IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen променя бизнес-модела при електромобилите

Колите на ток ще се продават директно от завода, а дилърите ще имат нова роля

Компанията Volkswagen се готви да продава електромобилите от новото семейство ID., без да използва дилъри. Новият бизнес-модел ще заработи с излизането на пазара на хечбека ID.3, което е планирано за лятото.


VW ID


Според германските медии, новата стратегия ще запази дилърите, но те ще имат напълно нова роля. Хечбекът ID.3, кросоувърът ID.4 и останалите модели от семейството, както и електромобилите на другите марки от концерна Volkswagen, ще се продават директно от завода на производителя.

Изборът на автомобил, а също така нужните на клиенти финансови услуги и застраховки ще се осъществяват с помощта на новия IT-сервиз “Thunder”. Дилърите ще играят роля на агенти, като те ще отговарят единствено за връзката с клиентите. В техните задължения ще влизат представянето на електромобила, консултациите, а също така и предаването на колата на купувача.

Впрочем, във Volkswagen не са измислили нещо кардинално ново. По същата схема много успешно своя бизнес води американския производител на електромобили Tesla. Именно тази компания германският производител счита за основни си конкурент за бъдеще.

Снимка: Tesla

 

0 от 500
  • #16
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Те VW, с най-големия ресурс в света, още преди три години се заканваха да оглавят пазара на електрички и хибриди. Но за това време гледаме само как безвъзвратно изостават. Те на ТЕСЛА дори праха не могат да дишат. Тъжното е, че те изостанаха дори от корейците. Четем едни помпозни заглавия за VW, и след това ... нищо.
  • #15
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Фф ( преди 3 години )
    Тесла са на светлинни години, с електроника, ел мотори, батерии...това го каза директно шефа на ФФ тук.... А тази година излизат новите батерии на Тесла.....И вече ще си играят в друга лига...собствена .... Фф не успяват даже софтуера на ID3 да докарат
  • #14
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Бат Ивчо ( преди 3 години )
    Volkswagen разполагат с най-големите ресурси на света в бранша и след няколко години ще оглавят пазара И на ел.мобилите. Като магистър икономист го гарантирам, макар че и аз не съм привърженик на глобалното електрифициране преди пълно производство посредством с ВЕИ за всеки автомобилен производител
  • #13
    3 rate up comment 4 rate down comment
    до 13 ( преди 3 години )
    Да бе, гайдо, копират, защото НЕ МОГАТ ДА СЪЗДАДЪТ СВОЙ МОДЕЛ. *** си набий картуната в стената от яд, че любимата ти фирма пак стана за смях. После дай *** газ на голф 3-ката, до близката газостанция в Катуница, да напълниш бутилката.
  • #12
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Уж най-голямата фирма ФауВе, най-големи яЙца, а отварям сайта им и ... три ел. модела. Отварям на един корейски производител, пет модела. Те корейците не могат да стигнат, за Тесла говорим.
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Който няма ресурс да се справи, копира първенците. Едва ли има изненадани, че Фолксваген се провалят.
  • #10
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Нищо не сменят. Прости копират Тесла, понеже техните бизнес модели се провалиха. Не ги мразя VW, не ги и харесвам. За мен се пасредствен производител, който влачи проблемите с десетилетия.
  • #9
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Да се изясним за Шкода. Млада Болеслав е само географско понятие. Шкода е 100% собственост на Фолксваген, и по същество прави техни по-евтини клонинги, нищо повече. Останалото е третокласна реклама. Да смешно е, да да правиш по-евтино копие на евтина кола...!?! Така е защото всичко се решава в Германия, чехите са мишоци и само козируват и бачкат. В моите очи са жалки!
  • #8
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Феновете на определена марка Живят със стереотипите от преди 20 години- "от германското по-хубаво няма". Е, има и то много по-добро. Най-малкото качеството им остана на ниво 90-те години. Нямат един модел в топ 10 по качество. Там са основно корейци и японци, и да си го кажем, са недостижими. Фолксваген е държавен мастодонт, който се бори да оцелее. Не само заради лавината от дела, заради недоволни клиенти.
  • #7
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Харесва ли се на някой, или не, VW си остават един от най-големите автомобилопроизводители и ако се заемат сериозно много бързо ще издухат от пазара най-различните измислени и недоказани нови играчи, съществуващи единствено благодарение на борсови машинации! Визирам Тесла!!