Първият автомобил от групата Форд, който ще получи новия V8 турбодизел, разработван през последните години, ще бъде моделът Range Rover.
Трябва да се каже, че с новия дизелов турбодвигател, Range Rover ще се нареди до такива конкуренти, като вариантът на Volkswagen Touareg с 10 цилиндровия дизелов двигател или Mercedes GL със своя дизел с обем 4.2 литра. Новият турбодизел на Форд е с обем 3.6 литра, има две турбини и в основата си има блока на известния шестцилиндров двигател на групата, монтиран на много нейни модели. Като цяло мощността на двигателя от 272 к.с. не е много впечатляваща за агрегат тип V8.
Впечатляващ обаче е максималният въртящ момент на новия дизел - 640 Nm. От 0 до 100 км/час ускорението на Range Rover с новия двигател е за 9.2 секунди. Максималната му скорост е ограничена електронно до 200 км/час. Сред най-големите достойнства на новия двигател е неговият гладък ход, ниското равнище на шум и вибрации и разбира се ниският разход на гориво. Новият двигател ще постави началото на поредното модернизиране при Range Rover, който ще претърпи и промяна в интериора, както и ще получи новата система на предаване на движението 4х4 Terrain Response, която сега се монтира само на Land Rover Discovery.