IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault и Nissan се разбраха как да спасят съюза

Плановете за сливане отпадат, французите обещали да работят повече

Renault и Nissan, чиито изстрадал съюз бе пред разпад преди няколко месеца, са се разбрали как да се развиват отношенията им в бъдеще, съобщава агенция Reuters, позовавайки се на петима отделни източници. Двете компании ще обявят плановете си на обща пресконференция на 27 май.


Ашуани Гупта, Nissan, Renault

Новият оперативен директор на Nissan Ашуани Гупта, бивш дългогодишен служител на Renault, е ключът към постигането на разбирателство между двете компании. Почти сигурно Гупта ще наследи сегашния СЕО на Nissan Макото Учида, който е обвиняван в твърде пасивно поведение и дори получи прякора "Невидимият директор"


Основните точки в плана са три. Първо, Renault ще се откаже в обозримо бъдеще от плановете си за пълно сливане и двете компании ще запазят частична автономност. Второ, и трите участника в алианса, включвайки и Mitsubishi, ще проведат координирана политика за съкращаване на разходи и на работна ръка - като се планира да се закрият десетки хиляди работни места. И трето, от френската компания са обещали да коригират основния упрек на японския им партньор към тях - че Nissan е принуден да изнася непропорционално голяма част от тежестта на развойната дейност, и че продуктивността на японските инженери си остава доста по-висока от тази на френските им колеги.

Съюзът между Renault и Nissan бе изкован преди две десетилетия, когато инвестицията на французите спаси японския гигант от банкрут. В замяна Renaut придоби контролния пакет от Nissan (43%) и в последните години лъвският пай от печалбата на френската компания се осигуряваше от японците. За да се скрепи алиансът, Nissan получи 15% от Renault, но без право на глас.


Renault, Гианкур, техноцентър

Renault построи впечатляващ Технологичен център в Гианкур край Париж. Но от Nissan се оплакват, че производителността на френските инженери била доста по-ниска и на тях се падала непропорционално голяма част от развойната работа в алианса


Заради търканията между двете компании те така и не успяха да използват пълноценно партньорството си и да развият пестящи разходи синергии. Заради това Карлос Гон натискаше за пълно сливане. Ливанският мениджър и досега твърди, че вътрешният преврат в Nissan и арестът му са просто отчаян ход да се предотврати това сливане.

Новата философия на съюза, договорена между сегашните шефове Жан-Доминик Сенар и Ашуани Гупта, се основава на принципа "лидер" - "последовател", твърди Reuters. Това означава, че двете компании ще си разпределят различните сектори и всяка ще поеме водещата роля в определени от тях, предоставяйки технологиите и на другата.


Renault Captur, завод, Валядолид
Плановете за събиране на всички кросоувър модели в Съндърланд са лоша новина за работниците на Renault във Валядолид, където се прави бестселърът Captur. Между другото тъкмо този модел е най-добре представящият се продукт на целия алианс в годишните класации за надеждност на TUV


Вероятно е например Renault, която има значително по-голямо присъствие на чувствителния към емисии европейски пазар, да поеме основната тежест в разработването на електромобили и други технологии с нулеви емисии. Nissan пък, който зависи силно от северноамериканския пазар, ще развива кросоувъри, SUV и пикапи. Renault ще има водещата роля при лекотоварните модели и малките градски коли.

Вече изтече информация, че двете компании планират да съберат производството си на кросоувъри в гигантския завод на Nissan в Съндърланд - тоест там освен Qashqai и Juke да се правят също Renault Captur и Kadjar, които така или иначе са на същата платформа. Официалното обявяване на това обаче ще изчака преговорите около търговската страна на Brexit да придобият по-ясна посока.

0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Факт! ( преди 3 години )
    Японец и инженер пълен нонсенс.
  • #7
    7 rate up comment 0 rate down comment
    sahvba ( преди 3 години )
    Е какво са обречени, те държат 43%!
  • #6
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Опитите на Рено да колонизира Нисан са обречени, тези толкова са изнагнели, че сега и държавна помощ искали. Който иска да си ги купува тия *** които правят.
  • #5
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Каква производителност, какви 5 лева? В Япония се работи по 12 часа с по 15 мин. почивка за обяд и следобеден сън. Това в Европа никога няма да стане. Та нали затова европейските и американските компании правят заводи и развойни центрове в Азия - да се възползват от робския труд при лоши условия.
  • #4
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Големите самураи Нисан пак отидоха да се молят на Рено. Да французите може и да са фалирали, но имат гръб, докато в Япония ако не си от клана Тойода, забрави държавата да те спасява. Ще жертват Испания, за жалост логично, испанския труд е скъп и нискокачествен, Освен заводите за Навара и Каптюр, ако спрат и Меган, туку виж и Паленсия заминала. Даже Рено Турция произвеждат по-качествено от Испания.
  • #3
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Loco ( преди 3 години )
    И едната, и другата компания поотделно ще се върне към състоянието си отпреди съюза, което бееше на ръба на фалита. В крайна сметка ще стигнат до плана на Гон, само дето политическите червейчета ще си припишат неговата заслуга
  • #2
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Стана ясно, че Рено обира лъвския пай и че продуктивността на японските инженери си остава доста по-висока от тази на френските им колеги. Нещо, за което и двете страни са се съгласили. Какво има повече да се коментира.
  • #1
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Просто Нисан видяха че без някой да налива пари (говоря за Франция не за толкова за Рено) не могат да се оправят и клекнаха на Рено.