IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Kia ще прави електрически квадроцикли

Първият такъв модел вероятно ще стъпи върху концепта POP

Kia обсъжда възможността за производството на малки електрически автомобили със скромен пробег, предназначени само за града. Това заяви главният оперативен директор на Kia Europe Емилио Ерера пред британските медии.


Квадроцикъл
Новото начинание, както обикновено, се оказва добре забравеното старо. През 2010 г. на автосалона в Париж дебютира електрическия концепт Kia POP с дължина под три метра. Неговият електромотор развива 68 к.с. и 190 Нм, а пробегът му е 160 км.

"Нашият проект обмисля такива варианти като Citroen Ami. Наричаме ги автомобили L6 и L7. С компетентна ценова политика те могат да се превърнат в алтернатива на обществения транспорт. Виждаме реалния им потенциал “, обясни мениджърът. Според класификатора на Икономичеката комисия за Европа на ООН тези категории са L6e (леки квадроцикли) и L7e (тежки). Пътническите подвидове са L6e-BP и L7e-CP.


Квадроцикъл
Citroen Ami (вляво) вдъхнови художник да направи скица на предстоящия корейски квадроцикъл (вдясно). Той получи предницата от концепта Imagine by Kia, която през 2021 г. ще се превърне в сериен електрически кросоувър.

По думите на Ерера, заради коронавируса хората все повече избират личния транспорт пред обществения. В Китай, според проучвания, делът на "частните собственици" е готов да нарасне от 34% на 65%. Не всички ще тръгнат да си купуват автомобил, по-скоро ще заложат на гъвкав абонамент за кола с ниска месечна такса.


Квадроцикъл
В Китай с най-голям интерес се ползва Baojun E300 (вляво). Междувременно перспективите на концепта Seat Minimo (вдясно) не са ясни, тъй като авторът на проекта отиде в Renault, а марката SEAT изпадна в немилост при шефа на VW Group.

Според мениджъра, разработването на новата платформа за квадроцикъла ще се ръководи от KIA, след което ще бъде споделена с Hyundai. Очевидно корейците ще се възползват от опита на стартъпите Arrival и Canoo. Първото такова превозно средство се очаква през през 2021-2022.

0 от 500
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    100% 80-процентник ( преди 3 години )
    за 4-колките в Европа има изискване за максимална мощност и за максимално тегло и там е проблемът, защото дори Тойота iQ не се вмества в тази категория , ако й се добавят 150км батерия.
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    RD ( преди 3 години )
    На втората снимка колите са в един цвят
  • #2
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    На втората снимка само аз ли не видях никаква прилика?
  • #1
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Одобрител ( преди 3 години )
    Одобрявам! Трябва да е нещо малко по-добро от недоразумението туизи, т.е., да развива поне 100 км/ч, да има отопление и таван, седалки една до друга и евентуално - климатик. Пробег от 50-60 км е достатъчен, стига да е реален. Цената трябва да е ниска - недоразумението туизи е прекалено скъпо, но с поевтиняването на батериите това може да се промени.