Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Audi постави сложен дизел на новото SQ5

Двигателят е част от хибридна система, развиваща 347 к.с.

Audi постави сложен дизел на новото SQ5

Компанията Audi представи новото SQ5, което е оборудвано с дизелов двигател и 48-волтова батерия, захранваща електрически компресор и стартер-генератор. Кросоувърът харчи средно 6,7 л/100 км по стария цикъл NEDC.

В силовия агрегат на модела влиза 3,0-литров дизелов V6 с мощност 347 к.с. и 700 Нм, достъпни в диапазона 2500-3100 об/мин. Той е оборудван с отделно охлаждане на картера и на главата на блока на цилиндрите, както и с турбокомпресор с  променлива геометрия и налягане до 2,4 бара.

Audi SQ5

Във всмукателния канал е поставен електрически компресор (EPC), който е включен към 7-киловатов електромотор. За 300 милисекунди той се развърта до 65 000 об/мин и подава налягане от 1,4 бара. Компресорът помага на турбината при старт и ускорение от ниски обороти. От 0 до 100 км/ч новото SQ5 TDI ускорява за 5,1 секунди, а максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч.

Хибридната система, в която влизат стартер-генератор (BAS)  литиево-йонна батерия с капацитет 10 ампер-часа, позволява икономисване на 0,7 литра гориво на 100 км. При забавяне на скоростта на автомобила BAS рекуперира до 12 кВт енерегия. Функцията "старт-стоп" при Audi SQ5 TDI работи не само при спрял автомобил, но до скорост от 22 км/ч. При движение по инерция хибридната система може да загаси двигателя за време до 40 секунди.

Новото Audi SQ5 TDI е оборудвано с 8-степен "автомат" и система за задвижване на четирите колела quattro. В стандартен режим тя разпределя въртящия момент в съотношение 40:60, но при загуба на сцепление до 70% от тягата може да бъде прехвърлена на предната и до 85% на задната ос. За подобряване на устойчивостта помага система за контрола на векторната тяга, която забавя въртенето на вътрешните колела. Като опция се предлага активен заден диференциал.

Освен това, SQ5 има снижено с 30 мм окачване с електронно управляеми амортисьори (адаптивното окачване е опция), превключвател на режимите на движение, 20-цолови джанти, спирачни дискове с диаметър 375 мм и усилени спирачни апарати.

Продажбите на кросоувъра започват през лятото, като в Германия цените на модела стартират от 67 500 евро.

Снимки: Audi

0 от 500
  • #13
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Сашко, много подценяваш нашенските сервизи. Има сервизи и сервизи. Ако мислиш, че бай Иван майстора в кварталното гаражче, който може само масло и накладки да ти смени ще го ремонтира, то няма как да стане. Има обаче други сервизи, които наистина имат доста добри специалисти,които си разбират много от работата. Ама наистина много разбират и ползват фирмен софтуер, къде легален, къде не, но това е друга тема. Повярвай ми имаме много добри специалисти! Масово обаче са некадърниците. Факт!
  • #12
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ресурса на ангренажните вериги може да е толкова, но уточнявай за кои коли става въпрос! За немски може, но за японските, които съм карал не е толкова. Преди време имах стар Нисан Съни. Продадох го на над 350 хил.км без да е пипана веригата. Дават и живот колкото е ресурса на колата. Имах и една баба Тойота Хайлукс на над 400 хил.км. Стара работна кола карана как ли не и от кого ли не. По двигателя нищо не е пипано освен смяна на погревни свещи на 120 хил.км. и консумативи. Веригата НЕ СЕ СМЕНЯ ...
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Сашо ( преди 3 месеца )
    И кои наши баш майстори ще го ремонтират това чудо?
  • #10
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    катализатор и дпф имах предвид, и да добавя че и на ангренажните вериги или "вечни" ремъци планирания ресурс им е 200-250к км, а и те са бая пара
  • #9
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Като е нов сигурно е здрав и евтин за поддръжка. Ама като дойде тук на 150-200к км вече не е. Да му мисли нашенеца след 10-тина години с тия модерни дизели. Аз не съм сигурен, че искам нов дизел, как да си купя стар. Колкото и хубав и надежден да е като стане на километри е неизбежно да не тръгнат турбо, съединител, дюзи, хайде катализатора тук се лекува с чип тунинг (колкото и не еко да е - реалност), все някой датчик и къде отиде икономията че е нафта.
  • #8
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Майстора ( преди 3 месеца )
    Мислех, че електричките ще ни изядат хляба обаче ВАГ мислят и за нас сервизите. Щом тях ги има ние гладни няма да умрем. Немската автомобилна промишленост мисли най-вече за нас. Логиката е, че щом имаш толкова много излишни пари да дадеш за надценен продукт, значи ще имаш и за ремонти. Хем ние сервизите работим, хем немските марки допълнително печелят от резервни части. Чиста работа!
  • #7
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Сервизите доволно потриват ръце, стига да има кой да ги купува тези к0птори. Но балъци все ще се намерят...
  • #6
    8 rate up comment 6 rate down comment
    bydny ( преди 3 месеца )
    Като чуя още по-усложнен дизел и ме боли главата!!! Веднъж дизел никога дизел!
  • #5
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Брандо ( преди 3 месеца )
    Много интересен подход. Лично аз предпочитам да имам около 20 км. на ток при хибрид, но и така става.
  • #4
    8 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Какво точно му е скъпото за поддръжка? 3-литровият дизел на Ауди е един от най-здравите двигатели на пазара в момента.