IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо дизеловите автомобили не са подходящи за къси отсечки?

Когато избирате автомобил, съобразете къде ще бъде управляван в повечето случаи

Защо дизеловите автомобили не са подходящи за къси отсечки?

Дизеловите мотори имат нужда от повече време, за да достигнат работна температура. Това се дължи на ниския разход и на ниските обороти, които обикновено са достатъчни за движение с този вид двигатели.

Основният проблем на дизеловите мотори на къса отсечка е филтърът за твърди частици. За да се регенерира, той има нужда от температура на отработените газове от поне 600 градуса Целзий. Високата температура води до изгаряне на саждите, които се събират върху повърхността на филтъра. На къси отсечки такива високи температури не могат да бъдат достигнати.

За дизели, които се движат предимно на къси отсечки производителите са предвидили други начини. С добавки за горивото температурата на изгаряне се сваля с около 200 градуса Целзий. При по-бързо достигане на температура от 450 градуса саждите във филтъра изгаря и така той се регенерира.

Дизел къси отсечки

Съществуват и варианти с промяна на впръскването. Моментът на главното впръскване се изнася назад или пък притокът на въздух се спира временно. Това увеличава температурата на отработените газова, спестява добавки за горивото и позволява изгарянето на твърдите частици. В тези модели е нужно филтрите за твърди частици да бъдат чистени ръчно на интервали от 120 до 180 хиляди километра.

Недостатъкът на променения момент на впръскването е, че може да се стигне до „изтъняване“ на маслото, което оказва негативно влияние на мазителните качества. Последиците могат да бъдат прегряването на двигателя, по-бързото му износване и дори повреди в него. Затова е препоръчителна редовна проверка на нивото на маслото, както и редовната му смяна.

Принципно е ясно едно – както дизеловите, така и бензиновите двигатели се натоварват повече на къси отсечки, с което износването им се ускорява. 

Снимки: Auto-online, Bunte

0 от 500
  • #3
    25 rate up comment 24 rate down comment
    the future ( преди 3 месеца )
    Карайте тия “печки” докато могат , не им ставайте роби и минавайте на електрички , че... няма дишане от сажди и *** нафти , пък , колкото повече ги римапвате и надувате , толкоз повече пушат и тровят въздуха пущите му ... скреп-машини ! Де що европа е изхвърлила дизел... то на цариградско ще го видиш ...
  • #2
    36 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Това са пълни глупости. В смисъл, че всеки средно ителигентен шофьор знае, че за почистване на филтъра ако караш предимно на къси отсечки е достатъчно веднъж седмично, че дори и месечно да покараш колата след като е загряла10тина минути на 3000 оборота. Това с ръчна кутия е ясно как става, при автоматичните кутии минаваш в механичен режим и поддържаш тия обороти. Другото е да я покараш 10км. извънградсо и филтъра се самопочиства. Вие го изкарахте егати проблема.
  • #1
    22 rate up comment 3 rate down comment
    м да а ( преди 3 месеца )
    ако ще се буташ цял ден в градското движение , да шофираш дизел Е6 си е голям та?+"к , също ако не сте на дълъг път ("400-500км) или не се движите със 140-160км/ч - забравете че имате 6-та, защото при 1800об/мин няма начин да изчистиш филтъра. Моята от време на време вкарва гориво във филтъра за да подпомогне изгарянето на сажди и неудобството е че не е препоръчително да изключиш двигателя докато е в режим на самопочисттване и ми се е случвало да трябва да форсирам 10-тина минути из квартала.