fallback

Най-популярният хибрид стана 4х4

Toyota Prius получи електрическо задвижване на задната ос

Японският производител Toyota представи обновената версия на най-популярния хибрид в света – Prius, предназначена за пазара в Европа. Автомобиът е получил нови брони, леко променена оптика и електрическо задвижване на задната ос.

Задвижването на Prius отново става с комбинация от 1,8-литров бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън. Той работи в кобинация с два генератора, които зареждат или получават енерегия от никелово-металхидридна акумулаторна батерия.

Главната новост при автомобила е модификацията Hybrid AWD-e, която е получила система за задвижване на двете оси. В случая няма пълноценно предаване на въртящия момент, но задната ос може да се задвижи от малък електромотор. Това позволява на автомобила да се придвижва само на ток при скорост до 10 км/ч. Освен това, задната ос може да се изключи при скорост до 70 км/ч, като така колата става по-стабилна и се избягва буксуването.

Хибридът на Toyota е получил и промени в дизайна, които засягат двете брони и оптиката, както и леко изменени външни детайли. Засега няма яснота кога ще се появи обновеният Prius на пазара, както и доколко ще се отразят промените на цената на автомобила за Европа.

Снимки: Toyota

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Абе да беше станал преди това малко по-красив?! вместо да му слагат 4х4 да бяха отделили някой лев за трезв дизайнер?
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Тази новина е отпреди няколко месеца, НЕуважаеми "журналисти"!
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Приус е с още по-модерен и красив дизайн,браво на японците. Писна ни от скучни германски седани като от 90-те години,само японеца прави модерно изглеждащи коли, друг пример е космическият кораб Toyota CH-R,Lexus RX450h,Lexus NX300h и други гениални коли от Япония.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    до: sports_sedanМоже да е грозно (въпрос на вкус все пак за мен не е грозно, а модерно и иновативно с коефициент на въздушно съпротивление много нисък), но е здраво и много икономично.Немските бангии хем грозни, хем неикономични, горят масло, като гориво и се трошат за здравей-здрасти. А поддръжката им е мамата си трака. На Приуса обслужването е 230 лв в сервиза на Тойота. Аре кажи ми такава цена за обслужване на немска трошка!
  • #2
    sports_sedan ( преди 5 години )
    Леле това става все по грозно.
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Ако може авторът или друг да ми го обясни това:Освен това, задната ос може да се изключи при скорост до 70 км/ч, като така колата става по-стабилна и се избягва буксуването.Значи според написаното предното е по-стабилно от 4х4. Не знаех, че тази глупост може някой да я измисли и напише. Иначе евала, че пускат и 4х4 на Приус!
fallback
Последни