IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Tesla за пръв път успя да изпълни целите си през 2019

Компанията е продала 367 500 автомобила, със седем хиляди над заложения от Илон Мъск минимум

Американският производител на електромобили Tesla е доставил рекордните 367 500 автомобила през 2019 година, става ясно от отчетите му. Това е с около 50% повече от предишното най-добро постижение през 2018. Компанията на Илон Мъск обаче си остава далеч зад германските премиум производители, които са пласирали по два - два и половина милиона автомобила, да не говорим за лидерите в масовия сегмент Volkswagen и Toyota, надхвърлящи 9-те милиона.

Tesla Model Y

През тази година към гамата трябва да се присъедини по-компактният кросоувър Model Y, потенциален бестселър

За пръв път в историята си обаче Tesla успява да изпълни собствените си предварително заложени цели. В началото на годината Мъск бе обявил, че очаква между 360 000 и 400 000 доставени автомобила през 2019.

Почти цялото количество автомобили Tesla е дошло от фабриката във Фримонт, Калифорния. Китайският завод на компанията започна работа през последното тремесечие, но едва около 1000 от произведените там бройки са стигнали до пазара.

През тази година по план трябва да се появят три нови модела на Tesla - по-компактният кросоувър Model Y, спортният Roadster и електрически влекач за товарни превози. Вдигналият много шум пикап Cybertruck няма да влезе в производство по-рано от края на 2021.

НАЙ-ГОЛЕМИТЕ ПРОИЗВОДИТЕЛИ В СВЕТА ПРЕЗ 2019*
1. Volkswagen Group - 8.88 млн.
2. Toyota Group - 8.52 млн.
3. Renault-Nissan - 8.17 млн.
4. General Motors - 6.32 млн.
5. Hyundai-Kia - 5.93 млн.
6. Ford Group - 4.36 млн.
7. Honda Motor - 4.28 млн.
8. Fiat-Chrysler - 3.89 млн.
9. PSA Peugeot-Citroen - 3.17 млн.
10. Daimler - 2.34 млн.
* Данни на Focus2Move до ноември включително

 

0 от 500
  • #4
    23 rate up comment 2 rate down comment
    Минтирит ( преди 1 година )
    50% увеличение на производството, увеличени пазари, нови сервизни центрове и представителства, 4000 нови зарядни станции, голяма част от които бързи последно поколение, започване на производство на фотоволтаични покриви, цял нов завод построен само за година в Китай и въпреки това очакваш печалба? Повечето икономисти ще ти кажат, че е невъзможно, но няма да се учудя все пак Тесла да ни изненада с печалба за последното тримесечие. Ако наистина е така, това означава, сигурни печалби в бъдеще.
  • #3
    1 rate up comment 20 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Ми щото хората си купуват коли не ши**и :D (това отговаря на въпрос ти за немските електрички) - погледни продажбите. Когато истинските производители под политически, а не пазарен натиск започнат да бълват и те битови уреди, вместо коли с може да кажеш чао на продажбите на т'сляка.
  • #2
    21 rate up comment 2 rate down comment
    до: #1 ( преди 1 година )
    Не са повече от загубите на немските електрички! Тях никой не ги купува, а Тесла поне се купува навсякъде по света, като изключим вашето село в което канализация сигурно все още няма, а какво остава да са чували за такива коли. И най-странното е, че теб те вълнуват загубите, а не другото. Комплекси ли, ментални проблеми ли или нещо друго? А кога ще започнеш и немските електрички да хейтваш или те са съвсем различни и са ОК за болното ти съзнание?
  • #1
    3 rate up comment 20 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    А загубите колко са :D