IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW обнови 5-Series и 6-Series GT

Двата модела получават нови технологии и хибридна система с 48 волта

Германският производител BMW представи обновените си модели 5-Series и 6-Series GT. Освен променена външност двата автомобила получават някои допълнителни системи за безопасност и асистенти на водача, както и хибридни агрегати с 48-волтова система.


BMW 5-Series


Фейслифтът на 5-Series получава нови адаптивни светлини със светодиодна матрична технология, като опционално те могат да бъдат заменени с лазерни, а също така задни светлини с 3D-ефект, увеличена решетка на радиатора, допълнителни цветове на каросерията и предлага като опция спирачна система М-спорт със сини и червени апарати. Тръбите на ауспусите при всички модификации вече са трапецовидни, променен е и дизайнът на джантите. 

На старта на продажбите ще се предлага специална версия M Sport Edition 20-цолови джанти и пакет М Sport. Промените има и в салона. Дисплеят с диагонал 10,25 инча вече е включен в стандартното оборудване, а срещу заплащане той може да бъде заменен с 12,3-инчов. Базовият вариант включва кожен волан с ново разположение на бутоните и подобрена климатична система. 


BMW 5-Series


Комплексът от асистенти на водача е допълнен със система за контрол на пътната маркировка, предупреждение за напускане на лентата на движение и система за аварийно спиране при опасност от сблъсък. Операционната система е обновена до версия 7.0, което позволява използване на нови приложения и персонализация на настройките.

Промени има в гамата двигатели, която отново ще включва 4 предложения – 530i, 530е plug-in, 540i и M550i. Версията с 6-цилиндров бензинов двигател 540i вече включва „мека“ хибридна система със стартер-генератор, захранван от 48-волтова система. Мощността остава 335 к.с., като хибридната добавка осигурява по-бърза реакция на старта.


BMW 5-Series


Вариантът 530е, който се зарежда от електропреносната мрежа, вече предлага 288 к.с. и 420 Нм. Те се осигуряват от 2,0-литров бензинов турбомотор с 4 цилиндъра и електрически двигател. Увеличението спрямо предишния модел е 40 к.с., като допълнителната мощност е на разположение за 10 секунди при активиране на функцията XtraBoost.

Промяна има и при M550i, което разчита на 4,4-литров V8 с две турбини. Неговата мощност от 530 к.с. и 720 Нм се запазва, но скоростната кутия е препрограмирана за по-бърза смяна на предавките. В гамата на модела остават и двете дизелови модификации – 520d и 530d.

Още снимки на обновената 5-Series - вижте в галерията:


Едновременно с 5-Series беше модернизиран и моделът 6-Series GT, като повече от промените са подобни на тези при седана. Те засягат предната част и решетката на радиатора, която е пораснала на размери. Матричната оптика е включена в базовото оборудване, а срещу доплащане тя може да бъде заменена с лазерна.

Палитрата от предлагани цветове е разширена с нови предложения, като е достъпен пакет M Sport с различна предна броня и голям заден дифузьор. Предлага се и спирачна система M Sport със сини или червени спирачни апарати, а стандартните 18-цолови джанти могат да бъдат заменени с 19- или 20-цолови.


BMW 6-Series GT


В интериора промените общо-взето помтаря тези при 5-Series. Моделът получава много функционален волан с ново разположение на бутоните, 12,3-инчов дисплей,  система BMW Live Cockpit Professional с операционна версия 7.0, усъвършенстван двузонов климатик и др. Като опция се предлага четиризонов климатик, усъвършенствана развлекателна система за пасажерите на втория ред, премиум-акустика Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound и панорамен покрив.

Всички двигатели на обновената 6-Series GT ще се предлагат с 48-волтова „мека“ хибридна система със стартер-генератор. Благодарение на нея мощността ще се увеличи с 11 к.с. Системата „старт-стоп“ ще се контроли от електромотора, което ще позволи на двигателя с вътрешно горене да се изключва не само при пълна спиране, но и при скорост от под 15 км/ч. Съответно, това ще намали и разхода на гориво.


BMW 6-Series GT


Фейслифтът на 6-Series GT ще е достъпен с 5 задвижващи агрегата. Версията 630i получава 2,0-литров турбомотор с 258 к.с. и 400 Нм, а 640i xDrive разчита на 3,0-литров редови двигател с 333 к.с. и 450 Нм. Най-слабият дизел е 620d (190 к.с. и 400 Нм), докато при 630d xDrive мощността е 286 к.с. и 650 Нм. На върха на гамата е разположен вариантът 640d xDrive с 340 к.с. и 700 Нм.

Всички двигатели отговарят на екостандарт Euro 6d и са свързани с 8-степенна автоматична скоростна кутия Steotronic, която също е подобрена. Задвижването може да бъде задно или към четирите колела (xDrive). Шасито има въздушно окачване за задната ос с автоматично регулиране на нивото. То се предлага срещу доплащане и за предния мост.


BMW 6-Series GT


Сериозно са актуализирани и системите  за помощ на водача при 6-Series GT. Те включват предупреждение за напускане на лентата на движение, като автомобилът сам се връща в нея. Системата работи с помощта на навигацията, а освен това може автоматично да придвижва автомобила в задръствания.

Лифтбекът  разполага и със система за помощ при паркиране, която поема управлението на волана при движение назад на разстояние до 50 метра. Има и система за видеонаблюдение, която следи с камери и записва всичко случващо се около автомобила. 

Още снимки на обновеното 6-Series GT - вижте в галерията:

Снимки: BMW

0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 3 rate down comment
    356 ( преди 3 години )
    Аз мисля, че от години в БМВ работят сериозни дизайнери и те изтласкаха напред заедно с прословутите им "мощни" двигатели, продажбите, да и тук виждам още по добро надграждане за още по голям стил. Адмирации. Само че ако можеше да бяхме видели по друго време и по друг начин новата Шкода Октавия, защото образа и се залепя върху БМВ то и го принизява някак. Това сходство е във вреда и на двата модела според мен.
  • #3
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    БМВ=диагноза
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    След F10 това е първият дизайн, който ми допада.
  • #1
    9 rate up comment 1 rate down comment
    RD ( преди 3 години )
    БМВ е винаги по-красиво на живо, отколкото на снимка. Още по-приятно е вътре. А най-големият кеф е да го караш. Тогава фаровете не се виждат :)