IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко бързо всъщност е бързото зареждане?

ADAC проведе тест с пет електромобила, за да провери какво точно се случва

Колко бързо всъщност е бързото зареждане?

При електромобилите важна роля играе не само големият пробег, но и комбинацията от добра възможност за зареждане с нисък разход на електричество. Едва тогава тези модели стават пригодни за употреба на дълги дистанции.

Затова и за клиентите важно да знаят как се държат автомобилите при бързо зареждане. Това може да повлияе на решението за покупка, както и за планирането на маршрута.

Германската асоциация на автомобилните клубове ADAC изпробва бързото зареждане при пет електромобила – Audi e-tron, Mercedes EQC, Renault Zoe, Nissan Leaf и Opel Ampera-e. Търсен е допълнително спечеления пробег след 10, 20 и 30 минути.

Audi e-tron

Какви са резултатите? Бързото зареждане има различно значение при всеки автомобил и това се дължи не само на различната мощност при зареждане. Всеки производител преследва различна стратегия, т.е. как реалната мощност на зареждане се променя при самото зареждане.

Най-добре се представя Audi e-tron, който в реални условия (10 до 80 процента заряд на акумулатора) зарежда постоянно с висока мощност от близо 150 кВт. Mercedes EQC започва да намалява своята мощност на зареждане при достигане на 40 процента.

Сравнително ниска скорост на зареждане генерират Opel Ampera-e, der Renault Zoe и Nissan Leaf. В този смисъл те не са подходящи за използване на дълги отсечки.

Бързо зареждане

Както се вижда от графиката, в първите 10 минути Audi e-tron зарежда за изминаването на 113 километра, а Nissan Leaf само за 40 километра. След 30 минути e-tron е заредил за 305 километра, а Leaf – само за 124 километра.

При автомобилите, които се предлагат с бързо зареждане само като опция, например (Volkswagen e-up), ADAC препоръчва функцията да бъде поръчана задължително, за да бъде автомобилът по-гъвкав в ежедневието. На път акумулаторът трябва да бъде зареждан до около 80 процента, тъй като след това скоростта на зареждането пада и времето е по-дълго.

ADAC обръща внимание на производителите, че клиентите трябва да бъдат по-добре информирани за бързото зареждане и да не изискват допълнително пари за щепсел за бързо зареждане. Според автомобилния клуб той трябва да е част от стандартното оборудване.

Nissan Leaf

Според ADAC един електромобил става подходящ за дълги пътувания ако има пробег в ADAC Ecotest от поне 300 километра и за 30 минути може да получи заряд за изминаването на още 20 километра.

Снимки: ADAC, Audi

0 от 500