IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо SUV моделите ще стават още по-важни

Тяхната ниша расте, но пазарът на нови коли се свива

Защо SUV моделите ще стават още по-важни

Анализаторите на пазара в САЩ очакват, че до края на 2019 и през 2020 година продажбите на нови коли там ще намаляват. Сходни са и прогнозите за Европа, а в Китай се очаква спадът да спре до края на тази година. Това означава още по-сериозна конкуренция между всички играчи на пазара, които обаче се опитват да използват един и същи коз в битката за надмощие – все повече и повече SUV модели.

Автомобилните салони в Шанхай и Ню Йорк дават отлични доказателства за това – SUV пазарът изглежда пренаселен, но компаниите бълват нови модели, а тенденцията продажбите на леки коли да намаляват се запазва и компаниите като че ли нямат големи надежди за тях.

„Все повече и повече SUV модели излизат на пазара и той продължава да расте – заяви пред агенция Reuters Фред Диас, главен изпълнителен директор на Mitsubishi USA. – В момента сме свидетели на хиперконкуренция.”

Сред новите SUV модели, показани в Ню Йорк тази седмица има автомобили на Toyota, Ford, Subaru, Mercedes и Hyundai.

Очаква се, че продажбите на нови коли в Щатите за 2019 година ще спаднат с около 3 процента, до 16,8 милиона бройки. Това ще засили конкуренцията на пазара. А основната част от този спад отново ще бъде поета от марките, които предлагат традиционни седани. През 2021 тези автомобили заемаха над 50% от пазара в САЩ, след това обаче този дял започна много бързо да се свива, тъй като американците устойчиво се насочиха към големите пикапи и SUV модели в търсене на удобство и повече пространство на борда.

Естествено, тези големи автомобили носят много повече печалби на производителите, това води до сериозна конкуренция, която малко по-късно прераства в ценова война и лавина от отстъпки, което е страхотно за клиентите. Но крайният резултат може да е същият като това, което стана в сегмента на седаните – свиване на печалбата и изтегляне на компаниите от тази ниша.

Пазарът в САЩ зависи от още фактори, които поемат в негативна посока – лихвите по кредитите за автомобили започват да се покачват, а несигурността около промените в данъчните закони също не се отразяват добре на клиентите.

През първото тримесечие на тази година делът на леките автомобили от общите продажби в Щатите е бил малко над 30%. Но според много анализатори, това не е дъното, седаните могат да загубят още пазарен дял, отново за сметка на пикапите и SUV събратята им. Техният пазарен дял расте, това ще продължи и през 2019, което ще засили и конкуренцията.

Според консултантската компания LMC Automotive, през 2023 година на пазара в Щатите ще се предлагат 90 масови модела SUV и кросоувъри, заедно с още 90 модела, които ще са позиционирани като луксозни. През 2017 положението е било по-различно – 65 масови модела и 53 луксозни.

Патрик Манци, старши икономист в Националната асоциация на автомобилните дилъри (NADA) обясни, че ускоряващата се конкуренция помага на тези производители, които могат постоянно да предлагат нови и нови модели на пазара, за да привлекат вниманието на публиката. А това води след себе си и все по-големи отстъпки за колите, които се продават по-бавно.

Въпреки намаляващия интерес към традиционните леки коли, големите играчи на американския пазар нямат намерение да се отказват от седаните.

„През 2018 година Toyota продаде 5,3 милиона седана в Щатите – обясни Боб Картър, шеф на продажбите в Toyota USA. – Да допуснем, че тези продажби спаднат с още 10 процента, което е сериозно, но въпреки това ние ще имаме 4,8 милиона продажби в този сегмент, така за мен този пазар остава изключително важен. Ние се борим сериозно на пазара на кросоувъри и SUV модели, но не сме се отказали и от леките коли.”

Неговото мнение се споделя от много шефове в автомобилната индустрия, които са на мнение, че решителният момент не е настъпил – все още пазарът не е дал ясен знак, че се отказва от традиционните леки коли за сметка на SUV моделите и кросоувърите. Но в близко бъдеще трябва да очакваме и това.

0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Седана д *** несигурна и безполезна кола!
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    аман от сув зомбита.. по-скъпо, по-лошо от всяка техническа гледна точка - аеродинамика, икономия, ускорение, устойчивост при завиване... и всичко това за единия път когато сме на една вила и е завалял малко сняг - да натрием носа на някой със седан и предно предаване.
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    "През 2021 тези автомобили заемаха над 50% от пазара в САЩ, след това обаче този дял започна много бързо да се свива"Имаме късмета за изданието да работят гости от бъдещето.
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Atanas Nedyalkov ( преди 5 години )
    Какви 4.8 милиона седана в щатите само на тойота? Абе хора няма ли кой да коригира грешките? И "През 2021 тези автомобили заемаха над 50% от пазара в САЩ". Много ви падна нивото, пълно е с грешки и се чуди човек, кое е вярното.
  • #1
    4 rate up comment 0 rate down comment
    RD ( преди 5 години )
    Юруш на тракторите!