IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Малките автомобили са 2 пъти по-опасни от големите

Изследване показва кои модели взимат най-много жертви на пътя

Застрахователният институт за безопасност на движението (IIHS) не само провежда краш-тестове, но и събира статистика за последствията от катастрофи на пътя. На всеки три години организацията сравнява показателите за смъртността с предишните си данни. Последното такова сравнение показва, че малките автомобили все още са по-опасни и не могат да опазят шофьора си, въпреки увеличения брой системи за безопасност.


безопасност


Последната подборка на данни е за периода 2015-2018 година. В катастрофи със субкомпактни автомобили са загинали 108 души на 1 млн. регистрирани превозни средства, докато при по-големите коли смъртността е 52 на милион машини. Трябва да се отбележи, че показателят при субкомпактните модели е намалял 2 пъти. Експертите пресмятат 36 смъртни случая на 10 млрд. мили пробег, докато при предишния отчетен период те са били 78.

В отчета на IIHS се посочват и данните за конкретни модели. Рекордьор е Ford Fiesta (141 загинали на милион регистрирани автомобила). На второ място е Hyundai Accent със 116. Следват два модела, които не се предлагат в Европа – Chevrolet Sonic (98 загинали) и Nissan Vers Note (96). В първите 5 попада и Fiat 500 (95). Следват Hyundai Elantra и Kia Cerato (по 89), Nissan Versa (88), Kia Rio (87) и Hyundai Accent комби (81).

На другия край на списъка са големите всъдеходи и модели от премиум-брандове с нулева смъртност. Това са Infiniti QX60, Porsche Cayenne, Range Rover Evoque и Mercedes-Benz C-Class. Трябва да се отбележи също, че и Volkswagen Golf има същия показател – нито един загинал.

Снимка: IIHS

0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    dido_nitroto ( преди 3 години )
    каква е тази смешна статистика ???точно тези в челните места особено форд фиеста ,фокус ,мондео и тнт от форд особено доказани и многократно награждавани и печелили във тестове за най добро управление и изгода във цена качество икономичност... и обратно кво значи няма смъртни случаи и инциденти с особено пък със голф ???всекиден дори има ако обърнете внимание по новините и не само с голф а и със марката изобщо ....най несъответстващата марка цена качество дори има специални видеа инциденти с VW.
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Любв ( преди 3 години )
    С каква кола се утрепа Дражан Петрович ?( Сръбска баскет звезда от НБА)
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Лъжци сте ( преди 3 години )
    Аз съм чувал за поне 3 случаи за катастрофа и смърт с Голф .
  • #11
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Голфаджия ( преди 3 години )
    Само голф други коли няма
  • #10
    9 rate up comment 4 rate down comment
    _I_ ( преди 3 години )
    Нормално е малките автомобили да са по-опасни при удар, ама това с голфа- счупи глупомера!Този институт автобилд ли го създаде? :) За Европа има Euro NCAP!!!
  • #9
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Д ( преди 3 години )
    Статията е реклама на фолксваген. Голямата кола е по-безопасна ако се блъсне в малка кола. Но малката кола маневрира по-лесно, спира по лесно-направете справка кои коли са подходящи за състезания?
  • #8
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    И да не забравяме историческия факт, че принцесата я изкарват жива и в съзнание от колата. Което е пряко достижение на Мерца спрямо тая бетонна колона. После вече стават мътни нещата. Една линейка да не може да дойде 40 минути. После пък по пътя си отишла...
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    356 ( преди 3 години )
    Зависи от много нещо разбира се. Но силите на натиск, при движещ се автомобил с по-голяма маса и скорост, са по-големи както по посоката на движение, така и вътре в купето.Така че ако тежък автомобил се движи с по-голяма скорост и се удари в по-твърда преграда, то вътре в купето ще действат по-големи сили и ще е даже по-опасен от същият автомобил, който е по-лек. Затова има деформационни зони и опорно гредова конструкция със якостни метали,но няма гаранции, още е важен ъгълът, седалките и мн.др.
  • #6
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    малките са по-опасни разбира се, но това не означава, че в големите няма опасност въобще... разликата не е голяма като става дума за ускорения или по-точно разко спиране тип удар в неподвижен предмет (стена, стълб) - там и в танк със 100 еърбега да си, все едно. Има и нещо друго - малките в града не са толкова опасни, където им е и мястото според мен. Там не се развиват големи скорости в повечето случаи. Не е зле и такава статистика да има .
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Принцесата и Ал файед са били без колани, да не забравяме. А и обратното ускорение не прощава...