IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Изследване: Пробегът на електромобилите е завишен

Най-близо до заявеното от производителя е Kia e-Niro (ВИДЕО)

Журналистите от Carwow провериха какъв е пробегът на най-популярните електрически автомобили. Оказа се, че той е по-малък от този, който производителите обявяват, като в някои случай доста.


Kia e-Niro


Тествани бяха шест автомобила, като нито един от тях не постигна декларирания от компаниите пробег. В същото време обаче пет от тях можеха да продължават да бъдат шофирани известно време, въпреки изтощената им батерия.

Тестът се проведе по следния начин: батерията на всеки автомобил се зарежда на 100% и се оставя така до сутринта. На следващия ден, в началото на теста, всеки от тях е имал над 95% от заряда на батерията си. За да се гарантират справедливи резултатите от теста, всички коли бяха оборудвани с най-икономичните двигатели.



Изпитанията показаха следните проценти от реалния пробег, заявен от производителите - Tesla Model 3 - 78%, Kia e-Niro - 90%, Jaguar I-PACE - 76%, Nissan Leaf - 87%, Audi e-tron - 81%, Mercedes EQC - 75%. Така излиза, че най-добър резултат на теста е показал Kia e-Niro, а най-лош - Mercedes EQC.

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    peposhi ( преди 3 години )
    Какви тестове, какви глупости са ти в главата бе, човек! Карам Нисан Лийф от 2015, взехме 2-ти през 2018, който от 30 януари тази година е заменен с Киа Соул. Общи имаме нас 150000км изминати на ток между всички карани електрички... аз, ако не съм преживял, това, което пиша, ще си хабя ли времето да споделям опит!!! Може да продължаваш да дрънкаш, а аз ще ти повторя - 2 седмици на паркинг и батерията беше загубила 3% заряд. Аман от писатели!
  • #12
    2 rate up comment 3 rate down comment
    peposhi ( преди 3 години )
    Това за загубен 5% заряд за едно денонощие е абсолютна глупост!!! В семейството караме електрички от 2015 и никога, ама никога това не се е случвало за такъв кратък период. Ако оставя колата на паркинга на летището за две седмици, зарядът ще падне с 2-3% и то това важи за Нисана с 30Квтч батерия. За Киято с 64Квтч-та батерия - едва ли ще повече от 1%...
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Хахах... то... и аз карах навремето една наточена Микра дет гореше 9/100 бензин
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    к. к. ( преди 3 години )
    Пробег на Тесла 3 с най-мощната батерия на магистралата при скорост 200 км/ч - 150-160 км... Не, мерси!
  • #9
    1 rate up comment 8 rate down comment
    fermera ( преди 3 години )
    Съвсем скоро предстои увеличение на пробега с 30% без необходимост от големи технологични промени.Касаесе се нов внос разработен от Enevate който даже не оскъпява производството.Така се получава като в даден сектор се инвестира.Първо продукта е скъп и дотиран, а след това изостаналите фалират. Това беше за Тинтири-Минтири.
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Наскоро гледах как за 1200 км служебен 2.0 дизел даде 7.3 разход. Аз като карам по същия маршрут със същия автомобил съм на 4.5. Кво да кажа повече...
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не е завишен той а през зимата е нормално да е по-висок разхода с 10-20% има едно видео Hyundai Kona driving 510km in one charge в което минава 510км с 90 км/ч а по принцип извънградско разхода е малко по-висок и официалния пробег на този модел е 450км като от този месец чрез подобрения го увеличиха на 480
  • #6
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Чичо Фичо ( преди 3 години )
    До 2:Много голяма разлика бе човек от 5,5 на 9, аиде 7 ок, ама 9, може би има неши за ремонт?
  • #5
    7 rate up comment 2 rate down comment
    kron ( преди 3 години )
    Всъщност средният разход на колите с ДВГ е само ориентировъчен, както е и пробегът на електричките. Едва ли някой е шокиран от разминаването между обявен и реален пробег. За мен по-важното от това видео беше с коя кола ще стигна най-далеч. В момента заради почти напълно отсъстващата инфраструктура за зареждане това ми е доста по-критично. Тесла в това отношение очевидно са най-напред - най-голям пробег, най-добре развита мрежа от станции за бързо зареждане (извън БГ).
  • #4
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Изключително много зависи от начина на шофиране. Мога да смъкна разхода на абсолютно всяка кола под посочения от производителя. Както и мога да го кача двойно. И то да го поддържам така стотици километри, не моментно