IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Стават ли по-бързи колите с премиум гориво?

Заслужава ли си да плащаме за по-скъпо гориво, или нормалните видове са достатъчни

Премиум-горивата са по-скъпи, но пък вероятно дават и повече в замяна, нали така? Те съдържат добавки, които имат различни предимства, и освен това премиум бензините имат по-високо октаново число (100 октана). Производителите обещават по-тиха работа на двигателя, по-малко износване, по-ниски емисии, както и намален разход на гориво.

   
гориво, бензиностанция, колонки, премиум, дизел


Германската асоциация на автомобилните клубове ADAC обаче направи измервания и установи, че в повечето случаи твърденията са преувеличени. На някои места в Европа вече не се продава бензин с 95 октана и шофьорите свикнаха с по-високата цена на 98-октановия. Това обаче не носи ползи или предимства.

Същото важи и ако двигателят се нуждае от 98 октана (супер) и зареждате с премиум (100). Допълнителната цена за горивото със 100 октана е в плюс за петролния концерн, не за двигателя. Според теста на ADAC мощността и въртящият момент остават на същото ниво.

Бензиновите модели не стават по-бързи с премиум гориво. Увеличаване на устойчивостта срещу чукане не се забелязва, защото двигателите още от завода са настроени за ниско октаново число, а добавките, които помагат за това, се съдържат и в стандартния бензин.

  

benzin

При дизелите добавките би трябвало да водят до чудеса, ако вярваме на бензиностанциите. В теста на ADAC увеличението на мощността е между 1,6 и 4,5 процента, което не се усеща при шофиране. Чувствително подобрение на вредните емисии също не се наблюдава.

При разхода на гориво се отбелязва намаляване от 1 до 5,6 процента. С оглед на допълнителната цена на премиум-дизела това също не е аргумент за продажба.

Който предпочита да плати допълнително за бутилка вино или добра храна с премиум качество, получава нещо насреща. Парите за премиум горивата обаче не носят реален плюс за шофьорите. Изводът на ADAC е: по-добре инвестирайте в бира и пържола.

  

0 от 500
  • #6
    11 rate up comment 14 rate down comment
    С мазут става ли? ( преди 4 години )
    Не е така не могат да ми твърдят че имало разлика от 1%.Разликата между 95 и 98 веднага се усеща автомобилът има повече мощност при ниски обороти,набира по-бързо.Също така двигателят работи по-равномерно и по-тихо.А това че нямало значение къф бензин сипвате щото двигателят бил настроен за ниско октаново число е пълна измислица.Правилното е да се каже,че двигателят би могъл да работи задоволително и с по-ниско октанов бензин.Има голямо значение кога се възпламенява горивната смес.
  • #5
    9 rate up comment 8 rate down comment
    112 ( преди 4 години )
    Единствено проблем съм имал с бензина на Марешки, с другите всичко е наред. Разбира се с по-скъпото гориво под 1500 оборота се усеща разлика.
  • #4
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Серафим ( преди 4 години )
    А може би човекът говори от опит - при мен, ако карам с 95, има вибрации в купето и волана в застой, сипя ли скъпо гориво - изчезват :)
  • #3
    32 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Всеки да си кара каквото му пише на книжката на колата, тоест освен някои спортни коли всички останали нямат полза от "премиумите".
  • #2
    17 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Да не коментираме, че това по бензиностанциите вече не е същото гориво, което някои са имали късмета да зареждат през 80-те и 90-те. Онова е имало много повече енергия на литър, защото е било истински бензин, а не като сега - 30% ракия...
  • #1
    29 rate up comment 5 rate down comment
    Мистър Уейн ( преди 4 години )
    Извън България - може би, но при нас единствените горива, които стават за нещо са премиум горивата, които са вносни.