IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Илон Мъск получи най-големия бонус в историята

Акционерите на Tesla гласуват дали да не започнат да ползват реклама като всички други

Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск е изпълнил условията, за да получи първия транш от фиксираните в договора му бонуси, потвърди официално компанията. Възнаграждението е в размер на опции върху 1.7 милиона акции от Tesla, и при сегашната котировка на ценните книжа би му донесло 755 милиона долара печалба. Това е най-големият бонус не само в историята на автомобилната индустрия, но и изобщо в световния бизнес - досегашният рекорд принадлежеше на основателя на Snap Еван Спийгъл, който взе 638 млн. долара през 2017 след успешното излизане на социалната мрежа на борсата.


Илон Мъск

За да получи бонуса си, Мъск първо трябва да извади от джоба си около 600 милиона долара, за да придобие акциите по фиксираната цена


За да получи бонуса си обаче, Мъск първо трябва да откупи акциите при фиксирана цена (т. нар. strike price) от 350.02 долара парчето. Това означава да извади от джоба си 595 милиона долара. Текущата цена на акциите е 805 долара, така че за предприемача би останала солидна печалба при евентуална препродажба. Бонусният пакет не може да бъде търгуван в петгодишен срок, но Мъск би могъл да продаде част от останалите 38.7 милиона акции, които притежава към момента.

Шефът на Tesla не получава заплата, но в замяна в договора му са предвидени 12 подобни бонуса, обвързани с постигането на определени резултати. За първия пазарната капитализация на компанията трябваше да надхвърли 100 милиарда долара и да се задържи така в рамките на 6 месеца. Мъск вече изпълни това условие.

Един от акционерите в компанията, на име Ричард Торнета, е завел съдебен иск срещу планираните бонуси на Мъск. Според него бордът на директорите на компанията е злоупотребил с доверието на акционерите, присъждайки такива щедри компенсации.


Tesla


На предстоящото общо събрание на Tesla на 7 юли ще се обсъжда и друг ключов въпрос: предложението на част от акционерите компанията да започне да използва платена реклама. По настояване на Мъск от самото начало Tesla не разчита на реклама, освен по собствени канали. "Ние не плащаме за реклама или на знаменитости. Използваме парите, които другите компании харчат за реклама, за да подобряваме продуктите си", заяви преди време Мъск. Сега той и бордът ще се опитат да се противопоставят на предложението да се отдели бюджет за реклама. То идва от базирания в Сан Диего акционер Джеймс Данфорт, според когото компанията би могла да си позволи по 50 долара на произведен автомобил за "повишаване на разпознаваемостта и интереса към продукта и марката".

 

0 от 500