IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Френски министър: Renault може да фалира!

Компанията все още не е получила кредит от 5 млрд. евро

Последните няколко години бяха доста тежки за алианса Renault-Nissan-Mitsubishi, а пандемията от коронавируса допълнително усложнява ситуацията. Според последните сведения, Nissan се готви да съкрати 20 000 служители, а Renault е пред фалит. Двете компании ще обявят стратегиите си за излизане от кризата на 27 май.


Renault


В интервю за радио „Европа 1“ министърът на финансите на Франция – Брюно Льо Мер, заяви, че Renault трябва да вземе спешни мерки за запазване на работните места в заводите си в страната, като едновременно с това компанията да остане конкурентоспособна.

„Да, Renault наистина може да изчезне. Компанията в момента се бори за своето оцеляване“, заяви Льо Мер, което звучи като сериозно предупреждение. Задачата пред автомобилния производител е да спести 2 млрд. евро през следващите 2 години. Освен това, компанията ще получи кредит от 5 млрд. евро, който е гарантиран от държавата и вече беше одобрен от правителството на Франция. Той обаче все още не е подписан от министъра на финансите.

Заради коронавируса приходите на Renault са спаднали с 19%, а продажбите – с 36%. В компанията обмислят закриването на няколко завода за компоненти и обороудване, както и едно от основните предприятия за производство на автомобила – това в Диеп. Освен това се планира и отказ от модели, които се продават слабо. Сред тях са миниванът Espace, седанът Talisman и спортното купе Alpine 110. 

В своето интервю Льо Мер призова Renault да запази фабриката във Флен, където се сглобяват електрическото Zoe и Nissan Micra. В нея работят над 2600 души, които също са сред застрашените.

Снимка: Renault

0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Америка 2008ма спаси ГМ и Крайслер от изчезване. Баба Меркел спаси Мерцедес и Фолксваген от Дизелгейт, попречи на арабите да глътнат Порше и сега ще попречи на китайците да вземат Мерцедес. Японците давата безлихвени заеми на Тойота Нисан и Мазда. След Брекзит английската кралица ще плаща митата на колите произведени в Англия за европейския съюз. Всички държави които държат на автомобилостроенето си ще го защитят.
  • #9
    2 rate up comment 5 rate down comment
    mmJ ( преди 3 години )
    То ако мошеника Гомн беше оправен, нямаше рено да се сгромоляса толкова скоро!
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Jmm ( преди 3 години )
    Сега - на колене припълзяват при Карлос Гон, питат го кое крило на Версайския дворец предпочита и му дават цялата власт за да оправи бакиите.
  • #7
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Дошо ( преди 3 години )
    След дългочаквания фалит на едната полудържавна перачница, сега наред е и СОЦваген! Ковида не прощава, баце!
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 3 години )
    в сегашните условия, както и в близко бъдеще, дори и финансовите инжекции на френската държава НЯМА да спасят мъртвеца рено!
  • #5
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Рено ( преди 3 години )
    За съжеление правят некачествени автомобили. С Рено Клио 4 минах през дупка/голяма вероятно имаше силен дъжд и не я видях/през предната дясна врата протече вода, явно купето се усука(!!!? ) спрях след 200 м погледнах от долу окачването видимо нищо(потвърди се после и в сервиз на Рено) и таса беше там. Явно шаси тенекии вс е та. шак.
  • #4
    6 rate up comment 5 rate down comment
    112 ( преди 3 години )
    Само Карлос Гон можеше да ги оправи но след като го преметнаха няма шанс ...
  • #3
    8 rate up comment 8 rate down comment
    .. ( преди 3 години )
    Все си мисля, че ако фалира Рено, Франция ще получи сериозен "удар". Не ми се вярва да не се споразумеят за някаква помощ от държавата, т'ва да не е бойколандия с неговите 60/40 за фирми с по 5 души персонал....Рено ще остави на улицата над 100 000 души (по данни от преди 15 години в Рено работят 126 000 души). Това ще повлече след себи си и фалити на контрактори...Аз ако бях на мястото на Мак(а)рон, нямаше да си причиня такова главоболие.
  • #2
    10 rate up comment 0 rate down comment
    :) ( преди 3 години )
    Извиват си ръцете, за да няма съкращения на работници. Профсъюзите във Франция работят. И в Германия :)
  • #1
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Кпфти! През 2009 Германия спаси Фолксваген, но Франция не помага на Рено.