IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как работи новото E-ABC окачване на Mercedes

Никога не сте виждали SUV модел да завива по такъв начин

От години неуморно повтаряме, че каквито и чудеса да правят инженерите с новите SUV модели, те няма как да ги направят толкова повратливи и стабилни в завоите, колкото са нормалните автомобили - просто защото допълнителната маса и по-високият център на тежестта не могат да бъдат компенсирани.


Mercedes, Billstein, E-ABC


Сега обаче инженерите са на път да ни опровергаят. Mercedes например от тази моделна година въвежда в своите SUV модели една нова версия на системата, наречена E-Active Body Control (или E-ABC). На практика това е активно окачване, способно да накланя автомобила навътре в завоите по начина, по който се накланят състезателните мотоциклети. То се предлага от тази година в GLE и GLS.

 

E-ABC използва хидравлични помпи, захранвани от 48-волтовата система, за да контролира просвета, да противодейства на естественото накланяне и дори да стабилизира автомобила при силни странични верове. В по-остри завои системата накланя колата навътре в завоя, вместо да я остави на естественото накланяне навън. Британски журналисти, които вече тестваха системата, твърдят, че никога не са виждали SUV да завива по такъв начин.

E-ABC се изработва и доставя от специалиста по окачванията Bilstein. Системата създава разлика в налягането между камерите от двете страни на амортисьора, и така повдига или накланя автомобила в завой. За целта всеки амортисьор е снабден с електро-хидравлична помпа и система от клапани. В завои при външните колела E-ABC създава повече налягане в долната камера на амортисьора и така повдига шасито. При вътрешните колела налягането се увеличава в горната камера, притискайки шасито надолу към пътя.


Mercedes, Billstein, E-ABC


Тествалите системата твърдят, че отначало усещането за шофьора е доста несвойствено, но пътниците се чувстват доста по-комфортно в завоите.
С подобни системи е експериментирано и преди. Големият плюс на новата E-ABC е, че използва 48-волтови електромотори, а не двигателя, за да задейства хидравличните помпи. Това подобрява ефективността. На неравен път хидравличната система може всъщност да си възстановява енергия, намалявайки общата консумация с около 50% в сравнение с предишните варианти.


Mercedes, Bilstein, E-ABC


E-ABC има и още едно сериозно предимство - тя може не само да накланя настрани колата, но и да я разклаща нагоре-надолу. Това подобрява сцеплението, когато автомобилът е затънал в дълбока кал или пясък, и трябва да се откопае.


 

 

0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 2 rate down comment
    КА18 ( преди 1 месец )
    Мерцедес спря развитие през 2005 година от тогава само за себеси мисли .............
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Az ( преди 1 месец )
    Тази система я има от S купе
  • #13
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    @4 Прав си ама повечето хора не го разбират. Българина иска да кара лукс кола бъкана с екстри ама да е евтина. За това се взима 15+ годишен премиум дизел (доколкото е възможно дизел да е премиум) на половин милион км и се реве на всеки ремонт. Особено ми е забавно сега като S W220 паднаха на смешни цени. Народа ги накупува и после РЕВ!!! Това се чупи ама онова скъпо.
  • #12
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    необозрими са уврежданията от системно ползване на мерцедес - видно от коментара на долния...
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Такъв е светът. Ерата на леките автомобили отдавна приключи. Изискванията за сигурност изключват ниско тегло. Дори Ферарита, които могат да си позволят скъпи материали, са по 1500-1800 кг. Така че - по-добре измисли сложни системи, така или иначе колата ти е тежка.
  • #10
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Направи над 2 тона кола и после измисли супер сложна система за да не се обърне - напредък
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Активната стабилизираща щанга още си я има. Тази система е в допълнение. Само не ми е ясно защо чак сега пишат за нея като за новост, като тя се продава поне от година, може би 2.
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До #2: Лампите в мозъка ще ти светнат на тебе
  • #7
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 1 месец )
    необозрими са уврежданията от системно ползване на рено - видно от коментара на долния...
  • #6
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тази система Рено я има от 10-на години. Явно не само двигатели и шасита ползват от французите.