fallback

Впечатляващи характеристики на S1 – най-силната версия на Audi A1

Audi готви най-силната (засега) версия S1 на най-малкият си модел.

S1 е определян като съвършената еволюция на А1, един автомобил който ще бъде много силен конкурент на MINI John Cooper Works и на Alfa MiTo GTA. Колата ще бъде с предаване на движението към четирите колела Quattro и ще има мощност 200 к.с. Много силно впечатгление прави и дизайна на малкия автомобил. В основата разбира се е компактната каросерия с три врати от A1. При S1 обаче има допълнения, които правят колата доста по-агресивна. Арките над колелата са по-издути, под тях джантите са с размер 19 цола. На покрива има нов спойлер. Предният край на автомобила е придобил различен вид с монтирания ниско долу сплитър и по-големите отвори за въздух, както и LED светлините за дневно каране. Хромираната рамка на радиаторната решетка  довършва новия по-привлекателен облик. Двигателят за S1 ще бъде познатия агрегат с обем 1.4 литра с турбина и с компресор, който се монтира и на VW Polo GTi, както и на SEAT Ibiza Cupra. При последните два модела мощността е 178 к.с. При Audi S1 мощността ще е повишена още повеме, до около 200 к.с., а максималният въртящ момент ще достигне 300Nm. Скоростната кутия е S-Tronic с два съединителя и седем предавки. S1 ще предлага впечатляваща за мини автомобил динамика – ускорение от място до 100 км/час за под 6 секунди и електронно ограничена максимална скорост от 250 км/час. В същото време автомобилът е доста икономичен, производителите му дават среден разход от под 7 литра. Движещият момент се разпределя в съотношение 60:40 в полза на задните колела. Окачването е по-стегнато и приближава автомобила до пътя. На автомобила ще се монтира системата на Audi Drive Select, която ще предлага седем възможни режима за управление, включително Dynamic и Comfort. При Audi S1 ще видим и много други нови технологии, сред които и интерфейс позволяващ на собствениците на колата да контролират нейни функции чрез мобилния си телефон. Всичко това си има цена и докато базисният модел на A1 ще струва около 14 000 евро, то S1 ще се продава за около 28 000 евро. Продажбите започват през 2010 г.
Тагове:
fallback
  • #34
    vel_co ( преди 15 години )
    Много безмислена дискусия.Няколко км/ч в повече нямат почти никакъв смисъл при скорости от порядъка на 250. Дори и да се "дърпаш" с някого по магистралата, това е безкрайно неразумно и опасно при тази скорост."Тънкажът" е да го "скъсаш" на път със завои или на писта.Но какво ли разбират младите ентусиасти от удоволствие при шофиране. Дай им само голи технически данни(и аз доскоро много им обръщах внимание). А че на Ауди-то най-ценна е не толкова макс.скорост, а стабилността от 4х4 задвижването никой не се сети. И макар да смятам,че теглото и аеродинамиката са равнопоставени в случая, мисля че Иван е най-прав от всички. А ето и какво мисля аз по въпроса: 4х4 пречи доста на макс.скорост, аеродинамиката на колата не е добра(при тези размери и пропорции), масата е голяма, 1.4 е твърде малък двигател за такова постижение, дори и да му надуят турбото с 1.5 - 2 бара(най-много доста бързо да изпуши при експеримента с тези прословути 250). Преди 15 год. със съизмеримо тегло,204 к.с.(но от 2000 кубика турбо),отново 4х4, но с неизмеримо по-добра аеродинамика(всъшност рекордна при серийните коли и до днес)Opel Calibra Turbo имаше по каталог 248 км/ч. Не подценявайте Opel - по това време за тях работеха Lotus. И въпреки огромния напредък на велик конструктор като Audi не ги надценявайте толкова - имат да изпълняват норми за емисиите, които навремето не съществуваха. С една дума: 250, но някой друг път, макар и наскоро.
  • #33
    Иван ( преди 15 години )
    Здравейте Кириле, Боб,скорости малко над 200 км/ч са сравнително лесно достижими за повечето съвременни автомобили. Проблемът е, че с нарастване на скоростта съпротивлението оказва все по-голям натиск и колата се нуждае от по-голяма мощност за да го преодолее. Ако на един автомобил при равни други условия, му се увеличи мощността да речем от 150 на 250 коня и той е имал да речем максимална скорост 200 км/ч, то новата му максимална скорост няма да стане много по-голяма от преди. Може би 20км/ч. Не случайно съм дал сумата и примери в коментарите си, за да се види какво могат много автомобили и каква е максималната им скорост.Друго нещо, на което бих обърнал внимание е това, че всички си мислят, че километражите са им точни, но това е далеч от истината. Всички производители на автомобили за народа настройват километражите с определено отклонение в стойностите в посока нагоре. С други думи при изписани 200 км/ч на километража, реалната скорост е с около 10 км/ч по-ниска. Ако искаш направи справка с много от тестовете публикувани в реномирани немски авто издания. Скоростите постигнати от теб в посочените автомобили са били по-ниски от цитираното от теб. И пак ще повторя, че с увеличаване на скоростта съпротивлението нараства и при скорости от над 200 км/ч всеки следващ километър изисква все повече мощност/въртящ момент от двигателя.Не съм казал, че някой лъже. Просто информацията е неофициална и много често такава информация е неверна. Да не говорим, че и самите производители, често дават неверни стойности за максимална скорост, ускорение, дори и мощност. Това можеш сам да провериш, като прочетеш информация за високоскоростни тестове на пистата Нардо. В тези тестове ясно личи, че много автомобили не могат да постигнат официално обявената от създателите си скорост. И не е въпроса човек да го подкара, за да види за какво става въпрос. За разрешаване на такива въпроси работят компетентни журналисти от цял свят. Иначе с определени гуми километража може да ти покаже и 200 км/ч при реални 150.Освен това показаното Ауди S1 със сигурност няма кой знае каква аеродинамика, че да му е по-леко срещу безмилостния въздух. Сравнение с Дачиа Логан е по-добра със сигурност, но с този висок профил отпред надали е върха на аеродинамиката.За теглото вече говорих :) и се надявам да ви е ясно. Замисли се защо досега няма друг подобен модел с 200 к.с. и над 250 км/ч максимална скорост. Дано Ауди да направят революция :) Но според мен ще са им нужни повече от 200 коня и 300 НМ, за да се справят. В този случай няма да им помогне и скоростна кутия и аеродинамиката, която има колата според снимките. Трябва да се борят с въздушното съпротивление, което повярвайте ми е най-големия враг на максималната скорост. Заради него рекорда на Гинес за максимална скорост в автомобил на суша премина звуковата бариера толкова късно. Създава много проблеми :)Специално за Боб ще повторя,че скоростната кутия може и да има дълги предавки, но ако колата няма мощност дори и да и сложат още 2 още по-дълги предавки тя няма да постигне по-висока максимална скорост. Има примери за автомобили с 6 степенни предавки, които не могат да достигнат максималната си скорост на 6та, а само на 5та, защото не им достига тяга мощност, за да теглят в определен оборотен диапазон. Що се отнася до слуха. То той е слух и когато Ауди пуснат официална информация тя може да се различава. Иначе в site-овете постоянно се пище какво ли не показват се рисунки на нови модели. За справка виж показаната нова БМВ 5та серия в този сайт. Това, че някой е разпространил собствената си идея за визията на колата, не значи, че БМВ ще си вкара автогол, ако 5та серия се различава от публикуваните тук рисунки. Трябва да се прави разлика между слух и официална прес информация. Още мнения?
  • #32
    Боб ( преди 15 години )
    Иване съгласен съм с доводите ти, че теглото не е от такова значение. Ключовият момент тук е мощност, предавки и аеродинамика. Мощността( макар и страхотна ) не е на нивото на Gallardo например, аеродинамиката със сигурнст е много добра - малка кола, спортен пакет. Остава компонента предавки - тук са седем, явно последната е достатъчно дълга и подходяща за такава скорост. А и не мога да си представя от АУДИ да пуснат неверен слух от такъв тип - това си е чист автогол.
  • #31
    kiril52 ( преди 15 години )
    Без да претендирам за големи знания-карал съм Опел Вектра 1.9CDTI 2007г.-120к.с.-т.е. с по-слабото турбо и 6 скорости-с лекота карам с 220км/ч.Моята кола е Тойота Корола 1.6 VVTI -2008г.-124к.с.- с мултирежимна 5 степенна трансмисия-по фабрични данни максималната и скорост е 195км/ч-аз съм я карал и с 200 на равен участък за малко като тест-без да я насилвам повече-все-пак нямаше още 4000км.,така че при 7 скоростен автоматик и доста по-лек и по-добре като аеродинамика и бла-бла автомобил да се постигат и скорости над 250 км/ч....Когато го подкара човек може да види за какво става въпрос,а да се казва че лъжат - според мен е малко пресилено без да си тествал.
  • #30
    Иван ( преди 15 години )
    По принцип не е коректно да се сравняват толкова различни автомобили. Но аз просто исках да подчертая факта, че 200 кг повече или по-малко няма да окажат голямо влияние върху максималната скорост-при скорости от над 200км/ч. Просто Бентлито беше пример, който ми изкочи в съзнанието заради високото си тегло. Мога да давам примери и с тежки коли с атмосферни двигатели, като някои AMG модификации и мн. др. Бентлито има наистина голям въртящ момент, но е и ужасно тежко. На другаря Жоро теглото му беше най-големия проблем. Идеята ми е, че за да достигне 2 пъти по тежко превозно средство до определена максимална скорост, на него не му трябва 2 пъти по-голяма мощност/въртящ момент от тези на по-лекото. Защото не теглото е основния проблем в случая.Ще дам един последен пример и се надявам да ви стане ясно за какво говоря: Влаковете TGV, които оперират във Франция и др. части на Европа с лекота достигат скорости от рода на 320 км/ч, а максималната им скорост е 574.8 км/ч. Теглото на тези влакове е 816 тона, което е около 326 пъти по-голямо от това на Бентлито и около 544 пъти по-голямо от това на Gallardo. Максималната мощност на тези влакове е 16400 к.с., което е около 30 пъти повече мощност от споменатите по-горе автомобили. Въртящият момент на влаковете е малко по-голям от максималната им мощност. Ако теглото имаше чак толкова голямо значение за максималната скорост, както някои хора са се заблудили, то тези влакове щяха да кретат едвам със 100км/ч. Надявам се, че ще ме разберете. Ако не успеете, започнете да четете повече. Ако не сте добре информирани не разсъждавайте наизуст. Информацията е достъпна. Просто трябва да я посъберем и да разсъждаваме, а не да се обиждаме и да мислим, че всичко знаем. Ще е хубаво, ако се влага повече мисъл в мненията, а не само простотия. P.S. дай боже Ауди и другите марки да направят много коли с максимална скорост над 250 км/ч. Просто се съмнявам, че ще е тази.
  • #29
    Анонимен ( преди 15 години )
    дсф
  • #28
    Анонимен ( преди 15 години )
    Бентлито е битурбо със много голям въртящ момент,много по дълги секции на ск.кутия!!Ламбото е 10цилиндъра атмосферен който пика му е над 7хил.оборота,няма място за сравнение!!Който горе-долу си има на идея за какво говоря ще ме разбере,надявам се иван също:)
  • #27
    WickedSixD ( преди 15 години )
    http://***.lotuscars.com/exige_s260_sport.html
  • #26
    WickedSixD ( преди 15 години )
    А Иван е мн прав и за разлика от вас разсъждава,а вие сте някви хвани рибоци дет попиват всичко написано тука като лапенца. Аз за разлика от вас черпя инфо от мн места,тука влизам само да се посмея на такива като вас и да си изкарам нервите.
  • #25
    WickedSixD ( преди 15 години )
    Аз точно мислех с Лотуса да дам пример,ето че ти сам приключи спора като го спомена. Лотус Exige S 260 който е с 257к.с. и който няма нужда да споменавам че тежи ДОСТА МАЛКО-има макс.скорост от 150 мили което е точно 241.40км/ч. Брей защо ли дига само толко,нали е лек? Как тая въшка горе ще го направи с 1.4куб мотор? Аааа може тва е Авди все пак,те от Лотус кво ли разбират от спортни коли нали?
fallback
Последни