IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Електрическото BMW M5 ще е готово през 2024

Възможно е следващото поколение на спортния седан да бъде хибрид

Само преди дни беше представено обновеното BMW 5-Series, а сега предстои да видим и фейслифта на версията M5. В компанията обаче вече работят върху следващото, осмо поколение на спортния седан, която ще претърпи сериозни промени и ще излезе през 2024 година.


BMW M5


По информация на BMW Blog, следващото поколение на M5 ще бъде първият изцяло електрифициран автомобил, създаден от М-подразделението на марката. Той ще се предлага като „хибридно транспортно средство с електрическо задвижване“ или като пълноценен електромобил, става ясно от документи, които са на разположение на изданието, публикувало информацията.

В първия вариант – следващото BMW M5 ще бъде зареждащ се хибрид (PHEV), за чиято основа ще се използва сегашния 4,4-литров V8 двигател с две турбини. Той ще работи в комбинация с електромотор, като съвкупната мощност на задвижващата система ще бъде 750 к.с.

Ако бъде избрана електрическа версия, тя ще се захранва от акумулаторни батерии Gen V, които се разработват в момента и ще разполагат с капацитет от 135 кВт/ч. Те ще могат да се зареждат от станция с мощност 400 В, но BMW ще предлага и зарядно устройство с 800 В, аналогично на това, с което разполага Porsche и Taycan. 

Максималният пробег с едно зареждане, който прогнозират инженерите на BMW, ще бъде около 700 км., а общата мощност на задвижваща система – 1006 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч ще отнема 2,9 секунди.

Снимка: BMW

0 от 500
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Какво? ( преди 1 месец )
    Батериите ще могат да се зареждат с мощност 400 В и мощност 800 В????? Алооууу 400 Волта е напрежение, а не мощност! Мощност става когато се умножи напрежението по тока! Закона на Ом!
  • #3
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Браво на баварците ( преди 1 месец )
    "BMW i3 има никел-кобалт-манганови клетки с твърда сърцевина. Конструирани са за 20 години живот. Потвърдено от множество серийни тестове". Сега с батерия ново поколение от 136 кВтч и над 1000 коня, тази петица ако я опазиш, ще е първата М-ка дето ще се кара 20+ години без никакви грижи ;)
  • #2
    4 rate up comment 2 rate down comment
    shvaben ( преди 1 месец )
    Съгласен с коментара по-долу. Наистина изостанаха от азиатци, а пък и от китайци напоследък. До 2024 г. Тесла ще е открила още 2-3 гигафабрики и ще произвежда повече от тези бранители на ДВГ. Дойчовците трябва да се напънат повече и да развият по-бързо електрификацията, а дане карат само с кухи рекламни лозунги за "чист дизел".
  • #1
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Онзи ( преди 1 месец )
    И милион коня да е,германците изостанаха фатално от азиатците в автомобилостроенето...чудеха се как да правят техниката хем да кара малко,хем да бъде скъпа,и дизела да да бъде като на камион...но да има емисии като на водно колело...лъжи скапана продукция...същия провал ще ги чака и с тока,мало хора ще бъдат очудени,