IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen променя бизнес-модела при електромобилите

Колите на ток ще се продават директно от завода, а дилърите ще имат нова роля

Компанията Volkswagen се готви да продава електромобилите от новото семейство ID., без да използва дилъри. Новият бизнес-модел ще заработи с излизането на пазара на хечбека ID.3, което е планирано за лятото.


VW ID


Според германските медии, новата стратегия ще запази дилърите, но те ще имат напълно нова роля. Хечбекът ID.3, кросоувърът ID.4 и останалите модели от семейството, както и електромобилите на другите марки от концерна Volkswagen, ще се продават директно от завода на производителя.

Изборът на автомобил, а също така нужните на клиенти финансови услуги и застраховки ще се осъществяват с помощта на новия IT-сервиз “Thunder”. Дилърите ще играят роля на агенти, като те ще отговарят единствено за връзката с клиентите. В техните задължения ще влизат представянето на електромобила, консултациите, а също така и предаването на колата на купувача.

Впрочем, във Volkswagen не са измислили нещо кардинално ново. По същата схема много успешно своя бизнес води американския производител на електромобили Tesla. Именно тази компания германският производител счита за основни си конкурент за бъдеще.

Снимка: Tesla

 

0 от 500
  • #11
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Нищо не сменят. Прости копират Тесла, понеже техните бизнес модели се провалиха. Не ги мразя VW, не ги и харесвам. За мен се пасредствен производител, който влачи проблемите с десетилетия.
  • #10
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не е важно дали харесват VW или не. Важното е че един от най-големите производители залага всичко на ел. коли и вече няма връщане назад за цялата индустрия. Нещо повече сменя бизнес модела, този бизнес модел няма да залага на печалби от ремонти и резервни части, което е ужасно скъпо за всеки от нас. Вече за да си купиш но автомобил ще те изкушават с нови батерии, нов софтуер и други глезотии както смартфоните. Ще бъде много по-евтино да притежаваш и караш електромобил. Това е най-важното.
  • #9
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да се изясним за Шкода. Млада Болеслав е само географско понятие. Шкода е 100% собственост на Фолксваген, и по същество прави техни по-евтини клонинги, нищо повече. Останалото е третокласна реклама. Да смешно е, да да правиш по-евтино копие на евтина кола...!?! Така е защото всичко се решава в Германия, чехите са мишоци и само козируват и бачкат. В моите очи са жалки!
  • #8
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Феновете на определена марка Живят със стереотипите от преди 20 години- "от германското по-хубаво няма". Е, има и то много по-добро. Най-малкото качеството им остана на ниво 90-те години. Нямат един модел в топ 10 по качество. Там са основно корейци и японци, и да си го кажем, са недостижими. Фолксваген е държавен мастодонт, който се бори да оцелее. Не само заради лавината от дела, заради недоволни клиенти.
  • #7
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Харесва ли се на някой, или не, VW си остават един от най-големите автомобилопроизводители и ако се заемат сериозно много бързо ще издухат от пазара най-различните измислени и недоказани нови играчи, съществуващи единствено благодарение на борсови машинации! Визирам Тесла!!
  • #6
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Голямата разлика с Тесла е, че Тесла оперира със собствени магазини. А по тази схема откъде ще идва печалбата на дилърите? От комисионни по кредити, застраховки и договори за поддръжка? Тоест на клиентите ще им досаждат при дилърите с неща които евентуално не искат което е напрягащо и дразнещо. Освен това досега при дилърите човек можеше да уговори големи отстъпки, а с този модел такива няма да са възможни и така електричките ще са скъпи в сравнение с ДВГ.
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Джоди ( преди 2 месеца )
    Шкода навлиза в нова ера и то тихомълком! Другата пролет на пазара ще са електромобилите на Млада Болеслав!
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    ьхахахах ( преди 2 месеца )
    Да не пусне американеца фабриката в Берлин преди I.D.3 ???:)))
  • #3
    1 rate up comment 1 rate down comment
    xaxaxax ( преди 2 месеца )
    какво стана с този I.D.3 нещо се забави:))) Ще Ще Ще.....
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Фиат също почнаха да продават онлайн преди месец.