Минивановете са сред измиращите видове, но все още ги има по нашите пътища. Един познат модел е Renault Espace, който дебютира през 2015 г., а сега получи фейслифт.
Дългият 4,86 м автомобил е получил нови системи за асистенция, като асистент за движение по магистрала и асистент за задръстване. С тяхна помощ автомобилът се движи полуавтономно, като на шосета с повече от една лента автомобилът поема газта, спирачката и управлението. Нов е радарен предупредител за напречен трафик при излизане на заден ход от паркомясто.
Espace е получил и авариен спирачен асистент с разпознаване на пешеходци, както и предупреждение за умора. Асистентът за слепия ъгъл вече работи с радарна, а не с ултразвукова техника.
Друга новост, при това за марката, са матричните LED-фарове, които се напасват автоматично към ситуацията на движение. Те позволяват да се кара перманентно с дълги светлини без да се заслепява насрещното движение, тъй като отделни светодиоди могат да бъдат изключвани. Освен това те имат и 50 процента по-силен светлинен поток. Максималната осветеност вече е 220 метра (175 преди). Чрез предната камера командният блок разпознава насрещно движещи се автомобили на разстояние до 550 метра и движещи се в същата посока автомобили до 360 метра. При опасност от заслепяване се деактивират отделни светодиоди.
Промени има и във външния вид – преработената предна престилка и простираща се на цялата дължина на автомобила хромирана лайсна. Сред новите детайли са и 20-цоловите джанти на топ-версията Initiale Paris.
На борда е и мултимедийната система Easy Link. Тя позволява ъпдейти за софтуера и навигацията по интернет. Сега дисплеят е с големина 9,3 цола. Променени са и детайли на централната конзола и климатроника. Съраунд-системата на Bose е обновена и притежава пет програми за работа. И последно: режимите за движения вече са четири, вместо пет: Eco, Comfort, Sport и свободно конфигурирания My Sense.
Двигателите не са променени. Досега моделът се предлагаше с 1,8-литрово бензиново турбо с 225 к.с. и двулитров дизел. Двете версии са с автоматична кутия с два съединителя.
Снимки: Renault
Вижте още снимки в галерията: