Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Ето ги най-популярните електромобили в света

Лидер е Nissan Leaf, но класираният на трето място ще ви изненада

Ето ги най-популярните електромобили в света

Центърът за изследване на слънчевата енергия и водорода в Баден-Вюртемберг обяви най-популярните електромобили в света. На първо място е Nissan Leaf, от който през 2018 г. са продадени над 360 000 единици в цял свят.

На втора позиция за миналата година се нарежда Tesla Model S с повече от 240 000 продажби, а на трета се оказва китайската компанията BAIC. Нейната електрическа гама EC-Series е предпочетена от повече от 170 00 купувачи, като всички те са от Китай.

Топ 10 по продажби на електромобили

продажби

Ако се отчита фактът, че Tesla Model S е автомобил от премиум-сегмента, чиято средна цена е 2,5 пъти по-висока от тази на Nissan Leaf, може да се предположи, че това е и електромобилът, който носи най-големи печалби на своя производител.

Според експерти, промяна на върха може да настъпи не по-рано от 2020 г., когато Tesla ще е достигнала планираните обеми на производство на по-ниския като цена Model 3. Това до голяма степен ще зависи и от темповете на растеж на Nissan Leaf, който увеличава продажбите си с около 80 000 бройки на година.

Снимка: Nissan

0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 1 месец )
    PHEV не са електрически коли - това са плъгин хибриди които си имат и ДВГ.
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Chris ( преди 1 месец )
    Проверявайте преди да правите Copy/Paste! Nissan Leaf e продаден над 360 000 единици в цял свят от началото на произвеждането 2010, а не 2018. Същото важи и за Tesla Model S, 240 000 единици в цял свят от началото на произвеждането 2012.
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Как като не купуват ЕГолф той е на първо място по продажби в Европа за Януари, с почи 4 пъти повече продажби от Лийф и с лека преднина пред Реното?
  • #7
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Правилно е казал колегата - това са акумулирани продажби. За миналата година на първо място излезе Тесла Модел 3.
  • #6
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Вижте ревюто на електрическия Нисан в ютуб. Доста по-къс пробег от заводския, става единствено за градска кола, при разредена до край батерия от обикновен контакт зареждането отнема 16 часа. Дефакто ако имаш кола за извънградско и гараж и доста излишни пари, можеш да си позволиш Нисана. Но за 90% от шофьорите е пълна глупост.
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Е голф и ЕЪп са в ограничени серии. Вземете и четете малко вместо да човъркате едната гънка и да цепите селски умозаключения. ВАГ все още бави масовото производство. Е Горф е с пробег едва 300км. А е съп, няма много пазар за такива коли. Изчакват да достигнат поне 500-600км. За масово производстно.
  • #4
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ФВ не произвежда много, защото никой не ги купува! А никой не ги купува, защото нищо не става от тях. Това дори и най-големите фенове на вурстовете го знаят. Погледни колко електрички от марката се продават в немското мобиле или скоут 24 и никой не ги иска. А познай защо! Много е близко до акъла, но трябва да го имаш... ;) А Nissan Leaf е законодател при електричките и е име. Така както и Тесла си създадоха име и плътно им дишат във врата на японците. Немците чакат на китайцитеда има направят ел
  • #3
    10 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 месец )
    Малко грешно сте преписали каквото сте преписали... Това са акумулирани продажби. Тесла миналата година не е продала 400000 коли, а колко 250000 (даже Х-а отсъства в тая класация). И от Нисан не са продали 360000 Лийфа в никакъв случай. Миналата година някъде казаха, че са на 300000 общи продажби на модела до момента, което се връзва...
  • #2
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Нещо не го купуват много Е-Голф-а и E-Up" - Не ги купуват защото ФВ не произвеждат много. В момента, почти за всички модели електрички се чака с месеци и дори година.
  • #1
    10 rate up comment 6 rate down comment
    none ( преди 1 месец )
    Нещо не го купуват много Е-Голф-а и E-Up. Сигурно има защо. Даже и в Германия купуват повече Renault Zoe. И това ако не е световна конспирация срещу ФВ ;))). Останалите германски производители не са по-добре. Ще им трябват доста години и милиарди за да наваксат изоставането с "чистия" дизел. Силно се надявам да наваксат, иначе е зле за Европа.