IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen с мощна експанзия на китайския пазар

Германската групировка започва да изкупува местни производители на електромобили

Германският концерн Volkswagen Group започва да изкупува китайски компании за производство на електрически превозни средства. Това съобщава агенция Ройтерс, като се позовава на два независими един от друг източници.


Volkswagen ID


Компанията смята да осъществи мощна експанзия на местния пазар на екологично чисти автомобили, поради което обяви намерението си да придобие 50% дял в Anhui Jianghuai Automobile Group Holding, част от JAC Motors. Според източниците сделката е за около 491 милиона долара. Volkswagen също така възнамерява да стане най-големия акционер в Guoxuan High-tech Co Ltd, която произвежда батерии.

Самите компании отказаха да коментират тази информация, но се очаква това да бъде официално потвърдено в петък. Двете китайски фирми - Anhui Jianghuai и Guoxuan High-tech, са базиран в град Хъфей, провинция Анхуей. Такова географско местоположение е несъмнено доста изгодно от гледна точка доставките на компоненти.


Volkswagen ID


Преди известно време стана ясно, че Volkswagen възнамерява да продава електрическите автомобили от семейството ID не чрез своята дилърска мрежа, а директно от завода. При това автосалоните ще получат ролята на посредник.

В края на миналата година, когато в Китай бяха продадени 25 милиона превозни средства - и точно преди да бъде съобщено за първия случай на коронавирус - правителството обяви като цел 25% от годишните продажби през 2025 да бъдат на екологично чисти автомобили.

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 2 rate down comment
    bg ( преди 1 месец )
    бълха ги ухапала . това е най-голямата компания за коли в света . могат да си позволят много неща . които повечето по-дребни производители не могат
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    hahahahahaha ( преди 1 месец )
    Стратегията ще се промени коренно след решението на върховният им съд от миналата седмица да плащат обезщетения на излъганите си клиенти за "Дизелгейт" . Няма как да лъжеш десет години и после да искаш да ти вярват, че се стремиш към зелена природа и чист въздух!!! Приключих с тази марка камо ли пък ел. да взимам след години от тях...
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    браво ( преди 1 месец )
    Стратегията на всяка една фирма е да има печалба и хич не ги интересува от къде и как. Ако е необходимо и с дявола ще станат ортак, само и само шефонете да не изтърват годишните бонуси.
  • #5
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    до 1 не се притеснявай . немците не са вчерашни особено в правенето на коли ! никой няма да допусне Тесла да си разгиравя коня и да продава електро-мобили на целият свят ! и ФОлскваген и БМВ Груп имат милиардни програми за електрифакция на автомобили до 2025 . продажбите им със сигурност ще се увеличават в бъдеще ! а стратегията им да навлезнат ударно на китайският пазар е мноого правилна . все пак не забраяйтече Фолсваген груп са най-големият производител на автомобили в света !
  • #4
    4 rate up comment 2 rate down comment
    бг смешки ( преди 1 месец )
    съвсем правилен ход от страна на Фолскваген груп . искат да затворят цикъла като изкупят всички компании които произвеждат части за електро коли . така няма нужда да плащат на въшни компании за части и 2ро навлизат ударно на китайският пазар който е бая голям ! отделно ще ударят и конглокенцията в лицето на ТЕСЛА. Явно електрификацията се взима насериозно от големите компании в сектора
  • #3
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Интересна е промяната да не се ползват дилърите. Който незнае, бизнес модела с дилърите е проста - те продават колите от които VW печели, а дилърите ги ремонтират от което те печелят. Тая далавера с вечно чупещите се коли вече няма да е върви - Тесла го показва, въпреки че те са много зле в производството и колите не им са качествени но въпреки това ремонтите не са много и са почти 0 по задвижването. Изглежда идва добро време за потребителите, които няма да бъдат рекетирани с вечни ремонти.
  • #2
    8 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Фолксвагин е пътник китай става третостепенен пазар.Сега американците ще ги доубият и Китайбще се разпадне
  • #1
    18 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не съм и фен но им свалям шапка, такава голяма компания да прави такива промени в бизнес модела си е голям и според мен правилен ход. Тесла че ги убие всички ако не се променят.