IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Tesla Model 3 притесни сериозно Audi и Porsche

Немците разглобиха седана и спешно промениха конструкцията на своите електромобили

Tesla Model 3 притесни сериозно Audi и Porsche

Германските производители Audi и Porsche са направили спешни промени по платформата PPE (Premium Platform Electric), на която са изградени първите електромобили на двете марки. Това съобщава изданието Manager Magazin, според чиято информация причината е Tesla Model 3.

Компанията Audi трябваше да започне да продава своя кросоувър на ток e-tron още през 2018 г., но това така и не стана. Плановете на марката  предвиждаха 15 000 продажби за миналата година и забавянето носи сериозни загуби на производителя от Инголщад.

"Първият електромобил на Audi не просто закъснява, той не достига целите, които са му поставени и съответно става много скъп. Разработката му струва над 2 млрд. евро, като за да бъдат възвърнати, трябва да се продадат около 600 000 електромобила. А това е невъзможно", разкрива Manager Magazin.

Audi e-tron

Според изданието, допълнително напрежение внася и стартът на продажбите на новия Tesla Model 3, който от декември се предлага в Европа. От Audi са купили един от седаните и инженерите на компанията, заедно с колегите си от Porsche, са го разглобили до последното болтче. След като всички компоненти са били разучени внимателно, немските експерти са решили да променят конструкцията на своите електромоболи.

"Инженерите на Porsche и Audi спешно правят промени по PPE, тъй като Tesla Model 3 се оказа много по-добър, отколкото те очакваха.  Проблемът е, че e-tron и Taycan (първият електромобил на Porsche) първоначално бяха правени на различни платформи, но след това инженерите на двете компании обединиха усилия. И сега трябва да правят промени и по двата модела", се казва още в материала на немското издание.

Посочва се още, че за да бъдат конкуретноспособни в електрическия сегмент, немците трябва да намалят загубите, но и да свалят цените. Основният компонент си остават батериите, а след това идват електронните и електрическите системи, които Tesla прави с помощта на високотехнологични компании от Силициевата долина.

Заради забавянето на e-tron в Audi ще бъдат принудени да вдигнат цената на кросоувъра с 3000 евро, което според експерти е критичната граница. В същото време, в Porsche засега вървят по график с пускането на Taycan, но и те са принудени да следят внимателно за действията на конкурента си от Калифорния.

Снимки: Audi, Tesla

0 от 500
  • #3
    5 rate up comment 21 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 8 месеца )
    Германците винаги са правели по-добри автомобили от американците и винаги ще правят! Може да си хейтите ама тва е дереджето! След 5 години на пазара ще доминират европейски, германски и азиятски фирми не американски трошляци! Най-смешно обаче е да гледам кви сте сектанти и как изпадате в оргазъм от евентуални провал на германската електрификация щото видиш ли един напушен африканец бил много велик - вярно, велик мошенник е!
  • #2
    23 rate up comment 12 rate down comment
    strikercho ( преди 8 месеца )
    Нормално. Швабен зи каскен спряха да правят автомобили някъде около 2000-та година. Там си застинаха с ТДИ и подобни технологии от миналия век. Сега Тесла била много напред. Ама не е само Тесла, еййй:) Те и Хюндай, и Киа, и Рено са много по-напред от вас!
  • #1
    10 rate up comment 19 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 8 месеца )
    Глупости на търкалета... не се позовават на никакви точни източници и правят заключения на ангро. При 600 хил коли това са по 3300 печалба, за да излязат с първия си модел на 0, маржовете са много по-големи. До тук са събрали поръчки за около 40 000 автомобила, така че определено ще започнат да излизат на + много преди Тесла да избие всичките си загуби! А батериите са най-малкия проблем в момента се строят заводи за 4-500 ГВ а те ще търсят пазари. Поръчкова статия!