IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

За пръв път от години Golf не е номер 1 в Европа

Renault Clio е най-продаваният модел през февруари, българският пазар с рекорден срив

За пръв път от много години най-продаваният лек автомобил в Европа не е Volkswagen Golf, показва статистиката на JATO Dynamics за пазара през февруари. В нея първото място се пада на новото Renault Clio, с 24 914 пласирани бройки. Golf e втори с 24 735. За отбелязване е обаче, че на доста от пазарите все още не се предлага новото, осмо поколение на Golf.


Renault Clio V

Новото Clio е най-продаваният автомобил на европейските пазари през февруари

И двата модела отчитат спад на годишна база - 4% при Clio и цели 21% при Golf. Донякъде куриозно, 10% ръст в продажбите записва Fiat Panda, макар че през февруари основният му пазар - Италия - вече бе засегнат от коронавирусната пандемия. Освен това за пръв път от няколко години сред десетте най-продавани модела на Стария континент няма SUV.

Общо регистрациите в Европа са 1.063 милиона, със 7 на сто по-малко в сравнение с февруари 2019.

Удвоява се обаче броят на продадените електромобили в Германия и Франция, където делът им от продажбите вече достига съответно 11% и 14%. В това отношение лидер си остава Норвегия, където 75% от продадените автомобили през февруари са били с електрическо задвижване.


Volkswagen Golf 8 тест драйв

Новото поколение на Golf още не е стигнало до всички европейски пазари. С оглед на коронавируса обаче германците едва ли ще успеят да наваксат през март

Като цяло перспективите пред европейския пазар не са добри, коментира анализаторът на JATO Фелипе Муньос. "Ситуацията бързо се влошава заради твърде сложните регулации, недостига на достатъчно хомологирани автомобили на склад, и нарастващия натиск върху икономиката. Всички тези фактори имат негативен ефект върху потребителското самочувствие". Трябва да се отбележи, че статистиката и анализът не обхващат ефектите от коронавируса, които в повечето европейски страни започнаха да се усещат едва в средата на март.

Според статистиката на браншовата организация АСЕА спадът на годишна база е 7.4% средно за Европа. Българският пазар обаче се е свил с цели 16.2% за първите два месеца на годината спрямо същия период на 2019. По-сериозен спад на континента се отчита единствено в Румъния.
Само шепа пазари са пораснали за този период  - най-вече Литва (+36%), Кипър (+15%) и Гърция (+5%).

На фона на общия спад няколко марки обаче отчитат рекордни ръстове - най-вече френската DS (+75.6%), Porsche (+70.5%), Lexus (+35.2%) и Seat (+9.7%). На другия полюс са Jaguar (-31.8%), Mazda (-30.2%), Dacia (-28.9%), Alfa Romeo (-26.4%), Opel (-25.2%), Jeep (-25.0%) и Honda (-24.4%).


Кои са десетте най-продавани марки в Европа през януари и февруари:

 

 

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    #12 Рено 5 и Панди в Монако, хахаха ти даже и на снимка не си го виждал. Хахаха оправи ми деня. Само да те светна, че там ходят на работа хора (обслужващ персонал) от съседните населени места, но тези хора не живеят в Монако. Няма и как да живеят при тези наеми, а да имаш нещо свое трябва да си милионер, ама от тези с много милиони. Та оправданието ти беше в тесните улички, но хората които ЖИВЕЯТ ТАМ не карат малки коли! Що така? Дай за по-ниските данъци дето ги имало от САЩ,че и там е интересно
  • #12
    15 rate up comment 0 rate down comment
    #12 ( преди 2 месеца )
    Извинявай, но това не е много добър аргумент :) В Монако по определени причини живеят много от най-богатите хора в Европа. Но местните хора си карат основно Рено 5, Фиат Панда, такива коли. Какво си видял ти, не знам. Аз съм ходил много пъти и ако обърнеш внимание на местните, монегаските номера с червено-белите ромбове, почти всички са върху малолитражки
  • #11
    3 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    #11 Доста тъпо оправдание! Миналата година бях в Монако. Повярвай ми по-тесни и малки улички рядко се срещат, но нито една малка кола не видях. Просто нямаше такива. Видях толкова много Ферарита, Ламбота, Ролс-Ройси, Бентлита, Бугатита, че едва ли през целия си живот си виждал толкова. Нямаше ги малките коли. Защо ли? Дай някое друго тАпо оправдание!
  • #10
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Европа купува - и винаги е купувала - малки коли, защото градовете са от столетия и имат тесни, преплетени улички. Колкото и да са евтини колите, пак ще се купуват малки, просто зщото е по-удобно. Да не говорим, че всичките тези Клио-та и Фиести са втора кола в семейството или са ергенски градски коли.
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Нормално още го няма Голф комби а Голф Спортсван няма да има
  • #8
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Невенке, обяснили са ти хората, на Голф 8 международното представяне беше през декември, на половината европейски пазари още не го продават дори. Ама ти си имаш твоя си теория :D
  • #7
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Нев ( преди 2 месеца )
    И тях ги удари кризата и плащанията по съдебните дела! Спряха да плащат на журналята и взеха да изпадат от класациите!
  • #6
    20 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    хахахаха, в Украйна по-добри и скъпи коли карат само онези, на които е позволено да крадат от държавата. Както е у нас, както е и в Русия. Нормалните хора карат 17-годишни съборетини
  • #5
    15 rate up comment 3 rate down comment
    3 ( преди 2 месеца )
    Изглежда не са ти много ясни нещата. Високи данъци и такси има в някои страни в ЕВропа, в други са доста по-ниски в сравнение с Канада или САЩ, да речем. Причината автомобилите да са толкова по-скъпи в Европа е в европейските стандарти за емисии, от една страна, и в задължителните изисквания за безопасност. Същите модели, но с по-прости двигатели и без толкова системи за сигурност, струват с една трета по-малко в Русия, която няма никакви такива изисквания.
  • #4
    20 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    За март нещата ще са още по-зле за всички производители а за Април, очаквам да са много по-зле.