fallback

Германия подкрепи модернизацията на старите дизели

Производители и еколози смятат, че мярката няма да е ефективна

Властите в Германия разчисти законовите пречки пред  производителите на автомобили, за за може да бъдат модернизирани по-старите дизелови коли и по този начин да се избегне забрана за влизането им в големите градове. Самите автомобилни компании, както и природозащитните организации обаче са на мнение, че тези мерки няма да дадат резултат, събощава агенция Reuters.

В петък федералната агенция за автомобилен транспорт е представила документ от 30 страници, в които се обяснява как производителите трябва да приведат системите на дизеловите автомобили съм новите стандарти. Предстои тези мерки да бъдат гласувани от правителството, за да може те са влязат в сила възможно най-скоро. Документът обаче предизвика доста противоречия в самата автомобилна индустрия в Германия.

Компании като групата Baumot, която разработва и произвежда комплекти за надграждане на филтри за отработени газове, приветстват решението. Изпълнителният директор на Baumot – Маркус Хаусер, е категоричен, че при нормален процес на сертифициране новите системи за пречистване могат да бъдат готови още през 2019 г.

На обратния полюс е групата VDA, която лобира за интересите на автомобилните производители в Германия. Според нея, е по-правилно клиентите да се насочат към закупуване на нови автомобили, вместо да се харчат пари за модернизирани на системите за пречистване на по-стари транспортни средства.

„Няма как производителите да дават гаранции за автомобили, които са били преоборудвани с нови системи от трети страни. Ако клиентът е модифицирал колата си на друго място, тогава той и компанията, извършила промяната, носят цялата отговорност при евентуални щети”, обясни президентът на на VDA - Бернхард Матес.

Големият проблем е, че по пътищата в Германия се движат над 15 млн. дизелови автомобили, от които само 2,7 млн. отговарят на стандарт Евро-6. Според финансови анализатори, модернизирането на системите за пречистване на отработените газове ще струва до 14,5 млрд. евро само за колите с Евро-5.

Самите производители са съгласни да похарчат до 3000 евро на превозно средство, за да подобрят неговия софтуер да управление на двигателя и да подобрят работата на филтриращите системи. Според природозащитните организации обаче, тези мерки на са достатъчни и няма да дадат необходимите резултати за подобрение на качеството на въздуха.

Автомобилните компании също са разделени относно това, кой трябва да плати разходите за модернизация. Като основен аргумент те изтъкват факта, че по време на производството си същите тези автомобили са отговаряли на стандарта за екология. И ако Volkswagen и Daimler са склони да покрият някои разходи за модернизиране на системите, ог BMW са категорично против.

От баварския концерн са категорични, че подобренията в изпускателната система, които да запазят разхода на гориво и да не причиняват допълнително натоварване на двигателя, ще отнемат 3 години за разработка и сертифициране. Затова, в BMW смятат, че е по-добре да се купуват нови автомобили със съответните стимули, както и да се залага на електромоболи. Това ще доведе до намаляване на нивата на замърсяване в големите градове много по-бързо, отколкото ако се модернизират старите коли.

Доставчикът на оборудване Continental също подкрепя подобна позиция. В компанията са на мнение, че разработката на система за модернизиране на всеки модел ще бъде доста скъпа и ще отнеме време.

fallback
  • #7
    nvm ( преди 3 години )
    Отидохме с приятел да тестваме автомобилите на пункт за технически прегледи.Toyota rav4 hybrid vs Peugeot 307 произведен 2002 1.6 бензин 110 кс.Еми лъвчето призвежда по малко въглерод факт имам и документ .
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Дизел за винаги
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    TDI
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Hoy
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    TDI power
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Върти-сучи... дизел да е.И няма как да е друго при положение, че са инвестирали твърде много в дизела и ако го спрат сега ще са на голяма загуба.А балъците... те са си балъци и винаги ще си мислят, че дизела е по-евтин...
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Само дизел
fallback
Последни