По време на отминалото през уикенда състезание Ice Race GP в австрийския град Цел ам Зее Volkswagen представи електрически перформанс Golf R Concept (eR1). Там автомобилът направи няколко дрифт обиколки по заснежената и заледена писта напълно тихо.
В момента не се знае много за концепцията, освен че се задвижва на ток и работи с двойно предаване. И че се базира на седмата генерация на Golf.
Концепцията представлява чистокръвен състезателен автомобил, който напомня силно на Golf GTI TCR. Интериорът му е разчистен, добавен е ролкейдж, а външният разширителен комплект със сплитер и огромен заден спойлер демонстрира насоките на дизайна на бъдещия Golf R.
Според Йост Капито, шефът на отделението R на марката, eR1 не е създаден на базата на някакви състезателни регулации и няма да участва в състезания, но ще бъде използван за събиране на опит с електрически перформанс автомобили и за демонстриране на технологията по забавен начин.
Доколко задвижването на Golf eR1 има общо с този на състезателния ID.R, не е ясно. Болидът притежава два електромотора, които заедно предлагат 680 к.с. и 650 Нм.
Но това, което се знае със сигурност е, че Volkswagen ще представи на пазара перформанс версии, при това не в съвсем далечното бъдеще. Една от възможностите би била R-версия на компактния електромобил ID.3.
ID.3 ще има версия GTX, нещо като електрически еквивалент на GTI. Първият модел, който ще получи това обозначение, е серийната версия на ID Crozz, която вероятно ще се нарича ID.4.
Снимки: Volkswagen