fallback

Ето я най-голямата и най-брутална Kia

Всъдеходът Telluride разполага с 6 режима на движение

Компанията Kia представи най-големия си модел, който се отличава и с брутален дизайн. Това е всъдеходът Telluride, който като размери превъзхожда дори изградения на същата платформа Hyundai Palisade, представен преди Нова година.

Всъщност двата корейски модела имат еднакво разстояние между двете оси – 2900 мм, но Telluride е с 21 мм по-дълъг (5001) и с 14 мм по-широк (1989). Благодарение на по-големите си размери всъдеходът на Kia може да се похвали и с по-обемен багажник – 595 литра срещу 510 литра при Hyundai Palisade.

Двигателите на двата модела обаче са идентични. Под капака на Telluride е поставен атмосферен V6 с обем 3,8 литра, който развива мощност от 295 к.с. Той се съчетава с 8-стеенна автоматична скоростна кутия. Предаването е към предната ос или към четирите колела. Във втория вариант в основата на системата е електрохидравлична муфа. Предното очакване е McPherson, а задното – класическо многоточково.

Водачът ще има на разположение общо 6 режима на движение: Smart, Eco, Sport, Comfort, Snow и AWD Lock. При първите два тягата се предава към предната ос, а при включване на Comfort или Snow тя се разпределя в съотношение 80:20 (отново към предната ос). В „спортен” режим разпределението е 65:35 към предните колела, а във всъдеходен AWD Lock тягтна се разделя по равно между двете оси.

Клиентите на всъдехода на Kia ще получа огромен брой опции от системи за безопасност и асистенти на водача. В списъка с електронни помощници влизат система за мониторинг на слепите зони, кръгов обзор с видеокамери, система за следене на лентата на движение, проекционен дисплей и адаптивен круиз-контрол.

Основното, на което залагат в корейската компания, е високото ниво на комфорт за водача и пътниците. В салона е поставен голям 10,25-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система, която поддържа Apple CarPlay и Android Auto. За модела се предлага 630-ватова системата Harman Kardon с 10 тонколони, 6 USB-порта и безкабелно зарядно за смартфони.

Моделът ще се произвежда в завода на компанията в САЩ, като все още не е официално обявено дали той ще се продава в Европа.

Снимки: Kia

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Супер е чиКИА'та! Нема лабаво бате! Направо си е супер, ама какво е супер е друг въпрос. Абсолютен кич е този камион. Предполагам и цената му ще е крайно неадекватна, като се има предвид ценовата им политика последните години. Когато бяха евтини, отговаряха на това което предлагат. Сега вдигнаха цените и по никакъв начин не си заслужават парите. А и качеството драстично им падна на корейците.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Супер е КИА'та, разбирачите, защото разбираш ли са карали всякакъв тип коли с McPherson и различно разположени двигатели веднага се изказаха, ама ми се струва, че корейските инженери си знаят работата (ако са корейци разбира се).
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Всичко много хубаво, а *** светлините (както задните, така и предните) приличат на патогени, които са се залепили на някакър организъм за да го изядат. Неестествено седят...
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    В този клас всички използват двойно задвижване, което предава повече въртящ момент към задната ос, комбинирано с надлъжно разположен двигател. Много страннен подход от страна на корейския концерн, имайки предвид колосалните размери и маса на двата аналогични взъдехода. Още по-учудващо е използването на McPherson предно окачване, което се вгражда основно в компактни автомобили. Използването на двойното задвижване от KIA Stinger, комбинирано с по-разтоварена версия на нейния двигател, звучи като д ...
fallback
Последни