IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилният пазар в Европа се сгромоляса

Небивали спадове в продажбите през март, през април индустрията ще загуби още 100 млрд. долара

Автомобилната индустрия в Европа и Северна Америка ще загуби над 100 милиарда долара само през април, ако фабриките останат затворени през целия месец заради карантинните мерки. Изчислението е на изследователската група Autonalysis и бе цитирано от The Financial Times. Междувременно три от петте най-големи пазара в Европа отчетоха над две трети срив в продажбите през март.


автомобили, склад, криза
Три от петте най-големи пазара в Европа са се свили с над две трети през март, независимо че на два от тях строгите карантинни мерки започнаха едва в средата на месеца

На Стария континент пропуснатите заради пандемията продажби ще надхвърлят 2.6 милиона автомобила, на обща стойност 66 милиарда евро, твърди шефът на AutoAnalysis Йън Хенри. В Северна Америка показателите са 2 милиона непродадени автомобила и 52 млрд. долара пропуснати приходи.
Всяка седмица на строга карантина коства на европейската автоиндустрия 8 млрд. евро от нереализирана продукция. В САЩ загубата е 7.5 млрд. долара на седмица.

На практика всички големи автомобилни производители в двата региона затвориха заводите си през март, за да предпазят работниците си от заразата. Надеждите за отваряне през април вече изглеждат нереалистични, а Nissan, Ford и GM обявиха, че заводите са затворени "за неопределен срок". "Не виждам вероятност за връщане към нормално производство преди май, в най-добрия случай", твърди Йън Хенри.


Volkswagen, Волфсбург
Всяка седмица от извънредното положение струва на Volkswagen 2 милиарда евро, заяви главният изпълнителен директор Херберт Дийс

Голяма част от заетите в автомобилните заводи са пренасочени към различни схеми, по които съответните национални правителства покриват заплатите им. Осемдесет процента от възнаграждението на шестте хиляди служители на Nissan в Съндърланд например се поемат от британското правителство.

През март продажбите на нови автомобили в Европа са се свили с около две трети, независимо, че на повечето пазари строгите карантинни мерки влязоха в сила едва в средата на месеца. Обобщени данни за европейския пазар ще има чак след седмица, но вече се знае, че продажбите в Испания са спаднали с 69% през март, а във Франция - със 72%. В блокираната през целия месец Италия спадът е 85%. В Германия, където мерките са по-умерени, пазарът се е свил с 38% - но според браншовата организация VDA това е най-големият му месечен спад от Втората световна война насам.


Sensata, Сенсата

В България също има доста затворени предприятия в автомобилния сектор - логично, защото не работят и техните клиенти

В Китай, където коронавирусната епидемия се разрази най-рано, в един момент продажбите бяха спаднали почти до нула. В момента те са се възстановили до около 60% от нормалните равнища.

В България, където са базирани доста поддоставчици в автомобилния сектор, също има множество затворени предприятия, като например трите завода на японската Yazaki в Димитровград, Сливен и Ямбол. В завода на Sensata в Ботевград са съкратени около 200 оператори, по непотвърдена информация на Automedia.bg. В повечето компании от сектора служителите са на съкратена 4- или дори 3-дневна работна седмица.


 

 

0 от 500
  • #9
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Точно! ( преди 3 години )
    ДГД всички! Тъкмо по-малко смрад, шум и задръствания. Няма къде да пуснеш копче в градовете от тия вторични суровини.
  • #8
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    100 млрд? Да *** тогава алчните ***.
  • #7
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Новите еко норми ще се отложат за необозримо бъдеще. Те и сегашните изисквания са някакви нереални и само оскъпяват автомобилите.
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    цените на автомобилите, въпреки завишени с което съм съгласен, не са причината за спада на продажбите отразен в тази новина. Това производителите да намалят цените няма никаква логика. Те вече са на огромна загуба.. най-много да ги увеличат.
  • #5
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Умният ( преди 3 години )
    Цените на автомобилите са надути.Това е ясно и на мисирките на село.Става много интересно предвид факта,че идват мощно китайците!
  • #4
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Заводът на Сенсата-Ботевград работи.Проверявайте си информацията.
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    "укропняват"...
  • #2
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ще паднат ли новите сузукита. Искам суифт.
  • #1
    16 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Да и не. Продуктът се усъвършенства и има естествена инфлация. Технологиите са все по напредничави и изискват доста сериозен рисърч. От друга страна, прав си, мениджърите и още повече, акционерите искат все повече приходи. Так че, намаляване на цените не очаквай, това е илюзорно. Най-много да няма покачване. Пример: Ако ти произведат сега Лада 2107, най-вероятно, ще е по-евтина (спрямо инфлацията) от 1984-та. Но никой няма да иска да я купи