fallback

В Лондон ще плащат по 17 евро на ден, за да карат в града

Кметът иска да създаде "най-голямата свободна от автомобили зона" в света - но се вози на Range Rover

Лондончани вече ще плащат по 15 лири (17 eвро) на ден за възможността да карат колите си в централните зони на града, решиха местните власти. Освен това обхватът на т. нар. Congestion Charge, или такса задръстване, се удължава от 7 сутринта до 10 вечерта, включително и в събота и неделя. Мярката влиза в сила от 22 юни.

Занапред таксата замърсяване ще се дължи чак до 22:00 часа вечерта, включително и в почивните дни

До средата на март таксата бе 11.50 лири на ден, но важеше до 18:00 часа и само в работни дни. Заради коронавируса през последните два месеца тя бе отменена, но това намали приходите на обществения транспорт с 90% и го изправи на ръба на банкрута.

Засега новите мерки са обявени като "временни", но не се знае за какъв период. Зоната, в която се налага таксата, обхваща значителна част от централен Лондон, а от плащането й са освободени единствено електромобилите с нулеви емисии. Кметът на града Садик Кан обяви плановете си да превърне градския център в "най-голямата свободна от автомобили зона в която и да е световна столица". Кан иска да използва спадането на вредните емисии покрай карантинните мерки и да не допусне те да се върнат към нивата отпреди коронавируса. Някои вестници, като Daily Mail, обаче се възмутиха от лицемерието на градоначалника, който продължава да се вози в служебен Range Rover с най-мощния мотор и на стойност 300 000 лири.

Кметът Садик Кан иска да "прочисти центъра" на Лондон от автомобили, но сам се вози в служебен Range Rover за 300 000 лири, възмути се Daily Mail

Много наблюдатели възразиха срещу новите мерки, а президентът на съюза на автомобилистите Едмънд Кинг ги окачестви просто като зле маскирано средство за събиране на допълнителни данъци. "Това се превръща от такса задръстване в обикновен данък. Трафикът вечер и през уикендите е на най-ниските си нива, така че не може да говорим, че таксата цели намаляване на замърсяването", обясни Кинг. Според него властите не предлагат и никакви алтернативи - общественият транспорт не успява да се справи, а велосипедите и пешеходството не са подходящи за всички групи от населението. В многомилионния град има и едва 10 000 паркоместа, свързани със системата на метрото.

"Горчиво хапче", окачестви решението и Никълъс Лайс от Кралския автомобилен клуб - RAC. Според него тази "много разочароваща" мярка ще удари силно по много работещи хора, за които автомобилът в момента е безопасно, надеждно средство за придвижване.

 

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    #10 няма нищо общо с родните роми, само да ти кажа... не се става случайно кмет на Лондон..
  • #9
    .. ( преди 3 години )
    Този "кмет" със звучното английско име Садик, е "англичанин" 'найста генерация :)Вярно, и ние си имаме достатъчно Айшета и Асани, а *** поне не са кметове, а и да са... не е на 20 милионен град :)В едно да са ни задминали.... и да ни е хубаво, че са ни задминали, да не им завиждаме. Сефте! :)Всъщност... дали сър Садик, няма да иска да вземе още някой и дръг "събрат" при него?Тук има много желаещи... офертата си струва.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    а тук като ми реват, че синята зона била много скъпа... абе като искаш да си пинеш кафенцето с таралясника в центъра - еми ще си платиш.. а тия дето работят там - еми метро и ГТ.. Само в БГ има концепцията да си гъзар ама да не ти е скъпо, че да можеш и да купиш втора ръка гуми за 17 годишното бмв...
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Само тука всичко е безплатно и се напълни с всякакви прошляци.
  • #6
    Онзи ( преди 3 години )
    И като спреш да караш кола,и намалеят приходите,ще таксуват пешеходците,че ходят пеш а не ползват кола.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Ето защо Теслите се продават добре в UK. Ако живея в Лондон и ми трябва кола в центъра ежедневно ДВГ ще ми взема всеки месец по 450 паунда. Това си е цялата лизингова вноска на модел 3
  • #4
    Няма проблем, ( преди 3 години )
    за рикшите е безплатно:))Все пак скоро ще станат национални превозни средства:)))
  • #3
    RD ( преди 3 години )
    В Стокхолм е 14 евро от миналата година, а паркингите в центъра са до 12 евро на час. Дебелият дебне отвсякъде.
  • #2
    Хм ( преди 3 години )
    Това е такса задръстване, такса замърсяване се плаща отделно, ако караш дизел под евро 6 , или бензин под евро 4 сертификат.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    честито да им е. кметчето е все едно излязъл от нашия комсомол
fallback
Последни