IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ще спре ли наистина вносът на стари дизели у нас?

Всяка 10-а кола по пътища ни е повредена, категорични са експерти

Ще спре ли наистина вносът на стари дизели у нас?

Вносът на стари дизелови автомобили да се забрани от 2021 г., предлагат от МОСВ. Това е една от мерките, които са посочени в Националната програма за контрол на замърсяването на въздуха. Според данните на министерството, от 2005 г. насам броят на превозните средства в България е нараснал с 24%.

Става въпрос за дизелови коли със стандарт Евро 3 или по-стари от тях, макар че в програмата е отбелязан и друг вариант - да се допуска вносът само на коли от Евро 4 нагоре. Има обаче важна забележка – първо трябва да се вземе разрешение за такава забрана от Европейската комисия, тъй като тя евентуално би нарушила директивите за свободно движение на стоки, хора и капитали.

Ако не се получи такова разрешение, се предлага да се направи промяна на Закона за чистотата на атмосферния въздух, която да даде възможност на общините да създадат зони в центровете на градовете, в които да не се допускат силно замърсяващи автомобили 

Най-вероятно общините ще получат правото да определят такива зони, независимо дали ще има пълна забрана на вноса, или не, защото в програмата се предвижда в София и Пловдив те да бъдат създадени още тази година.

Според председателя на УС на Българското обединение на шофьорите Христо Радков, вносът в България е предимно от други държави членки на ЕС. Той е категоричен, че всяка 10-а кола у нас пуши, което означава, че очевидно тя е повредена. Радков вярва, че ако системата за годишни технически прегледи работи, тези коли няма да са на пътя и няма да има нужда да се правят тези ограничения.

"Дали ще закупите автомобил от Париж, Рим или Варна, няма разлика в начина на придобиване. Това няма как да бъде забранено. Ако въведем такива мерки, ще противоречим на закона за създаването на ЕС - за свободното движение на стоки и хора", коментира той в "България сутрин".

Какво казват още експертите - четете в Dnes.bg

0 от 500
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    none ( преди 4 години )
    Няма нужда да ги забраняват, просто трябва да направят данъците и таксите за регистрация като в съседна Румъния (преди сегашните им социалисти, които направиха куп глуп0сти, една от които е отмяната на въпросните такси). Новият внос ще спре от самосебе си, а автоизмамниците ще трябва най-накрая да се хванат да работят.
  • #9
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Митьо ( преди 4 години )
    Аз пък съм за спиране на вноса на 5+ годишните и прекратяване на регистрацията на колите с десен волан и задни червени мигачи и предни оранжеви габарити!
  • #8
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Чичо Колю ( преди 4 години )
    Представете си, че от сметището кажат: Сметището е много мръсно, какво ще кажете най мръсните *** да си ги преработвате у вас, а ние да взимаме само по-чистите? Та как мислите, какво ще кажат другите европейски държави?
  • #7
    13 rate up comment 3 rate down comment
    carpe_diem ( преди 4 години )
    Евро 4 означава пак 15-годишни коли. Не е достатъчно. Дизелите евро 6 само, от 5 надолу като са на поне 100К км и с премахнати карантии, "за да върви повече" няма да покрият изобщо, каквото са покривали като нови.Стимулу за газ, електромобили и т.н. трябва да има, както и читави технически прегледи. Ама ние само си чешем клавиатурите тука...
  • #6
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Факт не е далеч от истнината само далеч от културното изразяване. В БГ половината ако не и повече от автопарка е БМВ, Мерцедес и Ауди. И средна възраст 15г+. А за парите за една 320Д можеш да си купиш до 5 години по-нов Опел, Шкода и тн. Ама не. Комшията няма да цъка с език и да си плюе семките на предния ти капак ако караш нова Дачия, ама виж как ще позеленее от яд на една 39-ка.
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 4 години )
    Ей Факт, защо в Италия държавата поема 25% от разходите по закупуване и монтажа на АГУ? Защо тези автомобили са с по-ниски данъци?
  • #4
    10 rate up comment 3 rate down comment
    //// ( преди 4 години )
    Не разбрахте ли, че я България не се прави нещо, защото е в полза на хората, а защото има далавера за управляващите. Има далавера вършат нещата, няма далавера...хората кучета ги яли.
  • #3
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    ***! Повишете доходите, дайте парични стимули за по-нови автомобили и хората ще си ги накупят. Всеки иска да се качи на новичко. Предложете финансов стимул за преминаване на метан и пропан и сума народ ще мине на тези алтернативни еко-горива. Ама не е там работата...
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Катил ( преди 4 години )
    Не!просто ще са малко по-чисти
  • #1
    19 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Не е въпроса да се забрани вноса, а да се контролира след това. И на най-чистия дизел като му махнеш катализатор. егр и дпф и започва да пуши. А като се сложи, че масово в БГ се внасят коли на 300+к км, те и без това вече не вършат работа.