fallback

“Кадилак Едно” - новият Обамобил

По традиция, за всеки нов президент на САЩ се изработва специална лимузина, която има за цел да пази живота на особено важния пътник.

Новият “Кадилак Едно” ще бъде предоставен на Барак Обама на 20.01.2009 година, когато президентът официално ще встъпи в длъжност.Лимузината спокойно може да бъде определяна, като камион или дори танк. Силно модифицираният автомобил има почти непробиваема броня и постоянна връзка с Пентагона, а шофьорът й е специално обучен кадър на ЦРУ, трениран да изведе президента на безопасно място дори и в най-сложна ситуация. “Кадилак Едно”, има дължина 6.30 м., а теглото му надхвърля 3 тона. Захранва се от осем цилиндров турбодизел с обем 6.6 литра, който доставя около 300 конски сили. Обема и мощността на двигателя са впечатляващи, но все пак бронираната кола може да се движи с едва 100 км/ч. и харчи над 30 литра на 100 км. Това се дължи на огромното й тегло, което прави лимузината доста мудна, но и сигурна. Бронировката на вратите е с дебелина 20 см., а подът е изработен от плътна броня с дебелина от почти 13 см., като според запознати това я прави устойчива дори на пряко попадение на гранатомет. Резервоарът на лимузината също е брониран и има система за прекратяване на подаването на гориво, която го предпазва от взрив, при евентуално възпламеняване. Гумите, доставени от Goodyear са с размер 19,5 цола и са усилени с кевларени нишки, като не спадат дори ако бъдат директно улучени с огнестрелно оръжие. Автомобила е изцяло ръчна изработка, като при композирането му са използвани материали, като стомана, закалено стъкло, титан, керамика и алуминий. За още по-голяма сигурност, президентската лимузина е изработена в три напълно идентични екземпляра, които освен на собствените си качества, могат да разчитат и на специално звено от 3200 агенти, конвой от 35 коли и няколко линейки.Сред извстните специални устройства, с които колата разполага, са прибори за нощно виждане, автономна система за подаване на въздух, приспособления за движение в мъгла, контейнери със сълзотворен газ, както и банки с кръв, които да бъдат използвани за спешно кръвопреливане, ако президентът бъде ранен. "Официалната част" на автомобила е оборудвана със стъклената преграда, която разделя шофьора от нея и може да бъде управлявана само от мястото на президента, който има и паникбутон, с който да повика помощ при извънредни ситуации. На разположението на Обама ще бъдат и сателитен телефон, директна връзка с вицепрезидента и Пентагона, както и wi-fi мрежа, за всеки случай. При изтичане на срока на службата на президентския автомобил, който струва около $450 000, той обикновено се унищожава. Единици, и то от по-старите екземпляри са в музеи, но на туристите е разрешено да ги разглеждат само отвън.
Тагове:
fallback
  • #10
    Ant ( преди 15 години )
    20 см броня? нещо се бъркате
  • #9
    Sunder ( преди 15 години )
    Коментарите тук за пореден път избиват скалата на идиотомера :)
  • #8
    Анонимен ( преди 15 години )
    wane, забравяш фактора печалба, който при тази кола липсва!
  • #7
    thomas ( преди 15 години )
    Ех, колко усилия, за да се запази един любимец от народната и световната любов. Зарежете колата, ами тия 3200 агента... Представяте ли си резултата от целия труд на колко американци отива само в това да се запази най-силния мъж на планетата жив и здрав? И сигурно това е само върхът на айсберга от разходи...
  • #6
    Wane ( преди 15 години )
    Надявам се не ти е сериозно мнението (визирам първото изречение), защото иначе бих те определил като абсолютен лаик, че и ***... Колата е направена не да е бърза, а да е сигурна. И вземи се сапознай с цените за брониране. Аз съм убеден, че информацията в статията е грешна, защото колата не може да е толкова евтина. В крайна сметка един S600 с бронировка B7 струва между 400 и 500 хиляди евро, а тук говорим за значително по-висока степен на бронировка, както и по-голямо купе.
  • #5
    Anonimen ( преди 15 години )
    Яяя...брониран ТРАКТОР...))
  • #4
    Анонимен ( преди 15 години )
    Жалка и смешна работа, $450,000 за 300 коня и разход над 30л на 100км. Тея Американци просто са номер 1 в автомобилостроенето :) на светлинни години са след германците и японците макар и кореиците!!
  • #3
    коце ( преди 15 години )
    В случая двигатела разчита на въртящ момент поради голямата тежест ане толкова на коне затова е така и такъв разход не е голям според мен
  • #2
    vlado ( преди 15 години )
    6,6 литра турбо и само 300 коня и егати разхода. Тия американци няма да се научат да правят двигатели.
  • #1
    Анонимен ( преди 15 години )
    izostanala rabota v bg seki vtori pesteliv gazar kara 3 litrov dizel s 300 konq=== amerikanskiq prezident nemogat da mu dostavqt ne6to po taka izpadnali 4ervei
fallback
Последни