IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hondа изложи развалина на салона в Ню Йорк

HR-V издържа с отличие новите тестове на щатския институт за пътна безопасност

България е една от страните с най-малко пътни инциденти на 1000 жители в ЕС - всъщност шеста отзад напред. Но в същото време е на второ място по най-много смъртни случаи по пътищата (с минимално изоставане от Румъния).


Honda HR-V краш тест


Подсетихме се за тези факти, докато гледахме най-интересния експонат от щанда на Honda по време на автомобилното изложение в Ню Йорк. Той не е нов модел или пък футуристичен концепт, а най-обикновен HR-V, само че размазан до неузнаваемост в тестовете на щатския Застрахователен институт за пътна безопасност (IIHS). Достатъчен е един по-внимателен оглед, за да забележим каква колосална разлика има между модерни автомобили като този и колите отпреди петнайсетина години, които доминират по нашите пътища.

Злощастният HR-V е бил подложен на челен сблъсък, но само от страната на шофьора - нов тест, който IIHS въведе преди година и който доста стесни списъка на отличените с максимална оценка автомобили. В Европа EuroNCAP го прилага от години.

Honda HR-V краш тест


Цялата архитектура на новия HR-V е създадена с цел да разсейва максимално енергията при удар. Както обяснява Брайън Бауч, мениджър по безопасността в Honda, това е "множество от рамки, различни структури и свръзки, които ни позволяват да разсеем енергията на удара без значение откъде и с каква сила идва той". На практика колата е проектирана така, че да прати енергията в три различни направления, заобикаляйки купето с пътниците. Тези направления са по дължината на бронята, нагоре по А-колоната към релсите на покрива, и отстрани по праговете.

IIHS направи серия от изпитания за компактни кросоувъри, подлагайки ги на шест различни сценария за сблъсък. HR-V получи максималната оценка "добър" и на шестте. От предлаганите и в Европа модели максимални оценки получиха още BMW X2, Hyundai Kona, Kia Niro, Mazda CX-3 и Volvo XC40.
 


 

0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Развалина, също като спадащия им пазарен дял.
  • #8
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Че *** кога са излагали нещо различно от развалини?
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До този под мен: ( преди 4 години )
    И как има оцелели при катастрофи с много по-високи скорости ... не всичко опира до сблъсък в стена. Може да излезеш от пътя и да се търкаляш и да излезеш само уплашен. Има и такива случаи.
  • #6
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Аз съм мн спокоен шофьор. За разлика от другите.Това имам предвид. По тежката кола ще ме защити. Който иска да се блъска в мен.
  • #5
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Колко е тежка, няма никакво отношение към шанса да пострадаш. Ама който не е учил и физика за шести клас...
  • #4
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Друг анонимен ( преди 4 години )
    Колкото по-тежка, толкова по-вероятно да те прати в затвора - като изтрепе пътниците в другия автомобил!Ако междувременно не те е утрепал и теб ...
  • #3
    5 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Колкото по тежка. Толкова по вероятно е да те предпази. Това е вярно.
  • #2
    20 rate up comment 0 rate down comment
    Loco ( преди 4 години )
    Повечето българи още смятат, че колкото по-голяма и тежка, толкова по-безопасна
  • #1
    24 rate up comment 0 rate down comment
    111 ( преди 4 години )
    Това е най-важният показател за един автомобил. Няма значение какъв му е разхода, колко е красив или колко багаж събира ако при катастрофа не може да те предпази. Разбира се говорим за разумни (не самоубийствени) скорости.