IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Една италианска легенда възкръсва

Ще може ли представеният в Гуудууд суперавтомобил да съживи митичната De Tomaso?

Една италианска легенда възкръсва

Фестивалът на скоростта в Гуудууд стана сцена на възраждането на италианската марка De Tomaso – с новия модел P72 GT, който отбелязва 60 години от основаването й от легендата Алехандро де Томасо – „най-италианският аржентинец”, както го наричат анализаторите в автомобилната индустрия.

Всъщност, официално De Tomaso се възроди за пореден път през 2014 година, когато останките от компанията бяха купени от Ideal Team Ventures (ITV). ITV притежава още един италиански бутиков производител на автомобили – Apollo и това е използвано по отличен начин при създаването на P72 GT.

De Tomaso P72 GT

Новият De Tomaso P72 GT е изграден на същата платформа, която се използва при Apollo IE – суперавтомобилът, задвижван от V12 двигател, като моделът отдава почит на състезателния P70 на марката от 60-те години на миналия век.

P72 GT е дело на дизайнера на Apoloo IE Джоуин Уон и по думите му представлява „съвременен прочит” на формите на Р70.

De Tomaso P72 GT

Точно P72 GT е моделът, с който трябва да започне обновяването на гамата и реалното завръщане на марката на пазара. При P72 GT се използва изцяло карбоновото шаси на Apollo IE, формите му напомнят прототипите от 60-те години, но за разлика от Р70, новият автомобил има хомологация за експлоатация по обществени пътища.

Според непотвърдена информация, P72 GT ще се предлага с V8 и V12 двигател, като във втория случай става въпрос за атмосферния 6,3-литров агрегат от Apollo IE. От компанията обаче потвърдиха, че P72 GT ще се предлага с механична трансмисия, въпреки че колата, показана на Гуудууд е със секвенциална кутия.

De Tomaso P72 GT

Производствената серия на P72 GT ще от едва 72 коли, като цената на всяка една от тях ще е около 750 000 евро. Което означава, че моделът на възродената марка ще трябва да се бори с Ferrari SF90 Stradale и дори Pagani Huayra.

Дали обаче този модел ще успее да възроди духа и спомените за легендата Алехандро де Томасо? Някогашният пилот, който има само 2 старта във Формула 1 през 1957 и 1959 година, основава компанията De Tomaso през 1959.

Преди това, през 1955 година Алехандро емигрира в Италия, откъдето навремето родата му се мести в Аржентина, като причината за идването му е това, че е бил преследван в родината заради предполагаемото му участие в заговор за свалянето на президента Хуан Перон. Алехандро се установява в Модена, променя първото си име на Алесандро и се жени за една от наследничките на основателите на Coca-Cola и се насочва сериозно към автомобилите и състезанията с тях. Новата му компания започва да произвежда основно състезателни автомобили, като Де Томасо дори се съюзява с Франк Уилямс и създава болидите му за сезон 1970 година във Формула 1.

Алехандро де Томасо

В същото време компанията създава и успешни GT модели: Vallelunga, Mangusta и Pantera, както и седан с 4 врати – Deauville, който получава и версия с две врати – Longchamp, който от своя страна става Maserati Kyalami.

През годините Де Томасо установява контрол върху редица италианско компании – началото е поставено с компаниите за каросерии Chia и Vignale, после са мотоциклетните производители Benelli и Moto Guzzi, автомобилният производител Innocenti – компанията е създадена, за да произвежда Mini-та в Италия и накрая, през 1975 година Алехандро спасява от фалит Maserati с помощта на италианското правителство.

След това почти всички придобивки на Де Томасо са продадени – Ghia отива у Ford и днес е луксозна версия на моделите на марката, същото важи и за Vignale, а през 1993 Innocenti и Maserati са продадени на FIAT.

Де Томасо получава удар през 1993 година, след което управлението на компанията се поема от сина му Сантяго, който обаче така и не успя да повтори успехите не именития си баща, който почина през 2003 година.

0 от 500