Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Audi постави сложен дизел на новото SQ5

Двигателят е част от хибридна система, развиваща 347 к.с.

Audi постави сложен дизел на новото SQ5

Компанията Audi представи новото SQ5, което е оборудвано с дизелов двигател и 48-волтова батерия, захранваща електрически компресор и стартер-генератор. Кросоувърът харчи средно 6,7 л/100 км по стария цикъл NEDC.

В силовия агрегат на модела влиза 3,0-литров дизелов V6 с мощност 347 к.с. и 700 Нм, достъпни в диапазона 2500-3100 об/мин. Той е оборудван с отделно охлаждане на картера и на главата на блока на цилиндрите, както и с турбокомпресор с  променлива геометрия и налягане до 2,4 бара.

Audi SQ5

Във всмукателния канал е поставен електрически компресор (EPC), който е включен към 7-киловатов електромотор. За 300 милисекунди той се развърта до 65 000 об/мин и подава налягане от 1,4 бара. Компресорът помага на турбината при старт и ускорение от ниски обороти. От 0 до 100 км/ч новото SQ5 TDI ускорява за 5,1 секунди, а максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч.

Хибридната система, в която влизат стартер-генератор (BAS)  литиево-йонна батерия с капацитет 10 ампер-часа, позволява икономисване на 0,7 литра гориво на 100 км. При забавяне на скоростта на автомобила BAS рекуперира до 12 кВт енерегия. Функцията "старт-стоп" при Audi SQ5 TDI работи не само при спрял автомобил, но до скорост от 22 км/ч. При движение по инерция хибридната система може да загаси двигателя за време до 40 секунди.

Новото Audi SQ5 TDI е оборудвано с 8-степен "автомат" и система за задвижване на четирите колела quattro. В стандартен режим тя разпределя въртящия момент в съотношение 40:60, но при загуба на сцепление до 70% от тягата може да бъде прехвърлена на предната и до 85% на задната ос. За подобряване на устойчивостта помага система за контрола на векторната тяга, която забавя въртенето на вътрешните колела. Като опция се предлага активен заден диференциал.

Освен това, SQ5 има снижено с 30 мм окачване с електронно управляеми амортисьори (адаптивното окачване е опция), превключвател на режимите на движение, 20-цолови джанти, спирачни дискове с диаметър 375 мм и усилени спирачни апарати.

Продажбите на кросоувъра започват през лятото, като в Германия цените на модела стартират от 67 500 евро.

Снимки: Audi

0 от 500
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Джон Барич ( преди 3 месеца )
    Заради Range Rover измислиха пътната помощ.
  • #22
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До номер 20 ( преди 3 месеца )
    Брато ,само като прочетох,че цял живот караш Фолксваген и си ми ясен. От тук на там , думите са излишни. Карай си боклука със здраве и не размишлявай на тема автомобили- не ти се отдава.
  • #21
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Хубаво е като е ново ( преди 3 месеца )
    После не искам да съм на мястото на тоя дето го води в сервиза!Предатавям си ремонта ако откаже нещо.
  • #20
    5 rate up comment 9 rate down comment
    waso ( преди 3 месеца )
    Като чета коментарите по долу, си мисля, че има нещо гнило България.Тук говорят за японски каруци и возила, нисан не знам какъв си и тойтота газка...Ей, юнаци бедни, колите ги правят другаде.Това, че цял живот карате таласъми грозни, е ваш проблем.Тоя пък разбирача с ремъците...Цял живот поддържам Фауве, ти излезе най-умен.Да, имаше проблем с веригите, оправиха го.Карай си там харакирито и когато мъжете си говорят за коли, не се обаждай.
  • #19
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Навремето ремъците на ФВ бяха легендарни ***. По принцип се обслужваха на 60 000 км, но на практика изчакаш ли повече от 40 000 - основен ремонт. И така, минаха те на вериги. И нещата станаха още по-зле - прескочили вериги, скъсани вериги, разтегнати вериги, дефектни вериги.... Абе много зле. А ремонтът на верига - пет пъти този на ремък /без да смятаме основния, там цената си е една и съща/. И ФВ се върнаха пак на ремъци. Те пак са си ***. Но не са вериги. Кажи им Фолксваген...
  • #18
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Съгласен съм за японките, че там веригата не се сменя. Поне на тази, които съм карал до сега, а те са няколко от различни японски марки. Много ме учуди, когато един колега ми каза, че на неговото Ауди А4 предстояла проверка за износване и обтягане на ангренажната верига на 100 000 км. при поредното сервизно обслужване. Процедурата струвала двеста и нещо допълнително. Значи и там са намерили начин как да цакат клиентите си. Ами то тогава какъв е смисъла от тези вериги. По-добре ангренажен ремък.
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Неук ( преди 3 месеца )
    Въз основа на написаното преди мен и на прочетеното като изискване за адекватна поддръжка смятам че: СВЪРШИ СЕ С АВТОМОБИЛИТЕ ВТОРА РЪКА У НАС. Визирам у нас, защото тук идват такива, на които вече всичко качествено е взето като амортизация.Има сервизи, които ще ги поддържат в движение, при това на европейско ниво и у нас, но на европейска цена. Надали някой ще се съгласи за колата си вт.ръка за 10к да смени я батерия за 2-3000 лева или ел.турбо, или друга периф. за същата сума, че и автомата
  • #16
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Бензини все още се намират и прости (намаляват но ги има). И все още не са станали чак толкова капризни като дизелите (макар че това може и да е заради по-малкото километри които въртят). И също така тук говорим за голям дизел на скъп автомобил с няколко турбини, МНОГО коне на литър и тн. Турбо бензин винаги е вадел без проблем 100-тина коня на литър (тук там и без турбо), а дизелите го правят от няколко години.
  • #15
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Какво като е дизел? Да не би съвременните турбобензинови мотори да са по-прости? Същата 48-волтова мека хибридна система, деактивация на цилидри, регенерация на спирачна енергия, филтри за твърди частици и при тях.
  • #14
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Визирах основно коли след 2000-2005, но да предимно европейски. Въобще всичко за което производителя ти каже че е вечно разбирай между 150к и 250к км. За дизелите, които се внасят тук, това означва 3-5 години. При 10+ годишен дизел само блока не е консуматив (може би). Да си намериш читав сервиз е доста трудно, но ги има и обикновено си струват пари. И като сложиш читави части, а не китайчета и втора употреба и евтините ни баровски коли станаха и те скъпи.