fallback

Изненадващо продажбите на хибридни автомобили в САЩ падат

Точно когато всички мислеха, че хибридните автомобили завладяват Америка, нещата започнаха да се променят радикално.

Нищо подобно не можеше да се предвиди през юли, когато един галон бензин в САЩ струваше близо 4 долара. Колапсът на автомобилните пазари придружен със спад на цената на горивото изглежда рязко променя нещата. Според изданието Autonews, продажбите на хибридни модели в САЩ са се понижили с близо 10% през 2008 в сравнение с 2007 година. През миналата година в САЩ са продадени 315 761 хибридни автомобили. Дори Toyota, която контролира 75% от пазара на хибридни автомобили в Щатите намали продажбите си с 12.5% миналата година. General Motors от друга страна изживя бум в продажбите си на хибридни автомобили, които от 5 175 броя през 2007 достигнаха 14 439 през 2008. Това се дължи на появата на няколко нови модели, като Chevrolet Malibu и Tahoe, Cadillac Escalade и GMC Yukon. Сега при цена на бензина от 1.5 долара за един галон, хората не искат да плащат за по-скъпите технологии за икономия на гориво. Така стоят нещата не само в Америка. Спад на продажбите на хибридни автомобили се забелязва и в Европа и Япония.  
Тагове:
fallback
  • #26
    LEXUS ( преди 15 години )
    Mnogo kofti se pollu4i,ima6e problem s vrazkata ili s kodovete ne6to i izpratih niakolko pati edin komentar.Ako moje administraorite da iztriat tezi,koito se povtariat i tozi. Merci.
  • #25
    LEXUS ( преди 15 години )
    Технологията си е технология,хибридът при вяко спиране,намаляване на скоростта,спускане по наклон зарежда с ток и после с този безплатен ток задвижва хибрида,затова и харчи по-малко,докато дизелът винаги гори нафта и винаги харчи,цялата енергия я хвърля в топлина в спирачките ,отделно хибридът гаси двигателя при всеки престой,дизелът винаги трака-трак,трак,трак,ужас.И винаги замърсява МНОГО повече от Приус.Проблемът на германците освен,че не могат да направят хибрид,а искат,проблемът им е и че имат неефективно производство и не могат да изкарат хибрид на продаваема цена,докато Тойота имат много ефективан производствена система и Приус е на добра цена за цялата технология ,която е. 50000 лева е нищо за такъв ултра-модерен автомобил с толкова много екстри. Фолксваген Джета дизел автоматик със много екстри е по-скъп,а Фолксвагена е остаряла елементарна ,тракаща,замърсяваща и не толкова здрава технология,като ултра-модерния Приус. Приус е толкова модерен,толкова много е вложено в него,такива уникални технологии-ел.климатик,ел.спирачки,слънчеви батерии,тъчскрийн меню на бордовия компютър,безстепенна ск.кутия,уникално аеродинамичен и т.н.,че всяка стандарттна кола изглежда смешна в неговата компани,камо ли старомодната Джета/Голф с тракторните им двигатели.Хибридите са безшумни и т.н.. Та литър дизел цапа много повече и караш по-малко с него,ти самият си пуснал горе линк за сравнение между Голф и Приус. Дизелът не цапа малко повече,той цапа ужасно много повече сравнен с Приус,и то не само въгл.диоксид и много сажди,които са много вредни,н о и други вредни съединения,изброил съм ги в предишен пост. При пряко сравнение с бензин,дизелите имат повече осезаеми вибрации и тракат/говоря за най-новите дизели,които се различават от старите по турбините и по-високото налягане на впръскване и пиезо-инжекторите и комън-рейла,това им е новото,много важно като пак тракат и пак замърсяват,егати напредъка./ По-тежки са и колата има по-лошо пътно поведение. Дизелът е по-скъп от бензина,както в България,а така и в Европа,ти кола не караш ли??? На всичкото отгоре дизелът е по-скъп с аналогични екстри не само от бензиова кола,но и от хибрид. А сега си погледни твоя пост "до лексус1" ,че чета и се смея .Аз съм помислил,не ме карай да мисля,защото съм мислил отдавна по тези въпроси:Поглеждам-една дизелова кола и един бензинов хибрид,който има батерии,ел.двигател,компютър , дизеловата кола има турбина,има скъпи дюзи,чувствителни на нафта,така е,но Хибридът го е правил японец,а дизелът германец!!! Усложненият хибрид идва с 8 години гаранция ,а опростения дизел с едва 2 години гаранция.Е,май ти трябва да помислиш!!!! А преди теб помислиха от Авто-Билд и взеха Приус и го караха 100000км. и Приус не създаде никакъв проблем и е на 1 място по здравина и в тяхната класация,а дизелите,които са пробвали чупиха турбини,махивици,скорости и т.н.,всички дизели са зад Приус,особено дизеловите Турани,Пасати,Голфове. А за тежестта ти казах не отваряй дума ,щото само автоголове си вкарваш-Тойота Приус тежи 1300 килограма с повече екстри,а Фолксваген Джета тежи 1400 кг. 1.9 дизел автоматик с по-малко коне 105 коня.Това са суровите факти,твоите пристрастия към Фолксваген не ги прави по-добра фирма от Тойота обаче. И е нормално да симпатизираш на германските авто-производители-и ти имаш назадничаво мислене като тях.
  • #24
    LEXUS ( преди 15 години )
    Виж ,германците са драстично изостанали при хибридите.Или са ***,защото няма такъв ***,който да гледа колко хибриди Тойота почти като монополист/с леко участие и на Хонда,но техния хибрид е по-опростен и по-нискоефективен/ продава милиони бройки,печели милиони долари,печели репутация ,имидж,и великите германци седят със скръстени ръце.Просто нямат готова технология.Разбирам да са много богати германските фирми,та да се мръщят на още печалба,ама те не са богати,Тойота е много по-богата и е по-богата и по-голяма ,защото работят повече и по-качествено.Германците са назад в технологиите и усъвършенстват един стар като концепция двигател,наречен дизел,само че неговата концепция е на 1 век и развитието е смешно,защото без турбина,дизелът е мъртвец,т.е. той е неефективем,а турбината е допълнително оскъпяващо устройство,катализаторите също,защото дизелът замърсява много,дори с катализатори. Дизеловите двигатели,драги ,са по-тежки и най-новите такива са по-тежки.Прочети,виж разликата,информирай се ,и тогава седни да пишеш,защото съм чел много повече от теб,като те гледам какви невъобразими измислици пишеш.Дизеловият двигател е проблем за предната ос и се получава недозавиване,абсолютен проблем по пътища с много завои,докато хибридът,който е по-лек от дизела ,има по-добро съотношение на масите.Батериите са на задната ос,отпред е лек бензинов мотор.Хибридът е с много по-логичен и по-добър замисъл.Ами на Лексус луксозните хибриди за по 300 коня и по 450 коня.Този хибрид,който Мерцедес се мъчат от години да направят е супер смешен.Електромоторът му ще е с 20 коня....:):),това е просто ужасно,купето му е 2 тона,на всичкото отгоре това ще е т.нар. Mild hybrid,а няма да е пълен хибрид,като Лексус/Тойота,които са с много мощни електромотори. Липсата на знания и развойна дейност при германците са очевадни,те щчли да изкарат хибрид края на 2009,егати,Тойота вече изкара 3то поколене истински хибрид и му дава 8 години гарабция,а Мерцедес сега щяли да изкарат половинчат смешен хибрид,на който ще му охлаждат с вентилатори литиево-йонните батерии,е те тока за охлаждане ли ще ползват,то няма що колко ще им е ефективен хибрида.А те германците като толкова не искали хибриди,защо сега искат и защо от 4 години само говорят.Те ако не сикаха,нямаше да говорят за хибриди.Но се усещат колко продажби изпускат в Щатите ,където Тойота е практически почти монополист при хибридите,а така е и в целия свят. Фирмата с най-много опит и най-модерни и здрави хибриди е Тойота.
  • #23
    LEXUS ( преди 15 години )
    И като сравняваш по-малкия нот Приус Голф ,който Голф е с по-слаб замърсяващ ангти-модерен дизел помпа-дюза,спряна от производство,който трака опасно силно и замърсява така,на всичкото отгоре този Голф е с много по-ниско оборудване от Приус и изобщо не са в един клас и като извод Приус е по-икономичен от по-слабия,по-малък Голф.Ти сам ли се оборваш с това.Чел съм го преди теб и знам,че Приус е най-икономичната кола в класа си!
  • #22
    LEXUS ( преди 15 години )
    Виж,естет,уважавам ти напъните да спориш,но си много бос откъм знания.Ако знаеш на колко като теб съм обяснявал фактите,не можеш да си представиш,ти си поредният предубеден.Нищо от изписаното ти не е вярно1.) Приус тежи 1300 кг. ,никъде не е пестено,отговаря на Еуро Нкап толкова,колкто и всеки фолксваген.Един Фолксвагфен Голф Дизел е по-тежък от Приус!!! Провери!2.) Приус се води в класа на Джета,провери конспектите за американския пазар,колата в кой клас попада се измерва от някои показатели като размери,багажник и т.н.Голф е понисък клас.Само погледни екстрите на един Приус.3.) Приус е по-надежден и по-здрав от всеки фолксваген Справка 100000км. тест от Ауто-Билд .Приус и Мазда 6 са на първо място,като за 100000км. не са показали нито една повреда.Фолксвагените са по последните места,особено Туран и Поло,които са трагични,въпреки просташко простата си техника.Приус се доказа като една от най-здравите коли. Втора справка;Консумер репортс всяка година обявява Приус за най-икономичната и най-здрават кола.Фолксвагените са винаги сред най-трошащите се коли в същата класация.4.) нСпирачките на приус са електрически,а не са хидравлични,климатроникът също му е електрически.В оборудването на Приус стандартно ти влиза тъчскрийн дисплей,безстепенен автоматик и много други екстри,които в един Фолксваген ги доплащаш солено,ако въобще се предлагат,защото тъчскрийн за Джета не се предлага.5.) Приус не е скъп .В България струва 50000 лева.Една джета дизел автоматик с по-малко екстри от Приус струва 48000 лева. Кое е скъпо ,а? Модерната хибридна технолохия или замърсяващият дизел?Приус излиза по-евтино от дизела,защото градско харчи 5/100км.а няма такъв дизел в този клас.Пляс данъчните редукции в цяла Европа и САЩ,а те са сериозни като сума.Не може да не се спрем и на екологията.Дизелите винаги изхвърлят сажди и имат по-високи вички емисии-серни диоксиди,азтони и т.н.. Хибридът е в пъти по-чист.Хибридът е по-съвършенната технология.Хибридът е по-здрав с гаранция 8 години.Дизелът износва дюзи и турбини,които са много скъпи ,а има едва 2 години гаранция.Явно е кой колко доверие има в продукта си.Тойота има огромно доверие в сложния си хибрид и му дава огромна гаранция,здравината се потвърди от Авто-Билд,които му направиха 100000км. тест и се оказа,юе Приус не се чупи,въпреки по-сложната си техника.Фолксваген дизелите хвърлят скъпи турбини или трошат скоростни кутии.Я прочети колко повреди за 100000км. имаше Туран ,а колко е елементарен като техника.Просто японците са по-напред, и то много. 6.) тойота печели от Приус от 2-рото поколение,драги и при толкова сериозни бройки продажби спечелиха много,докато всички германски фирми спяха,Затова Тойота е номер 1 в света ,а не Фолксваген.
  • #21
    Естет ( преди 15 години )
    И накрая малко числа (ама не от рекламните брошурки): adac.de (немския клуб на автомобилистите): VW Golf 1.9 TDI , от 18 000 евро , 77 кВата , 5,31 л.дизел/100км срещу Toyota Prius 1.5 Hybrid , от 24 000 евро , 82 кВата , 5,02 л.супер/100км средно (в сметката трябва да вкараш и че сложния Приус поглъща 1/4 повече енергия при производството, която е 15-50% от цялата употребена енергия през живота на една кола) Е, КЪДЕ Е РЕАЛНОТО ПРЕДИМСТВО ????
  • #20
    Естет ( преди 15 години )
    Сега след безспорните предимства обърни малко повече внимание на НЕДОСТАТЪЦИТЕ! Приус е МНОГО СКЪП автомобил - той се субсидира не толкова от баровски места като Калифорния, ами най-вече от самата Тойота, която си покрива разходи като прехвърля от печалбите от други модели! Разбира се, и той поевтинява, но така е и с всички коли (отнесено към мощност и извадена електроника и разни екстри). Това е кола 2 в 1 бе, човече, няма как да е по-евтина, по-опростена или по-лека - примири се накрая! 1400кг на Приус не са аргумент, защото там е пестено от друго(!) - не може да сравняваш стабилността и комфорта при високи скорости с на ФауВе-то примерно! (Приус - макс 170км/ч - тук ме напушва смях) Освен тежестта, и заеманото място е проблем - не забелязваш ли, че хибридите приличат леко на микробуси? Само S-класата, 7-цата и разни джипове могат да станат хибриди без големи конструктивни изменения (т.е. компромиси с возия и т.н.) - но тук щом някой ще плати 100 000 за 3 тона чудовище, естествено споменатите от мен недостатъци вече нямат значение - затова и немците ще правят такива хибриди - но "нормална" кола за народа скоро едва ли ще видим... Значи не че са изостанали швабите, ами просто НЕ ЖЕЛАЯТ да инвестират активно в това начинание - вече разбра защо.
  • #19
    Естет ( преди 15 години )
    Има нещо важно, което трябва да знаеш за хибрида: слабото му място не е толкова в цената, тежестта, сложността или надеждността, а в ниската СКОРОСТ НА ЗАРЕЖДАНЕ на батерията. Това означава, че като набиеш веднъж спирачките, не значи, че можеш после и да потеглиш веднъж, защото не цялата енергия е успяла да се усвои от батерията, ами само примерно 1/10-та. Това значи, че само всяко 10-о спиране може се употребява, а 9 се губят, точно като при нормалните коли. Т.е. предимството безспорно го има, но е далеч по-малко, отколкото ти се надяваш. (иначе Приусът нямаше да има и хидравлични спирачки, а щеше да спира само на ел.мотор/генератор) Това е химичен процес не можеш да зареждаш батерия както натягаш пружина!. Това означава, че значими ползи могат да се очакват само при много тежък трафик, когато може да се преодолее този лош КПД.
  • #18
    Естет ( преди 15 години )
    Ама аз познавам принципните предимства на хибрида, аз не съм съгласен със сравненията ти с дизела, които са некоректни и затова неприемливи! Явно ми говориш за някакви мотори от втората св. война - съвременните дизели са вече сравними с бензиновите по тежест, шум/вибрации, вредни емисии... Вярно, че литър дизел цапа малко повече, но пък и караш малко повече с него (отделно, че е по-евтин). Нали затова през последните 10-тина години масово навлязоха в Европа, не е ли?А сега помисли: имаш в двете коли по един дизел и един бензин, сравними, ама при едната имаш ПЛЮС ел.двигател ПЛЮС трансформатори ПЛЮС батерии ПЛЮС управлението и "смесването" на двете системи... е, коя е по-лека, по-евтина, по-проста/надеждна - чисто статистически, ако всичко останало по купето бъде еднакво (сравняваме два типа задвижване, не два модела коли - сега че Приуса бил по-аеродинамичен си е отделно нещо)
  • #17
    LEXUS ( преди 15 години )
    Цитирааният от мен разход от 4-5 /100 км. се постига спокойно в градски условия,защото най-малкото двигателя се гаси веднага при спиране,а при тръгване много често тръгва и върви на ток при 0л./100км..Загубата на кинетична енергия,която всики стандартни дизели хабят под формата на топлина в спирачните дискове,при Приус се улавя и използва като ток за безплатно движение.Безспорно е ,че Приус е най-икономичната и най-екологичната кола в този клас.На извънградско принципът е същият и компютърната технология решава кога кой двигател да работи и кога и двата,така че разходът остава нисък от порядъка на 5/100км.В допълнение освен цикъла на аткинсън на бензиновия двигател за сваляне на разхода на извънградско допринася и уникално ниското въздъшно съпротивление от едва 0.27цд,а при новото поколение Приус Cd=0.26.Всичките тези неща дават резултат в нисък разход на гориво,защото в Приус няма нищо,което да е същото при стандартните коли.
fallback
Последни