IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Eксперт посочи грешките на Volkswagen Group

Вътрешната конкуренция е най-големият проблем на концерна

Eксперт посочи грешките на Volkswagen Group

Автомобилният експерт Майк Резефорд посочи основните грешки, които прави концернът Volkswagen при разработката и продажбата на нови модели. През изданието Autoexpress британецът заяви, че основният проблем на германския производител е вътрешната конкуренция между марките.

"Въпреки големия брой брандове, немският автомобилен гигант продава по-малко коли от основния си конкурент Toyota, а освен това плаща глоби за дизелгейт, но не накуп, а за всяка марка поотделно. И крайният резултат са по-малки приходи", обяснява Резефорд.

Според експерта, компаниите Skoda, Seat, Cupra, Volkswagen и Audi имат сходна моделна гама, еднакво качество на продукция, както и почти еднакви цени. Така тези брандове се конкурират  напълно безсмислено. Това е глупаво и скъпо, като най-много страда потребителят, който плаща за тази надпревара.

"Ето ви един пример - лансирането на суперминито Citigo от Skoda. Концернът има още два подобни и дори идентични модела -  Volkswagen Up! и Seat Mii. За VW Group е далеч по-логично и по-разумно да остави само една такава кола в гамата си, като най-подходящата марка за нея е именно Skoda", обяснява Резефорд.

Британецът допълни, че между стандартните версии на Audi A1, Seat Ibiza, Skoda Fabia и VW Polo с 1,0-литров бензинов мотор също няма никакви разлики. Така тези автомобили нито са бюджетни, нито се премиум, което допълнително обърква потребителите.

"Всички те са на едно ниво, като си приличат много, а това ги прави скучни. В същото време и цените им не се различават кой знае колко, така че подобна практика изглежда напълно безсмислена", категоричен е един от най-популярните автомобилни експерти във Великобритания.

Резефорд отправя и препоръка - моделите на Seat и Skoda да станат по-опростени и по-просторни, за да могат да се конкурират успешно с марката Dacia. В същото време марките Cupra и VW ще бъдат по-луксозни и по-стилни, което ще им позволи да се настанят по средата. А на върха ще е Audi, която ще предлага премиум-автомобили, като това ще е по-разбираемо за клиентите и по-евтино за самия концерн.

Снимка: Autoexpress

0 от 500