нула) звезди.