IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen: Не отписвайте дизела ни!

4,0-литровият V8 на Touareg с впечатляващи резултати на тестове

Германската компания Volkswagen реши да докаже, че все още е твърде рано дизеловите двигатели да бъдат отписвани от сметките. Освен, че са много ефективни, те могат да бъдат и много екологични, като това беше показано и с тестове на VW Touareg, оборудван с 4,0-литров V8.


VW Touareg


Изпитанията бяха проведени в 3 различни локации, като навсякъде бяха измервани нивата на азотен диоксид. Умишлено от компанията избраха 3 германски провинции – Долна Саксония, Баден-Вюртемберг и Бавария, тъй като те са на различна надморска височина, което също оказва влияние върху нивата на вредни емисии.

Резултатите от тестовете са впечатляващи, като и на трите места показателите са вписват в екологичната норма Евро-6, която за ЕС е NOx 80 мг/км. В Долна Саксония показателят е 10 мг/км, в Бавария - 13 мг/км, а в Баден-Вюртемберг 20 мг/км. Средните нива са 14 мг/км, което според Volkswagen показва, че дизеловият двигател заслужава втори живот

От компанията допълват, че резултатите да постигнати, благодарение на многостепенна система за обработка на отделяните газове. Главна роля в нея играе катализатор, който превръща вредните емисии в безвредна пара.

Припомняме, че Volkswagen Touareg V8 TDI разчита на 4,0-литров турбодизел с 415 к.с. и 900 Нм, което е съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнеа 4,9 секунди.

Снимка: Volkswagen

0 от 500
  • #3
    16 rate up comment 9 rate down comment
    Унуфрий ( преди 4 години )
    Бих искал преди да си отида от този свят да притежавам една кола с 12 цилиндъра бензин и една с този двигател.
  • #2
    22 rate up comment 11 rate down comment
    bg ( преди 4 години )
    Не знам дали дизел или бензин, ама при сегашната световна криза и незивестност е по-добре да имаш кола с ДВГ, че не се знае къде ще те завари карантината и колко ще чакаш на някое КПП.Една дизелова кола например минава 900-1000км с един резервоар, ако сложиш и няколко туби резерва ставаш доста независим за кризисни ситуации...Абе въобще Еко-темата май ще се преосмисли след пандемията..как се обърнаха нещата само за няколко седмици
  • #1
    23 rate up comment 21 rate down comment
    none ( преди 4 години )
    Е да, като произвеждаш консервни кутии вместо електрички, какво друго ти остава освен да сложиш на грамофона старата плоча с "чистия" дизел (ама този път наистина е чист хахаха). Звучи ми малко като "наистина реалните километри" на търговците от Горубляне. Интересно, колко ad-blue, потребява въпросният чист дизел. Бъдещето не е на ДВГ, но докато в Европа не заработят заводи за батерии, германците ще продължават да ни пробутват "чисти" ДВГ-та