IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

G-класата на Mercedes навърши 40 години

Всъдеходът стигна до второто си поколение едва миналата година

Днес Mercedes G-класата се среща често в градовете, но преди 40 години този модел е сред пионерите на офроуда и овладяването на всякакви труднодостъпни места.

През 1979 година Mercedes се нагърбва с риска да лансира семплия на външен вид и ниво на оборудване офроудър, който по това време е доста различен от всички други модели, които компанията е предлагала на клиентите си.

Историята на G-Wagen е толкова богата, а версиите на всъдехода, както и двигателите, предлагани с него – толкова много, така че само ще щрихираме отделни моменти от тази сага.

 

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 5 години )
    Прави се в Австрия Г-класата - в Магна Щайер.Иначе преди това винаги е била произвеждана в Германия.
  • #5
    0 rate up comment 5 rate down comment
    сорос ( преди 5 години )
    G-класата днес не се ли прави само в САЩ
  • #4
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Мутренските изпълнения на G класата и най вече AMG версиите по принцип не стават за нищо друго освен за демонстриране на положение.Който иска да ползва G класа по предназначение си купува версията G300 Professional.Тя и сега се произвежда и дори в напълно стоково състояние е готова за сериозен офроуд. Има стоманени брони, място за лебетка, багажник на покрива....... вътре интериора е на ламарина. Няма никакви екстри. Направено е да се ровиш в калта и после да миеш с водоструйката.
  • #3
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Предполагам, че над 90% от тези автомобили не се ползват по предназначение, а са само за баровци и мутреси с много комплекси, които да ходят до чалготеката, МОЛа или кръчмата, където да изсърбат по една шкембе чорба с много чесън под звуците на Азис или Софи Маринова. А знаете ли, че най-големият пазар за Г-класата е Русия? Неписано правило е ако си олигарх или мутра на над средно ниво задължително да имаш една Г-класа и при всички случай бронирана.
  • #2
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Защото дизайна не е мръдал е мечтата на псевдо баровците. Купуваш 20+ годишна, слагаш малко ледове и не car guy няма шанс да познае, че е стария модел. Е вярно, че и 20 годишните са една торба пари
  • #1
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Чисто и просто немската държава налива една голяма сума за разработка и производство на високо проходимо возило за армията. Ако не бяха налели тези пари, никога нямаше да го има. Факт е, че пак държавата ги е подпряла. Лошото обаче е, че въпреки многото налети държавни пари искат такива баснословни суми от клиентите си. А още по-лошото е, че избягаха от първоначалната идея за здрав и високо проходим джип и го натъпкаха с какво ли не, вдигнаха му теглото и вече не е онова кубче за извън пътя.