ХОНДА ЩЕ ПРОИЗВЕЖДА НАЙ-ЧИСТИЯ ДИЗЕЛ В СВЕТА
Honda Motor co. cи е поставила за цел да изработи първите дизелови двигатели, които да отговарят на всички американски норми за емисии на вредните газове. Вече е патентовала технологията за така наречения „плазмен двигател", който рязко снижава емисиите на газовете, предизвикващи смог.
13.06.2006
Час: 09:29
Прочитания: 442
Характерно за дизеловите двигатели е, че имат относително по-ниски емисии въглероден окис и високи емисии от серен окис, по-високи от допустимите в някои американски щати, като Калифорния например или Ню Йорк. Досега нито една автомобилна фирма не е успяла да създаде дизелов агрегат, който да влиза в тези лимити за отработени газове. Това е причината дизеловите автомобили да са значително по-малко в САЩ в сравнение с Европа. През 2005 г. само 3.2% от продадените нави автомобили са имали дизелов двигател. Хонда патентова нова технология, която има всички изгледи за успех в рязкото снижаване на емисиите вредни газове от дизеловите двигатели. Това става, като отходните газове преминават през плазмен реактор, т.е. през слой от газ с електрически заредени частици. Това позволява да се отделят частиците серен окис. След като премине през плазмения реактор, върху серния окис въздействат алкални метали и сребро. Цялата система се задвижва с електричество от алтернатора, като от мощността на двигателя за тази цел отива само 1kW. Предимствата на нафтовите мотори са известни. С един литър гориво дизеловите автомобили изминават около 30% по-дълъг път в сравнение с бензиновите. Обикновено съвременните дизелови мотори имат и по-висок въртящ момент в сравнение с бензиновите. Това е предпоставка и за по-добро ускорение. Шестцилиндров дизел е в състояние да подсигури максимален въртящ момент като осемцилиндров бензинов двигател. Разработката на Хонда е доста напреднала и шефът на фирмата Таеко Фукуи вече обяви, че първите автомобили за американския пазар с новия дизелов двигател ще бъдат SUV моделът Odyssey и спортния MPV Acura MDX.
Тагове: