IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Toyota лично тества бъдещата хиперкола

Акио Тойода върти обиколки с прототипа на пистата "Фуджи"

Шефът на Toyota лично тества бъдещата хиперкола

Малко, след като Toyota потвърди, че ще участва в новата ера на състезанията за издръжливост с бъдещия си хипер автомобил – GR Super Sport, големият шеф на компанията Айкидо Тойода показа на тестове прототип на новия модел.

Моделът GR Super Sport ще има мощност три пъти по-висока от тази на новата Supra и ще се предлага в „сериен” и състезателен вариант, за да получи хомологация за състезанията през 2021 г.

Toyota GR Super Sport

ФИА и организаторите на „24 часа на Льо Ман” представиха по време на 87-ото издание на състезанието новите технически правила, които предвиждат най-бързите автомобили, които ще заместят прототипите от LMP1, да бъдат базирани на серийни хипер автомобили. Toyota и Aston Martin бяха първите компании, които официално обявиха, че ще участват, като британската марка ще заложи на модела Valkyrie. Интерес има и от други компании - като McLaren, а специализираната компания за моторни спортове Oreca обяви, че също готви проект, но иска да го реализира с автомобилен производител.

Акио Тойода, който е ревностен поддръжник на състезателните програми на Toyota, както в Льо Ман, така и в световния рали-шампионат, подкара прототипа на пистата „Фуджи” в Япония. Преди това той получи наставления от бившия пилот във Формула 1 - Камуи Кобаяши, който през уикенда взе участие и завърши втори в "24 часа на Льо Ман" именно с тима на Toyota.

Очаква се, че задвижването на бъдещия хипер модел ще е хибридно, а мощността му ще е около или малко над 1000 к.с. Едноименният концепт беше представен с мощност 986 к.с., идващи от 2,4-литров V6 бензинов двигател и два електромотора. Бъдещата състезателна версия на GR Super Sport обаче ще е с по-скромна мощност – правилата не допускат тя да е повече от 750 коня, а теглото на колата ще е 1100 кг.

Освен това, хибридната система не трябва да има мощност, по-висока от 270 к.с. Всички тези ограничения имат за цел да бъдат намалени скоростите на колите, които ще заместят LMP1 прототипите, които сега постигат средна скорост от почти 240 км/ч на обиколка в Льо Ман, а на дългите прави се движат с 350 км/ч.

0 от 500