От няколко години Hyundai прави опити за спортен автомобил със средно разположен двигател. Първият концепт RM (Racing Midship), базиран на асиметричния хечбек Veloster, беше показан през пролетта на 2014 г. След това имаше няколко негови повторения, до миналогодишния RM19 (на снимките), оборудван с 2-литров 4-цилиндров турбо бензинов двигател (390 коня) и 6-степенна секвенциална скоростна кутия, предаваща цялата мощност на задните колела.
Тестовите мулета на средномоторен Veloster периодично попадат в обективите на фотошпионите от 2015 г. - както по обществени пътища, така и на германската писта "Нюрбургринг", където спортното подразделение Hyundai N има собствена тестова лаборатория. Тоест, досега имаше повече от достатъчно време за разработване и "довършване“ на шасито, но все още няма сериен автомобил.
Според американското списание Car and Driver средномоторният Hyundai все пак ще се превърне в производствен модел, но не по-рано от две-три години, а външно ще има малко общо с непретенциозния Veloster, под чиято обвивка се настройва шасито. Дизайнерите на Hyundai подготвят много по-елегантен модел с благородни черти и пропорции, но според изданието шефовете на корейската компания още не са решили под коя марка да го лансират - под Hyundai или под премиум бранда Genesis.
Дилемата е разбираема: под марката Genesis спорният автомобил може да се продава по-скъпо (около 70 000 долара), но тя е твърде млада за нишови модели и ще бъде много трудно да се справи с по-чистокръвните съперници. От своя страна, Hyundai и още повече Kia, още не са свързани в общественото съзнание със спортни модели. В същото време Hyundai има ясно очертана спортна N-линия, а единствения спортен лифтбек на Kia - Stinger, се провали на пазара и най-вероятно няма да има второ поколение.
Поради това най-вероятно в момента появата на средномоторен спортен автомобил е най-логичен именно в моделната гама на Hyundai N. В този случай базовата му цена би била около 40 000 долара, а техническите характеристики ще са на нивото на значително по-скъпите базови версии на Porsche 718 (300 коня) и Alpine A110 (252 коня). Сред съперниците на модела ще са и бъдещите Nissan 400Z и Toyota Supra с предно разположени двигатели.
Предполага се, че двигателят на серийния модел ще развива поне 330 к.с. и ще работи в тандем с 8-степенна автоматична трансмисия с два мокри съединителя. Ускорението до 100 км/ч ще отнема около 4 секунди. Възможно е средномоторният Hyundai да има и хибридна версия и тогава мощността ще бъде още по-висока, а съответно и цената.
Снимки: Car and Driver